Geboortekaartje met zwartwitfoto op voorkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door linnepin, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    Het duurt nog wel even voordat ik ga bevallen, maar ik wil graag mijn eigen geboortekaartje ontwerpen. Nou ja, niet helemaal. Ik wil gewoon bij een drukkerij de kaartjes laten drukken aan de binnenkant en dan wil ik op de voorkant een foto van mijn buik en onze oudste dochter plakken.
    En dan nog het liefst een zwart/wit foto.
    Het moet dan een vierkante foto zijn.
    Heeft iemand van jullie tips waar ik zulke foto's het beste kan bij laten maken, als ik eenmaal een mooie foto heb. Want de foto wil ik wel zelf laten maken, anders wordt het allemaal te duur, ben ik bang.
    Alvast bedankt voor de reacties.
    x Linda

2. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik doe ook iets met zwart-wit op de voorkant, heb zelf fotopapier in huis gehaald en inkt voor de printer, doe het zelf...
    Heb uitgerekend en komt aan de helft van de prijs van de drukker, dus ik weet wat te kiezen!
    Is een foto van anne geddes (baby op een boomstam) en daar komt dan een doorzichtig sierpapier boven met een tekstje op.
    Alles is al klaar, nu nog printen :)
    En ik print ze op voorhand, moet dan enkel nog de geboortedatum invullen, het gewicht, de lengte en de kamer van het ziekenhuis.
    Doe ik als de kleine geboren is en ze kunnen dan na een half uurtje zo de brievenbus in (heb ik ze sneller dan van bij de drukker ook!)

3. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Kijk even op www. poobies.com
    Je kunt hier je eigen geboortekaartje ontwerpen en ook zelf een foto toevoegen.

Groetjes Mona

4. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Volgens mij kan je dat gewoon met de drukker zo afspreken.
    Bij mijn 2de zoontje hadden we ook een foto van hem en zijn broer op de voorkant..digitaal gemaakt.oude look beetje bruin...doorgestuurd naar de drukker en de volgende dag gedrukt en al opgehaalt..enveloppen hadden we al thuis en konden dus dezelfde dag op de post..Prima geregeld...

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Waarom ga je je foto's erop plakken? En waarom laat je die foto's niet op de voorkant drukken?

6. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Je kunt zelf gewoon foto's maken met de digitale camera.
    Deze kun je op je computer uitsnijden tot vierkant en in zwart wit zetten.
    Ook kan elke fotograaf die een kleine studio heeft dit doen.
    Maar hang thuis een laken op aan de gordijnrails en ga er voor staan.
    Druk manlief de camera in de hand en schieten maar.
    Maak gewoon VEEL foto's en kies de beste uit.
    Als het niet lukt, zoek de fotograaf ;)

De foto kan je ook bij de drukker aflevern...
    Zwart/wit is geen extra kosten voor de zetkleur.
    Heb je toch al bedrukking op de voorkant, zal het weinig tot niets extra kosten.
    Hooguit een paar tientjes opmaak kosten, maar die heb je denk ik ook al voor de tekst dan.

7. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Mag je die AnneGeddes foto's wel gebruiken voor eigen gebruik cq geboortekaartje? Zit daar geen copyright op?
    Het is wel mooi om er een fotootje op te plakken, denk ik. Succes ermee.

8. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    De afbeeldingen van Anne Geddes zijn absoluut niet vrij.
    Daar hoor je toestemming voor te vragen...
    Dat krijg je waarschijnlijk niet, of kost een hoop.

Maar ach, hoe groot is de kans dat iemand daarbij nadenkt als hij het kaartje krijgt? ;)
    En dan nog, je stuurt ze naar familie en vrienden, die verlinken dat toch niet :p

9. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

12 aug 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Das waar Polman. Trouwens, leuke OT: help, man op het forum! :) :)

10. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ik wil de foto erop plakken omdat ik een felblauwe kaart wil. En dan lijkt het me lastig om het erop te drukken. En ik wil de foto een beetje naar voren laten komen door er van die dikke stickertjes onder te plakken die ze ook gebruiken om zelf kaarten te maken. Snappen jullie?
    Dat was eigenlijk de bedoeling.
    Dus als er nog tips zijn, die zijn van harte welkom.
    x Linda

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wanneer moet je eigenlijk gaan beginnen met bedenken wat voor kaartjes je wilt? Wanneer moet dat allemaal geregeld zijn? Ennuh kan je gewoon op een drukker af stappen of hoe gaat dat eigenlijk?
    groetjes mowtom

12. polman

polman Actief lid

14 jan 2007
    138
    0
    0
    Je kunt gewoon eens langs gaan bij de drukker.
    Tip: ga met de auto...

Toen we voor trouwkaartjes gingen kregen we een berg boeken mee van heb ik jou daar.
    Die boeken blader je op je gemak door en je kiest de kaart.

Je spreekt met de drukker van te voren zoveel mogelijk af, de kaart, het aantal zodat hij die kan bestellen.
    Maar ook de teksten is denk ik handig om af te spreken zodat je alleen naam, datum tijd en gewicht hoeft door te bellen...

Drukkers houden meestal "tijd" vrij voor dit soort "spoed" drukken...

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    thanks polman! ik was al wat aan het zoeken op internet maar idd in een boek bekijken lijkt me toch makkelijker!

14. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Linnepin, dat is inderdaad een heel leuk idee van die plakkertjes eronder en inderdaad, je hebt gelijk...als je een kaart met een kleurtje kiest wordt de fotoafdruk natuurlijk minder mooi en duidelijk. Leuke oplossing, dus!

Om even op je vraag terug te komen: waar kan ik ze het beste bij laten maken? Ik denk dat dat niet heel erg veel uitmaakt. Ik zou persoonlijk alleen in zo'n bijzonder geval kiezen voor een echte fotograaf die ze zelf ontwikkelt en afdrukt i.p.v. bijvoorbeeld het kruidvat, hema of iets dergelijks. Daar worden de foto's namelijk doorgestuurd en als er dan iets fout gaat, is het minder snel opgelost. En het is natuurlijk belangrijk dat de foto's wel snel op het kaartje kunnen.

15. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    ja dat is zo, maar ik laat die foto al ontwikkelen voordat ik bevallen ben. Het hoeft namelijk geen foto van de baby te zijn. Dus ik denk dat ik met 36 weken ga proberen een mooie foto te maken en dan bij verschillende fotoservices af laat drukken. En dan maar kijken of er verschil in kwaliteit in zit. Ik ben benieuwd. Ik zat van het weekend op een site waar een foto van 9x13 cm maar 7 cent kost. Dus dan zou ik nog geen 5 euro kwijt zijn. Dat is wel heel weinig. Maar is de kwaliteit dan ook goed. Dat is de vraag. Maar ja, daarom probeer ik gewoon een aantal verschillende uit en dan zie ik het wel.
    Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag.
    x Linda

Deel Deze Pagina