lakentjes en dekentjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    was net mijn lakentjes en dekentjes aan het orienteren maar zie net dat ze allemaal verschillende maten hebben.. kan dit per merk verschillen of zullen dit dan wieg en ledikant lekentjes zijn?

2. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    De kleine maten zijn voor de wieg/kinderwagenbak en de grote voor het ledikantje. Per merk kunnen er kleine verschillen inzitten, maar dan gaat het meer over een paar cm.

3. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wat zij zegt (denk ik). Het wiegje heeft meestal afmetingen van rond de 80x40 cm (matras), terwijl het ledikant zo rond de 80x120 cm is (ook weer de matras). Logisch dus dat de maten van de lakens en dekentjes verschillen.

Protip: gebruik een aankleedkussenhoes als molton / matrashoes voor het matrasje in de kinderwagen. Past perfect! Die van het wiegje zijn vaak nog wat te groot.

4. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    goede tip van dat aankleedkussenhoes. Ik moet nog bekleding voor mijn kinderwagen bij elkaar zoeken, en had al in de gaten dat een wieghoeslakentje te ruim is

5. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    En een goede reden om extra aankleedkussenhoezen te kopen. Zeker als je niet kan kiezen tussen alle leuke printjes haha. Kun je nog eens afwisselen.

6. pien25

pien25 Fanatiek lid

2 dec 2008
    1.272
    0
    0
    Goede tip!

7. Minerva

Minerva Niet meer actief

Thanks en graag gedaan! Ik vind het ook ideaal! Anders heb je van die dikke bulten stof onder het matrasje in de bak... :)

Deel Deze Pagina