Welke draagdoek heb jij?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door zegenwens, 12 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Ik wil graag gaan dragen straks en heb na wat vergelijken tussen draagdoek en draagzak de keuze voor een doek gemaakt. Ik denk dat ik voor een geweven doek wil gaan. Maar... welke is nou fijn? Welke doek heb jij en wat vind je daarvan?

Ik kom steeds Zaffiro en Mixite tegen, maar ik ken die merken verder niet. Heeft iemand ervaring met die merken?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Kijk bij Yaro :) dat is een fijn betaalbaar draagdoeken merk. Little frog is ook leuk geprijsd. Ben zelfs meest fan van Yaro :)

bozoe en zegenwens vinden dit leuk.
  3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb er te veel maar eigenlijk alleen Artipoppe:|

Zaffiro zou ik niet aanraden, de print is er op gedrukt en erg stug. Ik zou zeker voor een geweven doek gaan. Een ander fijn betaalbaar merk is Yaro (www.slingomama.nl. Verschillende blends (samenstellingen) en printjes. Ik zou adviseren om voor een niet al te dikke doek te gaan (maximaal 280 gsm)

de Mixite van We Are Wovens is ook een heerlijke doek. Heb hem bij mijn oudste gehad.

zegenwens vindt dit leuk.
  4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
  5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Babylonia ringsling heb ik hier liggen, was destijds in de uitverkoop voor 40,-. Ik ben geen fan van knopen ookal droeg ik G in een tricot draagdoek van bykay (totdat houdini met 10mnd de truc bedacht om er uit te wurmen).

Dit was even wennen maar een uitkomst.

Draag R nog steeds en dan wel op mn heup overigens. Rugdragen zie ik niet zo zitten al schijnt t te kunnen.

Prop m in mn tas en ik kan alle kanten op, ideaal.

6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik heb er een die mijn zus gemaakt heeft. Het is een rekbare. Ik vind hem heel fijn in gebruik. Maar wel vooral de eerste maanden. Ideaal voor een kleine baby (onze kinderen beginnen niet heel groot en zwaar). Als een kind zwaarder wordt is een rekbare doek niet handig meer. Maar dan had ik een tula draagzak. Dat vond ik makkelijker als ze beweeglijker werden.

Heerlijk dragen! Die geborgenheid

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Ik heb een little frog en een tekhni, maar gebruik altijd de little frog omdat die een stuk zachter is (zijn beide van katoen) Yaro is ook een fijn merk.

8. Jolie2

Jolie2 Actief lid

20 apr 2019
    210
    146
    43
    Vrouw
    Hier fan van artipoppe, yaro en pink nova.
    Heb mijn doeken allemaal tweedehands gekocht, vond ik erg prettig, omdat ze dan wat meer ingedragen zijn. Zou beginnen met een vrij dunne doek, als je ook nog wil dragen als ze groter zijn, zou ik dan een dikkere aanschaffen.

9. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik had 8 jaar terug een Little Frog, die ik echt prachtig vond (en nog steeds, als ik de foto's terugzie). Het knopen was echter totaal niet mijn ding, ik vond het maar een gehannes en gedoe en ben vrij snel erna overgestapt op een Tula draagzak. Wat een gemak.. Ligt nu een nieuwe Tula klaar voor de baby :D

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.708
    113
    #10 MadeInUSA, 4 apr 2023
    Laatst bewerkt: 4 apr 2023
    Ik had een Hoppediz das Leichte (dunner dan de standaard). Ik vond die erg fijn, makkelijk te knopen, en je kon goed spelen met het aantal laagjes over je kind. Ik heb de stap naar rugdragen met een doek nooit gemaakt trouwens.

Ik zag het echt als een functioneel ding, had geen behoefte aan meerdere doeken, een doek en een bondolino en dat was prima. Ik had er een met blauwe strepen, past overal goed genoeg bij. Katoen, makkelijk wassen in geval van nood (ik denk aan die kaka explosie in de drager in de trein van de oudste...), je gebruikt m makkelijk als speelkleed/zonnescherm/dekentje/iets even vastmaken/wat dan ook. Dat zie ik met een cashmere ding van 500 euro toch minder snel gebeuren.

11. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    Die merken ken ik niet. Zelf ben ik fan van Yaro en Little frog.
    Het is handig te kijken dat een doek niet te dik is, geeft teveel spanning op het lijfje.
    Je gaat in de zomer bevallen , dan is een mix met bamboe wel lekker of een wollen doek. Wol reguleert de temperatuur.

12. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.011
    4.987
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels een katoenen doek van Yaro aangeschaft

13. Poesmuis

Poesmuis Actief lid

28 dec 2022
    184
    150
    43
    Vrouw
    Leuk ! Welke ?

14. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.887
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik heb er een van Artipoppe, heel blij mee.

Deel Deze Pagina