Zoals de titel zegt, we zijn er eindelijk uitgekomen voor ons mannetje. We hebben een leuke naam en die naam past ook goed bij zijn zus. Nu vind ik het een probleem dat hij precies dezelfde initialen krijgt als ik. Zou dit opgelost zijn door hem een 2e naam te geven? die heb ik niet. Of om hem een naam ervoor te geven en zijn 2e naam als roepnaam gebruiken. Als je 2 namen hebt krijg je dan altijd post met alle initialen? lastig lastig, we vinden het een super naam maar hierdoor twijfel ik erg
Maar bij hem staat er toch dhr ( of de kinderversie daarvan, kan er ff niet opkomen ) voor en bij jou mevr als je post krijgt?
Gek, ik krijg nooit post aan op initiaal? Altijd op volledige naam? En zelfs dan nog, een middelnaam is geen garantie hoor. Zo kregen ze bij mijn man thuis vroeger brieven aan voor een zekere 'Anne', en begin dan maar te raden voor wie hij is.
ja, dat is heel lastig. er komt een tijd dat baby groot is en je niet per ongeluk de verkeerde post open wil maken.
Ik heb ook dezelfde initialen als m'n vader en nooit problemen met post gehad. Je weet wel een beetje welke post voor jou en welke voor je kind is. Gewoon doen hoor!
Onze dochter heeft dezelfde voorletter als haar papa.. Alleen hij heeft.nog 2 extra letters en krijgt eigenlijk altijd post met die drie letters en zn achternaam..
Thuis hadden zowel mijn moeder, mijn vader als ik dezelfde initialen. Voor echt grote problemen heeft dat niet gezorgd hoor. 95% van de gevallen was het gewoon duidelijk voor wie het was gezien de afkomst van de brief. Verder kreeg mijn moeder vaak post voor mevr achternaam-meisjesnaam en mijn vader met dhr. Weet dus niet of jullie getrouwd zijn en jij je mans naam hebt aangenomen?
Mijn vriend en zijn broer hebben dezelfde eerste letter, dus daarom heeft mijn vriend er nog n tweede naam bij. Dat was wel fijn met de post omdat hij alleen post met zijn voornaam of 2 voorletters krijgt. Ons kind krijgt sowieso een tweeee naam, ik vind dat wel mooi!
Mijn broer en ik hebben dezelfde initialen. Soms kwam er post voor B. K.. Dan wisten we niet voor wie het was, maar ik heb er nooit een probleem van gehad.
Mijn vader en zusje hadden dezelfde voorletter. Mijn vader officeel P.J.M. en zusje P.P.M.D. In 95% van de gevallen ging de post goed doordat meestal de voorletters genoemd werden in de post. De 5% die fout ging waren vaak de reclamepost enz. Nu ben ik zwanger van een 2e meid en papa en dochterlief krijgen dezelfde voorletter. Alleen papa heeft M.A. en dochterlief krijgt M.E. Dus voor ons geen reden om het niet te doen.
mijn moder en zus hebben dit "probleem" ook. mijn moeder is G.W. Mijn zus is G.C. Het wilde wel eens gebeuren dat ze niet goed gekeken hadden op de brief of hij daar werkelijk van hun was maar echt een probleem was het nooit voor ze. Nee wij hadden mee problemen met de verzekering omdat mijn zus en ik de zelfde verjaardag hebben (we zijn tweeling) dat wilde nog wel eens verkeerd gaan.... maar verder zou ik zeggen lekker doen!
Onze dochter heeft ook dezelfde voorletter als papa. Eigenlijk voorzie ik daar geen problemen in. Net als wat al gezegd werd ga ik er vanuit dat we tzt wel weten welke post waarschijnlijk voor wie is. En ook al wordt er eens verkeerde post open gemaakt, dan zal dat voor ons niet zo'n groot probleem zijn.
een 2de naam zou het oplossen.. Ik heet Bianca Gertruda gerardina.. JAAHVERSCHRIKKELIJK haha.. krijg post met bgg als voor letter...Roepnaam is Bianca
Ik heb hetzelfde initiaal als 1 van mijn broertjes en ik heb dit als lastig ervaren. mijn vader had ook dezelfde maar had er 1 extra en dat was wel duidelijk. Wij kiezen dan ook voor een tweede naam voor ons kindje omdat ik het zelf niet heb als 1 van de grootste redenen. En dat het met de post wel duidelijk is voor wie het is ben ik het niet eens..... er staat vaak dhr/mevr en dan achternaam en aangezien je toch wel bij dezelfde bank zit maar ook belastingdienst etc. Belastingdiens heeft mij en mijn broertje 27 jaar lang door elkaar gehaald ondanks de andere geboortedatum en op een geven moment is mijn broertje verhuist en niet ik en ook teruggaven werden door elkaar gehaald. het ene jaar ik beide teruggave dan het jaar daarop die van elkaar en dan hij weer alles. Ik zou dus voor een tweede naam gaan of voor een naam ervoor en de tweede als roepnaam, voorkomt een hoop verwarring!
Op een bepaald moment wordt dat toch wel vervelend vooral als het om bankzaken oid gaat, ten minste zo hebben wij het ervaren.
Jesse heeft ook dezelfde voorletter als zijn vader, maar een andere tweede naam (Jesse zijn tweede naam is mijn man zijn volledige voornaam, net als die van zijn opa, waarna Jesse eigenlijk naar vernoemd is). Jesse heeft dus J.J. als voorletters en mijn man heeft J.M. als voorletters. Tot nu toe heeft dit niet voor problemen gezorgd en eigenlijk staat op bijna alle post die mijn man krijgt wel zijn beide voorletters, dus voorzie in de toekomst ook geen grote problemen.
ik heb dezelfde voorletter als mijn moeder (wel andere 2e&3e namen), maar veel post kwam aan op A. .... en dan is het de gok voor wie het was. En omdat mijn vader graag in onze spullen neusde en dus rustig mijn post openmaakte "ja dacht dat eht voor je moeder was" wil ik dus absoluut geen dezelfde initialen en vallen namen met een beginletter A/J/F bij ons nu af.
Hoeveel post krijg je tegenwoordig nog door de bus? Juist... Tegen de tijd dat je kleintje op een leeftijd is dat hij niet wil dat jij zijn post (per ongeluk) opent, krijgen we waarschijnlijk alleen nog digitale post. Ik zou me er totaal niet druk over maken! Fijn dat jullie een mooie naam hebben kunnen "vinden".
Mijn tweede zoontje krijgt straks ook dezelfde voorletter als ik. Al heb ik 3 voorletters, en hij straks maar één. En er zal bij hem dhr. staan en bij mij mevr. Dus het verwarren zal wel meevallen. Misschien wordt er over een jaar of 15 eens elkaars post open gemaakt, ja jammer dan. Ik vind dat niet zo'n probleem.
Jeetje, de 1 vind het geen probleem en de ander ervaart het wel als een probleem. K vind het erg lastig nogsteeds. Het is inderdaad wel mevr en dhr. alleen das ook niet altijd zo, en er zal ook genoeg post komen zonder alle initialen. Mijn moeder en broer hadden dit namelijk ook en zij vonden het erg vervelend en geadviseerd om te proberen een naam te vinden met een andere letter. Zo hebben zij het ervaren. We zijn inderdaad getrouwd en heb dus dezelfde achternaam als mn kind, zal niet altijd mijn meisjesnaam erbij gebruiken. ben er dus nogsteeds niet uit haha waarschijnlijk laten we het zo, maar met een 2e naam, denk ik alleen heeft onze dochter dat weer niet