Baby op ouderslaapkamer - hoe hebben jullie het 'ingericht'?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Eylem, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wegens ruimtegebrek komt de baby bij ons op de slaapkamer. We hebben wel een vrij ruime slaapkamer, maar nu het bedje er staat blijft er toch eigenlijk al weinig ruimte over voor andere dingen. Kleren gaan in kast van mijn dochtertje en de commode die daar staat ga ik ook voor de baby gebruiken (neem het aankleedkussen 's nachts mee naar onze slaapkamer). Ik heb een klein (nacht)kastje naast het bedje gezet waar ik in ieder geval wat luiers, spuugdoekjes en een setje kleding in kwijt kan voor de nacht. Allemaal niet ideaal, maar het is even niet anders. Op het kamertje van mijn dochtertje past geen tweede ledikant.

Nu ben ik benieuwd hoe anderen die met hetzelfde 'probleem' zitten dit hebben aangepakt en of je ook nog iets van decoratie ofzo hebt opgehangen/neergezet in het hoekje van de baby? Ik vind het zo kaal, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik er meer van kan maken. Misschien een foto, dat zou helemaal leuk zijn :)

2. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Wij hebben een hele ruime zolder waar wij slapen en ook de baby. Ik kan op zich alles goed kwijt, maar ik heb aan de wand 3 kleine houten kistjes (volgens mij Xenos) bekleed met behang en daar wat leuke dingetjes opgezet. Misschien een idee? Foto's staan in mijn album. Dit was trouwens van de eerste, maar heb nu weinig veranderd, behalve weer wat andere dingen erop.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan je album niet zien Chicken :) waarschijnlijk is het niet openbaar?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi!

Hier is het ook een beetje gerommel en gedoe geweest. Vond mn zoontje nog te klein voor een peuterbed bij nader inzien, was eigenlijk wel de bedoeling maar zag het nu niet meer zitten om hem te laten wennen aan een nieuw bed. Zoontje blijft op z'n kamer met z'n ledikant en kledingkast. Heb nu de commode bij ons op de kamer gezet en doe daar alles in van de baby en heb een basic houten bedje op wiegformaat aangeschaft waar de baby de eerste tijd in komt te liggen. Onder het bedje heb ik nog 2 grote manden waar ik bijv de lakentjes en extra dekentjes enzo in doe.

Decoratie eigenlijk helemaal niet.

Als de baby dan uit z'n wieg groeit is het de bedoeling dat hij op de kamer van ons zoontje komt en dat zoontje dan bij z'n grote zus komt te slapen in een peuterbed.

5. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier slaapt de baby tijdelijk bij ons op de kamer voor het eerste half jaar omdat we dat zo willen dan op eigen kamer.hier gewoon het bedje met klamboe en mobiel verder komt er niks babys tegen de muur ofzo

6. Yelice

Yelice Niet meer actief

Wij hebben een hoekje voor de baby waar het wiegje staat en daar heb ik van die houten harten aan de muur gehangen! verder staat er niks op onze slaapkamer maar het verschonings kussen zet ik wel naast me bed en een mandje met luiers en doekjes.
    En ik hoop dat we verhuisd zijn tegen de tijd dat de baby in het ledikantje moet maar ook daar is plek voor.
    We hebben best ruime slaapkamers.
    Ik zal eens een foto maken later.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij een goeie vriendin slaapt de baby in een hangwieg (Leander) boven hun bed. Hartstikke mooi en lief

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Umm, bij jou schiet het ook al op! Oh we schelen eigenlijk bijna niets, haha. Onder het bedje is inderdaad wel een goed idee alleen is het best wel laag. Maar misschien kan ik een laag ding vinden wat er wel onder past.

Yelice, ben benieuwd naar je foto! Maar ga nou eerst maar bevallen ;) :D

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is ook gaaf ja, maar zo duur....En we hebben al een ledikant, dus een wieg is hier niet nodig

10. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Hier komt de kleine voorlopig ook op mijn slaapkamer ivm met ruimtegebrek. Is wel erg krap allemaal maar het is helaas even niet anders :( Ik heb mn oude boekenkast omgetoverd tot een kast waar alle kleertjes, tot nu toe, in hangen en liggen. Ledikantje staat naast mijn eigen kledingkast. Nu is het nog zoeken naar een passende commode of kast die als commode kan dienen.
    Wil wel aan de muur wat planken ophangen voor wat spulletjes.. Zodat het toch een beetje het hoekje van de kleine is...

11. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Album is wel openbaar...geen idee waarom het niet lukt..

12. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Wij wachten tot ons huis wordt gekocht en tot die tijd zitten we ook erg krap met de ruimte. Wij hebben maar 2 kamers, onze oudste heeft nu een groot bed en daardoor moest de commode al van haar kamer af, dus die staat nu op de gang. De lades daarin kunnen we wel gebruiken voor de baby spulletjes.
    De baby komt eerst in de wandelwagenbak naast ons bed te staan en daarna haaks op het voeteneind van ons bed komt het ledikant (als dat past). en dan kunnen we dus geen kant meer op bij ons boven. Maarja, je moet wat! ;)

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    In ons vorige huisje stond het ledikantje van mn zoontje aan het voeteneind van ons bed, ingeklemd tussen de muur/raam en ons bed, om een idee te geven van hoe klein het was. Wij konden alleen nog aan één zijkant ons bed uit en de kamer stond echt bomvol. De deur van de slaapkamer moesten we naar buiten toe laten draaien want anders kon de deur niet open of dicht.

Toch heb ik geprobeerd het hoekje een beetje aan te kleden, met een hoop knuffels op de vensterbank (ook om de tocht een beetje weg te houden), muurstickers op de muren en kleurige stickers op het rolgordijn. Die stickers waren gewoon van de Action, van vliegtuigen, helikopters en raketten enzo. Al met al was het heel leuk geworden!

En dan een aankleedkussen op de wasmachine in de badkamer, met daarnaast een rieten mand (op de wasmand hihi hoezo behelpen?) met daarin alle verzorgingsspulletjes en een stapeltje luiers en boven de wasmachine een kastje (was gewoon een keukenkastje dus lekker diep) met al zijn kleertjes, rompers, hydrofielen en de overige voorraad luiers enzo. Die mand vond ik wel handig, want die nam ik mee naar de woonkamer als ik hem daar wilde verschonen.

Al met al klinkt het behoorlijk raar misschien, maar we hebben het zo toch nog 9 maanden volgehouden tot we eindelijk konden verhuizen.

Foto's zet ik liever niet op internet, maar oh wat waren wij trots toen dat bedje er stond en het bedje opgemaakt was enzo.. Het was misschien niet veel vergeleken met babykamertjes van 1000 euro of meer maar wij waren er zo trots op dat ik er nu nog emotioneel van kan worden!

14. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Hihi, Hier vonden we het tijdens de vorige zwangerschap al een enorme uitdaging om alle benodigde spullen op onze slaapkamer te krijgen (we hebben er maar eentje...) Uiteindelijk gelukt, en nu ben ik wéér zwanger én nog steeds het huis niet verkocht.... hahaha!

Maar, ook nu past het precies! We hebben een aankleedkussen op de wasmachine in de badkamer, een ledikantje voor onze G., aan ons voeteneinde, een kastje voor de nieuwe kleine tegen de muur, en dan parallel aan het ledikantje van G. het nieuwe ledikantje voor G., zodat de baby straks aan het voeteneinde ligt. Dan staan aan een andere wand onze kasten, de kast van G. en de commode zonder üitklapding", is nu dus een open kastje geworden. Ons bed staat tegen de muur, manlief moet over mij heen kruipen om uit bed te kunnen (gelukkig niet andersom, ik moet er heeeel vaak per nacht uit...).

We hebben niets versierd, ten eerste beetje beetje druk, ten tweede hadden we bedacht dat we toch zouden gaan verhuizen. Mochten we wél een ander huis krijgen in de komende tijd, wordt er natuurlijk wel wat aangekleed in de kamertjes!

Heel veel succes!!!
    (foto zet ik liever niet op internet...)

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties :) . Ben inmiddels aan het schuiven met alle babyspulletjes, nog niet helemaal eruit wat de meeste handige oplossing is, maar in ieder geval zal het allemaal best wel lukken. Heb in ieder geval hele leuke muurstickers gekocht en verder moet ik voor de 'versiering' nog even kijken. Het zal allemaal wel goedkomen. Ik vind het leuk om jullie beschrijvingen te lezen, ook een goed gevoel dat we niet de enige zijn :)

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier nog even een foto van ons. Niet iedereen ligt op de juiste plek. In de co sleeper ligt hier de poes te slapen, die hoort op het voet einde. Dochterlief hoort in de co sleeper. Daarnaast slaap ik, daarnaast manlief.

Deel Deze Pagina