Geboortekaartje, naar wie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kwabbernoot, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Waar moet je allemaal een geboortekaartje naar toe sturen?

Denk aan kinderopvang bijvoorbeeld.. Ik weet dat het in ieder geval naar een paar dingen toe moest maar ben het helemaal kwijt:(

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Voor wat betreft niet-vrienden en -familie heb ik alleen een kaartje gestuurd naar de verloskundigepraktijk. Huisarts bijv. niet, ik kom daar nooit, dus die mensen hebben volgens mij echt geen idee wie ik überhaupt ben.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    je werk is ook misschien wel leuk en handig,
    aangezien ze je werkelijke bevallingsdatum moeten weten voor het bepalen van je einddatum van je verlof

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh ja, DUH :), naar mijn werk had ik natuurlijk ook een kaartje gestuurd...

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hihi, ja het hoeft niet perse,
    zijn ook mensen die even het doorbellen/ smsen/ mailen hahah

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    jaa die is slim, bij ons zit P&O ergens anders dan t werk zelf dus moet daar idd ook naartoe sturen of aan doorgeven!! Jeej weer eentje erbij(zoo frustrerend, kom er echt niet meer op. erg fijn als je er weer eentje weet!!), nog meer suggesties??

7. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    winkels in de buurt.... bij ons zijn er bv 3 winkels (c1000, jan linders en plus) die babydozen verstrekken tegen inleveren van een geboortekaartje....

werk krijgt een belletje/smsje maar ook een kaartje.
    ben eens benieuwd of ze langskomen want gedurende mijn zwschap (ziekteperiode en verlof) heb ik NIKS van ze gehoord, buiten de "verplichte" belletjes tijdens de ziekteperiode.....

8. Bri

Bri Niet meer actief

Familie, vrienden en bekenden (incl enkele zakenrelaties)
    Buren (ruim begrip; iets van 10-15 huizen in deze straat)
    Verloskundige
    Werk
    Huisarts - ook al kom je er zelf niet vaak, als je eenmaal een kleintje hebt word je er misschien wel kind aan huis, dan weten ze dat alvast ;) (en leuk om je kaartje daar bij de balie te zien hangen)
    Zoiets. Verzekering heb ik gewoon gebeld om ze in te schrijven, die hoefden van mij geen kaartje.

9. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd, naast familie, vrienden, bekenden en enkele zaken relaties heb ik kaartje gestuurd naar de VK praktijk, een voor de kraamzorg toen ze wegging, naar P&O van mijn en vent's werk, naar onze afdelingen (en die zitten verspreid, dus was ook al 4 kaartjes ;) ). Niet naar de HA. ik kom daar nooit, en die mensen hadden voor mijn gevoel ook niets met mijn zwangerschap te maken. Is mss wat anders als je HA je zwangerschap begeleid of je via medisch traject zwanger bent geworden.

Oh, ik ben uiteindelijk in ZH bevallen, onder begeleiding van gyn ivm niet vorderende UD en meconium in in vruchtwater, maar de gyn heb ik ook geen gestuurd.

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

familie, vrienden, naaste buren, werk, verloskundige, en een paar dames van zp :p

de kraamverzorgster heeft een kaartje meegekregen, en ook de kraamafdeling van het ziekenhuis kreeg een kaartje toen ik daarop genomen was (weekje ziekenhuis gedaan na de bevalling) en mijn man de kaartjes net had opgehaald. vonden de verpleegsters super leuk, ze hebben daar een speciaal prikbord voor de kaartjes.

verder kan je een paar kaartjes reserveren voor gratis mutsjes/kadodozen die je op kunt halen via internet of winkels.
    zie: Gratis Babydozen, Felicitatiedozen en Producten : Leppaludi

Deel Deze Pagina