bij fynn hebben we echt alles nieuw gekocht. en dus is alles net 2,5 jaar oud dus met gemak kan dat nog voor de 2de (voor een derde denk ik niet dan komt alles weer nieuw) maar ja wat kan ik nog nieuw kopen voor de 2de kleine. ik wil een nieuwe wipper en een nieuwe schommel stoel. maar verder? ik wilde een nieuwe wieg kopen maar ik kan onverwacht de familie wieg gebruiken. ik wil zograag dingen kopen maar als je alles al heb wat moet je dan? voor fynn valt wel weer genoeg te kopen die moet natuurlijk een hele nieuwe slaapkamer wat hebben jullie gekocht voor de 2de?
Dit vraag ik me ook wel eens af.....hou zooooovan leuke nieuwe dingen kopen voor een kleine. Wij hopen ooit weer zwanger te raken van een tweede.
de wagen , kamertje, wipper, loostoel en kinderstoel gebruik ik opnieuw. de rest koop ik allemaal nieuw (al gedaan ) komt ook omdat jayden alles blauw had beddengoed aankleding kamer ed. en dat we dat nu in het roze willen.
Ja 'erg' is dat hè, dat je voor een tweede haast niets hoeft te kopen? Op zich wel fijn natuurlijk (financieel gezien), maar ik wilde ook zó graag dingen kopen! Hier een nieuwe babyfoon gekocht, wat kleertjes, een meerijdplankje, een knuffeltje voor in bed (meteen 3 gekocht, zoals Eva ook heeft, om af te wisselen ), een klein hangkastje, wat spullen om een inbouwkastje te maken en wat hangers/haakjes voor de kapstok in haar kamer (hebben we gemaakt toen ze een maand was ofzo). En dat was het wel geloof ik.... Eva slaapt in ons oude logeerbed en ze heeft gewoon nog haar oude kledingkast, want in Lisa's kamer past geen kast (inbouwkastje).
is inderdaad moelijk voor een 2de wij hadden bij de eerste ook alles nieuw gekocht en voor de 2de wel nieuwe kleertjes en nieuwe rompers en nieuwe lakens en meerijdplankje en nieuwe schommelstoel en nieuw boxkleed en nieuwe knuffel en dat was het ook
Hier wat kleertjes, KidSit, rompertjes, washandjes en dat is het wel zo'n beetje.. Ik wil ook zoveel kopen maar we hebben al heel veel..
Hier de aankleding voor het kamertje En kleertjes Bedje wagen en lakents gewoon het zelfde Wiegbekleding is alle. Weg dus dat moet ik nog maken en we hebben een andere kap voor de bugaboo gekocht
Enige wat we nieuwe hebben gekocht voor nummer 2 is een hangwieg. Die wilden we hebben voor nummer 1, alleen hadden we in ons oude huis geen plaats. Daarnaast nog wat meisjes kleertjes aangezien de oudste een jongen is. Meeste van de oudste heeft ze wel gedragen trouwens (en nu nog). Voor nummer 3 staat alleen een stokke stoel op de lijst met een babykuip. De stoel hebben de oudsten ook en een kuipje hadden ze helaas nog niet bij de oudsten. Was wel handig geweest. Nu hadden we steeds een wipper op tafel of had ik de kleine in de draagdoek bij me tijdens het eten. We hebben genoeg kleding en de rest van de uitzet is compleet. Vind het eerlijk gezegd nogal zonde van het geld om nu alles nieuw te gaan kopen. (Ongeacht hoe dik je portemonaie is). Alles wat wij hebben is gemaakt om langer mee te gaan dan een paar jaar en volgens mij geldt dat voor zo ongeveer alles dat je aanschaft voor je kleintje. Wat we niet hoeven uit te geven aan spullen kunnen we op een andere manier veel leuker besteden.
Als 't een meid is; kleren! Voor een jongen: we hebben een nieuwe maxi-cosi, hij krijgt dan een nieuwe tripp trapp, nieuwe flesjes/spenen.. Nieuwe rompers. Verder vast nog wel e.e.a!
