zo onzeker! :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lola82, 4 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    hoi dames!

even een berichtje van mij na de positieve testen van afgelopen dagen... ben nu 4 weken zwanger ongeveer en ik zit me de ganse tijd zorgen te maken..

ik had vanmorgen opnieuw een kruidvat 2 voor 5 gedaan en die ziet er niet donkerder uit dan gisteren dus nu maak ik me zorgen dat het niet goed zit..

eigenlijk maak ik me over vanalles zorgen! wellicht omdat het mijn eerste zwschap is en omdat het nog zo pril is... EN omdat ik het zo graag wil :)

zijn er nog mensen die dit hebben en die moeilijk aan andere dingen kunnen denken hierdoor?

kga dadelijk bloed laten prikken.. hopelijk brengt dat iets of meer zekerheid!

groetjes,

een bange lola

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik herken jou gevoel heel goed, maar dan om andere redenen.

Het is moeilijk, maar probeer positief te denken, stop je negatieve gedachten weg. Lees positieve verhalen en blijf vooral veel typen op het forum;)

3. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    de eerste tijd is super onzeker!
    je kan de baby nog niet voelen, en je ziet van buiten af nog niets.
    probeer je er nu even niet te druk om te maken.

sommige mensen zeggen dat je na de 12 weken grens kan gaan genieten, maar ik denk dat je je hele zwangerschap een zekere onzekerheid houd.
    Je kan namelijk niet naar binnen loeren of alles goed is.

Bloedtest al gedaan?
    kwam daar zwanger uit??
    lekker genieten dan, en laat alles op je af komen gewoon!

liefs

4. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    lola ik het dat ook ik ben vandaag ook 4 weken en 1 dag zwanger!
    maar ik voel me zo anders als bij me eerste zwangerschap!
    Toen was ik iedere ochtend zo misselijk dat ik moest spugen en dus 4 van de 5 dagen te laat op me werk kwam haha!
    Nu alleen een beetje misselijk als ik de poep luier van mijn dochter verschoon en mijn reukvermogen is iets sterker.
    Maar echt als de dood dat er iets mis gaat!!!!!!
    Ik had ook 2 hele lichte streepjes daarom vandaag maar een digi van clear blue gedaan er daar stond in ZWANGER 1-2
    Miss kun je die doen om miss meer bevestiging voor jezelf te krijgen!

Liefs J.

5. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    hoi mamavanal1

heb die clearblue idd ook gedaan en die zegt net hetzelfde als bij jou: ZWANGER 1-2

ben net gaan laten bloedprikken...weet ik morgen de uitslag van!

we zijn even ver als we allebei juist geteld hebben :)

wat ik vooral opmerk is dat ik in NIETS zin heb om te eten, zelfs men favoriete koekjes ofzo niet...bij alles van eten heb ik zoiets van "bah"... hopelijk gaat dat snel over of ik ga afvallen ipv aankomen!

groetjes

6. Dara

Dara Actief lid

4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lola,

Ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Het is ook mijn eerste zwangerschap en we willen dit kindje zoooo graag. Ik kan pas echt genieten zodra de 12 weken voorbij zijn. Toch probeer ik ook te genieten van deze bijzondere gebeurtenis, met de zwangerschapssymptomen ben ik alleen maar blij.

Geleficiteerd met je zwangerschap en laat 't idd lekker over je heen komen en geniet ervan!

7. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben ook erg onzeker. Heb in september een miskraam gehad.
    Ben nu 5,3 weken zwanger van de 2e en kan ook niet wachten op de eerste echo! Deze staat gepland voor 18 januari. Gaan 2 lange weken worden.

8. Lola82

Lola82 Bekend lid

28 okt 2009
    852
    0
    0
    echt he!

ik wacht op de uitslag van mijn bloed morgen en dan bel ik de gynae voor een afspraak voor eerste echo.. hopelijk mag ik gauw gaan!

de dagen sluipen echt nu... zou zo graag genieten maar durf niet!

