Hallo dames, Ik ben begin oktober uitgerekend van onze eerste uk. Ik ben er al over uit dat ik de kleine zo snel mogelijk in een slaapzakje wil laten slapen. Op internet zie ik dat er ook al slaapzakjes zijn voor pasgeborene. Hebben jullie hier ervaring mee? Leg je het kindje hier overdag gewoon met kleding in? Zou ik dan een slaapzakje moeten nemen met lange mouw? Evt afrits? Of is korte mouw goed genoeg? Ik heb hier een beetje hulp bij nodig.
Ik zou er 1 nemen met lange mouwen, aangezien je midden in de winter zit. Eventueel 1 met afritsbare mouwen maar dat is verder niet zo belangrijk vind ik. In het begin dragen ze meestal van die makkelijke zachte pakjes waar je ze ook gewoon in kunt laten slapen. Met die hele kleintjes is het vaak zo'n gedoe om ze steeds om te kleden.
Ik vond lange mouwen een drama, en die heb ik ook niet gezien in hele kleine maatjes? Ik had een dikke met lange mouwen en dan waren de armpjes van F net te kort, of de mouw van de slaapzak te strak oid. Die kwam iig bij prenatal vandaan. Wij hebben bij F. (geboren in januari) vanaf het begin gebruik gemaakt van een slaapzakje. Die van ons kwamen bij de hema vandaan omdat die er eentje heeft die echt heel klein is.
Ik vond het wel prettig om een slaapzak met mouwen te hebben. Ons meisje had anders toch wel erg koude armpjes. Zij is in januari geboren toen het zo heel koud was. In het begin hebben wel de verwarming in de slaapkamer aangehad maar al snel niet meer. Dan zijn mouwen dus wel fijn. Die van mij kwam van de prenatal.
Onze dochter sliep ook heel snel in een slaapzakje, ik had ook die van de HEMA, die zijn niet zo heel erg groot (50/56), ik deed haar dan een rompertje aan met lange mouwen en een slaapzakje zonder mouwen, toen ze wat ouder werd kreeg ze een slaapzak met afritsbare mouwen .
Zoontje hier is nu sinds 2 maanden gebruiker van de slaapzak. In de eerste paar weken hebben we hem laten slapen in de lodger en dat ging super. Daarna hebben we hem een paar weken ingebakkend en daarna zijn we dus overgeschakeld naar de slaapzak wat nu prima te doen is. Overigens met korte mouw en inderdaad makkelijke kleertjes er onder. Succes
Heb je hartje zomer ook een slaapzakje nodig? het zal niet lang meer duren voordat onze kleine er is, maar ik zit steeds aan dat warme weer te denken, kan er wel een al gaan kopen, maar wat als het zo warm blijft is het dan ook nodig?? hema is dichtbij hoor daar niet van, maar t kost allemaal al genoeg.
hier ook die kleine van de hema, ideaal! Ook in de winter, idd een romper met lange mouw en pyamaatje. (en dekentje toen ze mini was) Toen ze ouder werd gewoon 1tje met afritsmouwen en dan zonder deken omdat ze die afstampte, eronder lag enz Mn dochter lag zomer en winter in slaapzak. Nu sinds 2 weken niet meer. In de zomer een dunne zak met alleen romper of onderbroek en in de winter een winterzak met pyama
Nee hoor, niet aanschaffen voor het geval dat! Kleintjes hebben sowieso nog helemaal geen slaapzak nodig. Ze liggen nog zo stil als een muisje. Lekker dekentje erover en is warm genoeg. Lotte is geboren eind april vorig jaar. Wij kochten na een poosje een slaapzak toen ze zichzelf omhoog werkte met huilen (op haar rug ging ze als soort kikkertje omhoog). Dun mini slaapzakje gekocht van hema (maat 50/56 badstof wit) en die stopten we dan onder het matras. Zo kwam ze er niet meer bovenuit, haha. Maar zoals je zelf al aangeeft; is snel gekocht. Dus pas kopen als je hem mist zou ik zeggen!
