Haai meiden' Ik wist niet waar ik het moest plaatsen Maar ik ben zwanger ik weet alleen niet hoelang Mijn laatste menstruatie was 3 Jan en 29 feb dus dat zijn 57 dagen en mijn eisprong was 17 maart ben erg onregelmatig is heel verschillend Kan ik dit dan zelf uitrekenen of echt door een echo Alvast bedankt
je moet uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Als ik je goed begrijp, moet je dus vanaf 29 februari rekenen
Ja oké maar hoe weet ik dan wat ne cyclus is omdat ik onregelmatig ben Sorry hoor ben een beetje blond
Ja oké maar hoe weet ik dan wat ne cyclus is omdat ik onregelmatig ben Sorry hoor ben een beetje blond
Als je eisprong 17 maart is geweest, tel je daar 2 weken bij op en dat is het aantal weken dat je zwanger bent...
ik heb voor jou even de berekening gemaakt!!! Resultaat van de berekening De bevruchting vond vermoedelijk plaats op : 14 Mar 2012 De zwangerschapsduur (*) is vandaag : 4 weken en 4 dagen Je hebt nog 35 weken en 2 dagen te gaan Je uitgerekende bevallingsdatum is : 05 Dec 2012. (*) De zwangerschapsduur wordt uitgedrukt vanaf de eerste dag van je laatste ongesteldheid, dit is dus vanaf 14 dagen voor de eisprong bij een cyclus van 28 dagen. Het verschil tussen de zwangerschapduur en de tijd dat je reeds effectief zwanger bent hangt af van de lengte van je cyclus. Instructies Beknopte uitleg bij de verschillende velden: Eerste dag van je laatste ongesteldheid. Dit is de eerste dag van je laatste menstruatie, de datum waarop de cyclus begon binnen dewelke de bevruchting plaatsvond. Gemiddelde lengte van je cyclus. Dit is de lengte van je menstruele cyclus, neem best een gemiddelde over de laatste maanden. Indien je twijfelt vul dan 28 dagen in, dat is het gemiddelde bij de meeste vrouwen. Opgelet! Deze tool geeft enkel een indicatieve bevallingsdatum, de berekening vervangt zeker geen bezoek aan de dokter. Hopelijk heb je er iets aan! Succes
nee klopt niet, als 17 maart je ei was, dan moet je vanaf daar tellen en daar 2 weken, dus 14 dagen bij doen. Die krijg je kado van moedertje natuur
Je telt 38 weken vanaf je eisprong. Met een onregelmatige cyclus tel je niet vanaf laatste menstruatie. Uiteindelijk gaat je definitieve termijnbepaling toch echt met een echo gedaan worden, en dan pas heb je de definitieve datum waarmee medisch gezien allemaal gerekend gaat worden. Maar om nu te weten wanneer de kleine ongeveer gaat komen, tel je dus gewoon 38 weken vanaf je ei
heb er geen idee van mij is altijd verteld dat je moet tellen vanaf de EERSTE dag van je laatste menstruatie..Zelfs gynaecologen en dokters zeggen het mij zo tenminste toch om te berekenen wat mijn bevallingsdatum was hebben ze mij dat zo altijd gezegd..Ma bon maakt ni uit voor die 3 dagen verschil ofzo... bijna niemand bevalt op zijn uitgerekende bevallingsdatum
Dat deden ze altijd omdat er van uitgegaan werd dat elke vrouw een cyclus van 28 dagen had met op dag 14 een eisprong. Maar dat bleek dus anders te zijn... Maar volgens mij hebben ze het maar aangehouden omdat veel vrouwen hun eisprong niet weten en je termijn uiteindelijk nu toch met de echo bepaald wordt. Maar als je je ei dus wel weet, kun je gewoon 38 weken vanaf daar rekenen
Dat is inderdaad wat ze vaak doen bij een cyclus van 27/28/29 dagen. Mijn eerste zwangerschap (mk) had ik een cyclus van 39/40 dagen. Tja dan kan je rekenen wat je vanaf cyclus dag 1 maar mocht ik goed zwanger zijn dan zo ik waarschijnlijk in stress schieten omdat mn echo er dan niet goed uit zou zien.
Gefeliciteerd meiden! Ik heb bovenstaande berichtjes gevolgd en zit een beetje met hetzelfde! Vandaag een CB test gedaan, 3+ is de uitslag. Nu weet ik ook niet precies wanneer de eisprong was vanwege een onregelmatige cyclus, ik denk 2 maart. Nu weet ik niet goed wat te doen, eerst naar de huisarts of gelijk een afspraak met een verloskundige maken? Alles is nieuw voor mij!
Gefeliciteerd ik dacht dat het met die test nog 1 Week erbij moet rekenen heb ik hier wel is Gelezen maar ik weet het verder niet hoor of het klopt Geniet er van iedergeval
Je kunt direct een afspraak maken bij de verloskundige en die zal met een echo de termijn bepalen. Ga voor eerst maar uit van die CB, wat betekent dat je nu 5 week of langer zwanger bent.