ja jammer he... ik vind het ook zo jammer dat ik niets meer hoef te kopen, vind het zo leuk! en het wordt ook weer een jochie, dus ook geen roze jurkjes ofzo.... helaas. We hebben weleen nieuwe commode erbij gekocht. We vinden het toch wel handig om niet op en neer te lopen voor het aankleden en op bed vind ik niet handig omdat ik een slechte rug heb. Ik heb een knuffel gekocht voor de kleine en een boxpakje, verder nog niks... hopelijk wordt de derde een meid, dan kan ik weer los met winkelen ahhaahaha ik ga nog wel jongengordeinen zoeken, cars denk ik
Ik heb me in de zwangerschap gericht op nieuwe kamer voor de oudste, vond dat ook heel leuk. Verder hier in de zwangerschap weinig gekocht ook omdat we het geslacht niet wisten. Wel 2 lijstjes met wensjes gemaakt. Ik vond het bij de 2e juist leuk om echt mooie spulletjes te gaan neuzen. Er hoefde niet veel aangeschaft te worden dus hetgeen we nog wel wilden hebben, mocht dan ook wat duurder zijn. Toen baby was geboren het meeste gekocht. Eerste een meisje en nu een jongen dus we hadden wel meer wensjes. Wat we hebben gekocht: - Mooie kleine kleertjes voor eerste periode - Wikkeldoek van Koeka - Wieglaken en hoeslaken van TafTan + wiegdeken van Koeka - Jongenskleertjes - Jongensspeeltjes in lichtblauw (van BamBam) - Duobuggy - Slaapzak (aangezien ze in verschillend seizoen zijn geboren) En voor zijn kamer - Mooie knuffels - Knuffel voor in bed - Muziekdoosje met dansende eendjes (BamBam) - Muziekbal van BamBam - Schommelstoel - Nog wat andere accesoires - Lijstjes ben ik nu zelf aan het maken - Opbergdoosjes/ opbergzak staat nog op de koopplanning - Leuke koffertjes staan ook nog op de koopplanning - Blauw sorteerbakje van HandedBy voor de luiers
hier ook al helemaal klaar Wij krijgen nu ook een jongen zodoende word er weinig geshopt... Wel een nieuwe babyfoon een schommel een dubbele wandelwagen het eerste pakje en nog een paar Ik ga niet alles dubbel kopen als we alles nog hebben en haast niet gebruikt is toch?
Ik heb altijd gezegd dat ik bijna niks hoefde bij te kopen voor de 2e. Maar ben en blijf aan het kopen hihi. Ook dingen wat niet nodig is hoor. Hier: 2e luieremmer, wasmandje voor op de kinderkamer, kinderkamer zelf, hydrofiele luiers/washandjes, dekbedovertrekjes, kleertjes etc, deco dingen voor de babykamer en nog wel wat dingen.
voor de tweede: een bedje matras beddengoed kleren ( we krijgen een meisje) commode (2e hands) aankleedkussen aankleedkussenhoezen belly babywarmer (onze zoon werd hartje zomer geboren dus hadden we geen kruiken gekocht) bedhemeltje verzorgingsproducten dat was het wel denk ik. ons zoontje is 20 maanden als ze wordt geboren dus kon ik niet zijn commode enz gebruiken want die hebben we voor hem nog nodig.
Haha ja jammer he, ik wil ook zo graag kopen! Wij hebben een maxi cosi gekocht, die hadden we bij mijn dochter te leen. box, degene die we hadden was oud en gaan mijn ouders nu gebruiken. Wipstoel, we hebben er al eentje, maar eentje boven lijkt me ook handig om mijn handen vrij te hebben. En een eerste pakje en dat was het wel. We weten wederom het geslacht niet, dus kunnen we alle neutrale kleertjes hergebruiken, jongenskleertjes zijn eventueel snel bijgekocht!
Hier ligt het eraan of het een jongentje of meisje wordt. Als de 2de ook een meisje is dan kunnen we veel opnieuw gebruiken. als het een jongentje is moeten we alle beddengoed, aankleedkussenhoezen, slaapzakken, boxkleed en natuurlijk kleertjes opnieuw kopen. Verder hebben we voor Valerie een nieuwe kamer gekocht, zodat de babykamer kan doorschuiven. En verder hebben we nog een meerijdplankje nodig.
Wij krijgen weer een meisje, dus we gaan veel spullen nog een keer gebruiken. Kan ook prima, voor Julie hadden we alles nieuw gekocht en van goede kwaliteit, het heeft niks geleden en ziet er allemaal nog super uit. Ook deze baby gaat eerst in de hangwieg bij ons op de kamer, daarna gaat de jongste naar de kamer waar Julie nu slaapt. Aan de babykamer veranderen we niks, misschien wat accessoires erbij. Voor Julie zijn we nu bezig met haar nieuwe kamer, hebben al een schattig peuterbedje met nachtkastje gekocht. Wat ik voor de nieuwe baby nog wel ga kopen: - Beco butterfly - nieuwe kleertjes (ze kan ook nog dingen van Julie aan, maar krijgt ook een eigen, nieuwe garderobe) - nieuwe wikkeldoek (een nieuwe wafeldoek van Koeka, die ik voor Julie had is veel gebruikt en sowieso handig om 2 te hebben) - misschien een extra set aanvullende bekleding voor de bugaboo - nieuwe flesjes - een extra wafel-wiegdekentje van Koeka, had daar "maar" 2 van en dat is weinig omdat ik dat dekentje ook in de kinderwagen wil gebruiken Oh ja, en nog een Tripp Trapp stoel erbij, dan hebben ze er allebei een. Maar die hoef ik nu niet gelijk te kopen, dat komt wel, of vraag ik als kraamcadeau.
Wij hebben voor de tweede wel nieuwe rompertjes en wat kleertjes gekocht. Heb ook al wat kado gehad van collega's en mijn moeder. Verder 2 nieuwe dekentjes gekocht, Avent flessenset en een nieuw badje (oude zag er niet meer uit). Ik ga ook nog een wipstoeltje halen, de oude was kapot. Verder heb ik alles nog van de eerste.