Pasgebore baby heeft nog geen slaapzak nodig. Maar jij hebt dit al besloten schrijf je; ben wel benieuwd naar je redenen. Je hebt nog geen kindje dus vraag me af waar je je besluit op baseerd? Hier komt ook in oktober een kindje, onze tweede. Lotte kwam in een ander seizoen dus ben benieuwd naar het verschil (in hoe koud het binnen is, in bed enzo). Maar ik ga zeker geen slaapzak kopen op voorhand, is zo aangeschaft als ik hem mis. Heb van Lotte nog wel een klein zakje van hema (wit badstof, kleinste maat). Met mouwen lijkt me voor een pasgebore baby echt helemaal niet fijn, zou ik zelf nooit voor kiezen. Baby wordt er beetje een mummy in, omdat het toch breder is als baby zelf. Baby kan zich dan niet zo lekker innestelen zoals in baarmoeder, en m.i. heeft een net geboren baby wel de behoefte om zich als een propje te maken. Netgeboren liggen ze heerlijk stil. Dus lekker onder dekentje met kruikje erbij; dat is mijn beeld. Hier kwam pas een slaapzak aan toen Lotte beweeglijker werd en zichzelf boven de dekens uitwerkte. Weet niet meer precies hoe oud ze was, wel best jong nog. Als baby dat ook gaat doen en het is koud, kies ik dan wel welke optie het beste is en welke maat nodig is. Zeker met mouwen komt het model en de maat erg nauw. Te breed zit dan nl. echt niet lekker en dat is gewoon erg verschillend per slaapzak. Als de baby er is, kun je daar m.i. beter over oordelen. Groetjes!
dames bedankt voor de antwoorden., fijn! marijntje: ik heb besloten dat ik de kleine zo snel mogelijk in een slaapzakje wil hebben.Deze beslissing heb ik genomen op basis van adviezen van vriendinnen met kindjes en de info die ik op internet heb gelezen over veilig slapen. Het lijkt mij ook veel praktischer dan laken met dekentje. Maar goed, ik sta nog open voor andere ingevingen en daarom vraag ik ook om de ervaringen van de experts hier Ik ga ivm de maat nog geen zakje op voorhand kopen want het is inderdaad zo gekocht maar zodra ik er één aan wil schaffen dan is het fijn als ik geen vooronderzoek meer hoef te doen en vriendlief er gericht op uit kan sturen.
Haha, ja dat is waar. In je geval 'zo snel mogelijk', ja dan lag Lotte er ook in, in die categorie. Ik vind het ook wel makkelijk maar merk zelf dat ik haar ook altijd nog onder een lakentje leg (en deken maar met deze warmte alleen lakentje). Misschien onzin, maar ik vind zelf slapen altijd fijner met iets om me heen. Dus krijgt Lotte dat ook, haha. We stoppen haar zelfs nog elke avond even in want ze ligt vaak heel ergens anders in bed; bovenin, in de hoek, hoofd op deken aan voeteneind.... Ze ligt altijd heerlijk dus ze zal vast gewoon lekker doorslapen als we haar laten liggen. Maar vind het zelf ook lekker om haar dan even in te stoppen. Toen ze wat kleiner was deed ik dit heel strak voor haar rust, anders bleef ze zo druk bewegen. Succes nog met alles en vooral veel plezier!
Als je kindje net geboren is dan heb je nog geen slaapzakje nodig. In het begin gewoon lekker een lakentje dekentje. Als je kindje met een paar weekjes omhoog gaat kruipen dan kun je eventueel een slaapzakje (dun zomerslaapzak) aanschaffen. Zoontje is nu 3 maanden en ligt met dit weer met een romer en een dunne katoenen slaapzak in bed. Overdag wanneer het op zijn heetst is ligt ie in zijn korte broekje en romper in bed.
Haha hier ook zo'n kikkertje. Maar zelfs met slaapzak weet ie zich omhoog te werken en vind je hem in de meest vreemde posities terug. Zo grappig!