Zelf lakentjes opleuken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Danielle1982, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ben ik weer! :D

Heb nog wat leuke stof over van de gordijnen van onze zoon. Nu wil ik voor de babykamer de huidige lakentjes wat opleuken, door de rand van het lakentje hiermee te "bekleden".

Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder naaimachine? Is dat eigenlijk überhaupt mogelijk? Iemand tips toevallig?

Alvast hartelijk bedankt!

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Zonder naaimachine lijkt het me erg lastig (tenzij je het met de hand gaat naaien natuurlijk ;))...maar ja zou het kunnen proberen met vliesofix of zoomband... Ben alleen bang dat dat 1. heel lastig netjes er uit ziet en 2. door het vele wassen wat je met lakentjes toch vaak doet al snel los laat.

3. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook aan zoomband.
    Zelf heb ik dat ook eens gedaa met lakentjes. Gewoon witte gekocht en die had ik geverfd en er dan strijkapplicaties opgedaan!
    Succes ermee.

4. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Zou ik zelf niet hartjes kunnen uitknippen van de stof, en deze beplakken met de vliesoflix zodat hij niet gaat rafelen? Hierna weer met de hand dan erop stikken? Grove steek vind ik hierbij wel erg leuk eigenlijk?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.875
    113
    Dan kun je het beste eerst vliesofix op de stof strijken waar je de hartjes uit wilt knippen en daarna dan uitknippen. Maar geen idee of dat echt netjes blijft na een paar keer wassen...geen ervaring mee als het alleen met een grove steek vast zit, omdat ik het altijd met een zigzagsteek op de naaimachine vast zet. Zou het gewoon proberen. :)

6. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hmm, dan zou ik dus mijn moeder moeten inschaken voor het naaien.. hihi Ik ga gewoon eens met min moeder een dag zitten. Denk dat dat wel even verstandig is. :)

Deel Deze Pagina