ik MOEST van de kraamhulp gewoon naar bed haha, geen keuze (nouja geen verstandige keuze haha want het was wel nodig) gewoon elke dag even een uurtje slapen of rusten dat is goed voor een herstellende kraamvrouw (je wond hersteld, je HB is vaak nog wat lager) je moet dat niet onderschatten hoor, ook goed als je een strenge kraamhulp hebt, het scheelt namelijk vind ik echt, je mag best even rustig aan doen en je lichaam even wat rust gunnen. WIj zetten niets erop want ik vind het logisch nadenken en mensen bellen wel van te voren.
Wij hadden bij onze dochter op het kaartje staan: Bezoek in de kraamperiode is welkom van 10-12 en na 19.00 uur. Naaste familie kon dan ook even rustig 's middags rond 3 uur komen en zo kon mijn man ook even ongestoord genieten. We doen het dit keer weer zo. Ik heb ook 6 dagen volledig op bed gelegen (ja er even uit trap af, beneden op een stoel zitten en dan weer naar boven). Rusten had ik echt nodig en anders wel om even in de blote billen te liggen i.v.m. de hechtingen.
Wij hebben bij onze kinderen geen rusttijden op het kaartje geschreven, bij dit wondertje komt er wel op te staan dat we 's avonds geen bezoek willen ivm onze kinderen. Vooral ivm de oudste want die heeft gewoon school en ik vind het heel belangrijk dat zij in haar ritme blijft. Er zijn echter wel uitzonderingen voor bepaalde mensen die wél 's avonds mogen komen, zoals voor onze ouders
Dat is wel een hele goede van jou zeg, daar heb ik nog niet bij stilgestaan maar zeker op schooldagen is dat wel belangrijk!!
Wij hadden er op staan: " Vanaf nu leven wij in het ritme van ons kleintje, wil je ons bezoeken, geef dan eerst een seintje". Zo kun je altijd per geval bekijken wanneer het het beste uitkomt. Ik denk dat we nu bij de 2e een kraamfeest gaan geven. Ik vond al dat bezoek iedere keer maar niets. Van de kant van de schoonfamilie kende ik niet eens iedereen die langs wilde komen.
Hier ook geen tijden vermeld, ik vind het zelf een beetje ouderwets en suf staan. Heb tussen 13.00-15.00 m'n tel gewoon uitgezet.
wij hebben het niet vermeld, ook om evt ongewenst (niet gepland) bezoek voor de deur te hebben. Als je rusttijden wilt dan zou je het beste tussen 12-15 uur kunnen doen denk ik. Ons ritme was zo de eerste weken: 07.00 voeden 08.00 ontbijten 09.00 douchen 09.30 badje 10.00 voeden 11.00 - 12.30 tijd voor jezelf, is wel fijn hoor! 12.30 lunchen 13.00 voeden 13.45 - 15.15 slapen 16.00 voeden 17.00 tijd voor jezelf 18.00 uur avondeten 19.00 voeden 20.00 visite tijd Vooral de eerste 2 weken hoefde ik overdag echt geen visite. Pas na 3 weken ging ik s ochtends kraamvisite (collega's bijv) ontvangen en einde van de middag. Vergeet jezelf niet in dit verhaal, zwanger zijn en bevallen is een enorme aanslag op je lijf. Je zal niet de eerste zijn die achteraf zegt te veel en te druk te hebben gehad.. dus doe voor je gevoel liever iets rustiger aan is mijn advies, drukker kan altijd nog
En ik maar denken dat die tijden er juist op staan zodat mensen niet bellen en de kraamvrouw wakker maken die ligt te slapen/rusten! Geen haar op mijn hoofd dat ik op die tijden zou bellen! En ja, rusten ga je als het goed is. Mijn kraamhulp stuurde me echt naar bed en zei ook nog: proberen te slapen en niet iets anders gaan doen. Want die zag natuurlijk al een telefoon met internet erop... En ik sliep ook echt, met de gordijnen open als het moest. Die rust heb je wel nodig, maar om dat nu op het kaartje te gaan zetten? Ik dacht toen: ik weet nog niet wanneer ik ga rusten. Ik heb het er zelf niet opgezet; ik dacht: de huistelefoon ligt beneden en mijn eigen telefoon op stil. Misschien doe ik het nu wel, op de achterkant? Want mijn dochter van 2,5 jaar slaapt ook na de lunch, dus ik kan nu beter inschatten wat een goede rusttijd is. Hier komt normaal ook geen bezoek zomaar aanwaaien, dus ik ben er bij de oudste ook vanuit gegaan dat mensen niet onaangekondigd komen. Dat is hier echt not done (grote stad). Ik heb er dus niet opgezet dat mensen moesten bellen voordat ze langskwamen. Dat spreekt in mijn ogen echt vanzelf.
wij hadden het er ook niet opstaan. iedereen die langs is geweest belde van te voren. dit hadden we er ook niet op staan.
Wij zetten het er ook niet op. Vooral omdat ik toch niet kan zeggen wat het ritme zal zijn en twee ook idd omdat ik zo ie zo wil dat ze bellen.
Geen rusttijden op het kaartje gezet. Wel het verzoek even te bellen van tevoren. Op die manier konden we zelf per keer bekijken of we zin hadden in bezoek en zo ja, hoe laat dan
Hier ook geen rusttijden erop maar het verzoek om te bellen als ze langs wilden komen, werkte prima. Wij kwamen er achter dat we juist het liefste 's middags bezoek hadden zodat we 's morgens rustig op konden starten en 's avonds niks meer hoefden en gewoon op de bank of in bed konden ploffen als we daar zin in hadden. Maar goed, ik heb ook niet 'gerust' in de zin van dat ik op bed ging liggen/slapen 's middags, ik kan dat gewoon echt niet en had het ook niet nodig, in liep gewoon rond en ging wel even op de bank hangen om even uit te rusten.
Wij hadden geen tijden, even bellen voor bezoek, etc op de geboortekaartjes van de kinderen staan. Ik vind dat altijd zo lelijk staan en echt het kaartje 'verpesten', dat wij het dus ook echt niet gedaan hebben. Evenals ons adres/telefoonnummers, hebben wij er ook bewust niet opgezet omdat wij het niet mooi vinden. Die rusttijden die erop staan zijn vaak de standaard tijden die iedereen een beetje van elkaar heeft over genomen en het een beetje in het midden van de dag valt zodat je smorgens bezoek kan hebben, tussendoor kan rusten en in de late middag weer bezoek kan hebben en savonds na het avond eten weer kan rusten. Maar ik denk zelf dat je beter gewoon lekker kan kijken naar hoe jullie je voelen en daarop het bezoek af te stemmen.