9. kimmss

kimmss Actief lid

22 okt 2009
    161
    0
    16
    ben nu even verder als jullie, maar geniet nu net zoveel als voor die 12 weken grens hoor, ik ben niet misselijk geweest niks, dus ik denk dat ik in mijn handjes mag knijpen, maar je blijft wat onzeker, ik zit nu bijv te wachten waneer ik mijn kindje ga voelen, en als je dat doet maak je je weer zorgen als je het een dagje niet voelt, daar word je moeder voor denk ik...stukje zorg en veiligheid naar je kindje toe die je je leven lang blijft houden, ook als je straks 80 bent :D

10. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik sluit me aan bij deze herkenbare verhalen.
    Ik durfde ook niet te genieten in het begin... zo snel zwanger en van de eerste. Wie weet ging het wel niet goed etc etc.

Maar manlief zei tegen mij: wees positief!!!
    En mijn moeder zei tegen mij: Er is altijd wel iets om je zorgen over te maken en het kan ALTIJD nog fout gaan. Dus geniet er lekker van!

Uiteindelijk toch mn zorgen een beetje opzij gezet. niet helemaal!! Maar goed....probeer lekker ervan te genieten. Al die positieve energie kan alleen maar goed zijn voor de baby.

Maar ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je pas gerust bent na de eerste echo en een mooi kloppend hartje. Maar goed, daarna komen de zorgen voor een 20 weken echo. En daarna komen de zorgen voor de bevalling....ligt de baby goed? Zal zn navelstreng niet om zn nekje gaan zitten...allemaal horrordingen!

Komt allemaal goed meid!!! Blijf positief!

11. tugce

tugce Lid

31 jan 2009
    57
    0
    0
    Volgens mij blijft die onzekerheid ook gewoon tot dat je de kleintje in je armen hebt. Je denkt eerst de 12 weken grens en dan kan ik misschien genieten, daarna komt de 20 weken echo, en als die geweest is maak je je nog zorgen en ga je alvast aan de bevalling denken enz enz, dus onzekerheid gaat denk ik niet weg maar probeer er mee om te gaan.

12. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

Herkenbaar...mijn valt die onzekerheid ook zo tegen. De eerste weken tot de eerste echo ( 10 wk) waren erg onzeker...toen ik de echo had gehad...wow het is echt...
    Nu na 2 weken begint de onzekerheid weer.....pas over een maand weer naar de VK. En ik voel zo weinig...

Zo blijf je denk ik onzeker...bijna iedereen heeft t....

13. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    #13 mamaprinses, 8 jan 2010
    Laatst bewerkt: 8 jan 2010
    ...

14. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    sorry foutje

15. duimelotje

29 nov 2009
    23
    0
    0
    Ik heb hier weinig last van gehad. Ik ben vrij nuchter en bleef mezelf vertellen dat als het mis zou gaan, dat daar dan een reden voor zou zijn. Vaak is het vruchtje dan ook echt niet goed. Je leest ook vaak vervelende verhalen en die moet je juist vermijden. Het is goed om stil te blijven staan bij het feit dat het altijd mis kan gaan, maar dat kan ook tegen het einde van de zwangerschap. Ik was eigenlijk niet bang dat het mis zou gaan en dat is ook niet gebeurd. De 12 weken echo vond ik ook niet eng. Tuurlijk is het even spannend, je wordt wel even met je neus op de feiten gedrukt of het kindje er echt zit en of het hartje klopt. Ik maakte mij meer zorgen of het kindje er wel zat dan om een miskraam. Ik heb eigenlijk ook voor die twaalf weken al genoten van de zwangerschap. Ik heb heus wel kwaaltjes gehad, maar echte angst had ik niet. De angst begint nu juist meer doordat ik niet weet wat ik voel... zijn het al voorweeën? tot hoeveer kan ik gaan ivm bekkeninstabiliteit? wat nou als het kindje al wordt geboren? draait de placenta nog wel goed? Het zijn allemaal dingen die mij nu bezig houden. Het komt ook denk ik omdat het voor mij juist nu realistischer wordt. Vanaf het moment dat ik de baby voelde begon het ook echt te leven. Het lijkt wel alsof je dan toch een andere fase van de zwangerschap bereikt. Maak je dus geen zorgen, anders gaat de tijd zo langzaam! Blijf rustig en als je straks de 12 weken echo hebt gehad, ga je op naar de 20 weken. En als je die hebt gehad, dan vliegt de tijd... voor je het weet hoef je nog maar even! Zo voelt het voor mij in elk geval.

Deel Deze Pagina