Ik lijk het ene na het andere onderwerp aan te breken, maar dit voelt niet zo goed. Vannacht ben ik veel wakker geweest, omdat ik voor mijn gevoel onvoldoende zuurstof inadem. Het maakt niet uit hoe ik lig, heb het ook in zijlig. Herkenbaar voor iemand?
Hoi Mappel, Ik herken het gevoel heel erg! Ik heb sinds vorige week ook van die benauwdheids aanvallen, heel vervelend! Hartkloppingen en dan ineens moeilijk kunnen ademen. Ik heb het nog niet aan de verloskundige gevraagd, maar wel veel opgezocht erover. Het kan zijn dat de baby hoger gaat liggen en dan bij je longen in de buurt komt. Daarbij moet je lichaam ook nog is meer bloed rond pompen wat het zwaarder maakt met ademen. Ik heb van mijn vriend geleerd om goed via de neus in te ademen en door de mond uit. Ga dan wel goed rechtop zitten, duurt enkele minuut maar dan is het bij mij over.... Succes ermee!
Ja, je baby neemt nu meer en meer plaats in. Is normaal hoor. Idd ook het rondpompen van het bloed e.d.
Ik heb mijn bed al een aantal weken een stukje omhoog staan. Heb het idee dat ik dan meer lucht krijg.
Ik heb ook, vanaf week 20 ongeveer, dat ik heel benauwd ben en kortademig. Mijn hartslag schoot dan ook omhoog (150 per minuut). Ben hiervoor bij de cardioloog geweest en uit onderzoek kwam niks naar voren. Hij zei dat het waarschijnlijk door de zwangerschap komt. Ik heb dan ook het gevoel alsof ik even heel diep adem moet halen, maar dat lukt dan niet (alsof mijn longen niet zo ver vol kunnen). Als je je erg zorgen maakt zou ik even de verloskundige of huisarts bellen.