Kleding, geschikt voor lange, smalle baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chevenne, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Onze dochter is een lange, maar erg smalle baby. Ik heb gister een pakje gekocht voor haar. Ze had een legging van Lief maat 62 en die was precies goed, hield niet over en een tuniekje van kidz-art in maat 62/68. Zat om het lijfje als gegoten, maar was bij de schouders veel te wijd.
    We hebben het ook met veel shirtjes van Hema en Prenatal. Maat 56 wordt al te kort, maar maat 62 verzuipt ze qua breedte echt in. Iemand nog een tip voor smalle, lange babykleding

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hier ook hetzelfde probleem. Noppies valt smal. En tegenwoordig koop ik gewoon broekjes bij de hema, en doe ik een extra stiekje in de band maken zodat het wat smaller valt. (met een sluitspeld het stiek eraan door de band heenrijgen, knoopje erin en klaar). Hema heeft ook leggings, deze vallen hier dan als smalle broekjes. Succes.

3. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook erg positief over Noppies bij een smalle baby...

Je betaalt er wel iets meer dan gemiddeld voor, maar het zit als gegoten. Ook na tig keer wassen blijft de stof mooi en raakt niet uit vorm.

4. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Noppies idd. En Imps & Elfs valt heel smal.

5. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Merk: Petit Bateau, even zoeken via Google. Lange en smalle rompers o.a. (mijn bolle zoon paste er niet in) :)

6. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

mexx leggings vind ik ook super, wie weet een tip:)

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Heb/had hetzelfde probleem. Van hema is bijna alles te wijd of te kort. Heb wat van noppies en mexx wat goed zit. Rompers van petit bateau zijn idd lekker lang en smal (wel duur). De rompers zonder mouwtjes van prenatal zitten ook wel goed, terwijl die met mouwen veel te wijd zijn. Van benneton zitten sommige dingen goed, sommige broekjes zijn aan de wijde kant, maar allemaal lekker lang.

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

esprit is ook lang en smal

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Baby barb past mijn smalle dochter perfect

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Noppies!
    Ik vind dit een super merk! Iets duurder maar niet belachelijk duur!
    Slanke kleding, mooie stof, kleur en model blijft perfect na het wassen!
    Mijn zoontje was niet echt dun maar toch vond ik Noppies hem heel mooi staan, ik houd gewoon niet zo van die wijde kleding!

kus miek

11. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Petit Bateau vind ik echt de smalste rompers hebben, met een lang lijfje. Mijn dochter was 56 cm. bij 3 kilo en hier paste ze tenminste mooi in!

Liefs Elea

12. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Petit Bateau heeft een winkel in Amsterdam op de Van Baerlestraat echt voor smalle lange kindjes. Heb er een aantal kledingstukken van gahad toen mijn dochtertje net geboren was maar mijn kleine bollie paste het echt niet.

13. Emme

Emme Niet meer actief

Petit Bateau en Noppies inderdaad, maar ook Obaïbi valt bij mijn zoontje erg goed.

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Met stip op één: Petit Bateau (kijk ook eens op marktplaats, is een stuk lievere voor je portemonnee ;) ). Verder Name It (zeker de broekjes) en Noppies ook.

Mijd de Hema: dat is echt voor korte dikkies, volgens mij (mijn zoon past de broekjes in de breedte pas als ze in de lengte al twee maten te kort zijn tenminste).

Rompers van de Wibra (ja echt!) vallen ook redelijk smal.

Voor grotere kindjes schijnt Vingino heel smal te vallen ook.

15. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    De broekjes van de C&A vallen lang en smal.

16. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    petit bateau en tommy hilfiger beide goed voor lange dunne kids zoals mijn zoontje

17. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Noppies idd en sommige dingen van de prenatal ook.

Maar wat ik niet snap is dat de Lief! legging goed zit, Lief! valt juist heel wijd!
    Lot heeft nu ook een Lief! pakje met legging in 62 maar in de legging kan ze zowat 2x. En voor mn oudste was Lief! ook altijd te wijd.

18. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik denk dat niet alles van 1 merk lang en smal is. Vijf jaar geleden had ik vaak kleding van de Hema voor mijn dochter, viel het meeste smal maar dat vind ik nu toch wel anders, niet alles is smal. Verder kijk ik gewoon overal en pik de smalle dingetjes er tussen uit. Verder bij H & M valt het vrij groot/breed. Toch zit op broekjes tegenwoordig (ook bij goedkope merken, in tegenstelling tot 5 jaar geleden) bijna overal knoopsgatenelastiek in de taille.

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Duurdere merken zoals Kidscase en Imps en Elfs inderdaad vallen vaak smal. Maar of die nou lang vallen, weet ik niet hoor. Mijn zoontje is ook lang en dun en vaak zijn de spullen van die merken ook al snel te kort. De spijkerbroeken van Imps en Elfs zitten wel echt als gegoten, maar dan wel de 'skinny jeans'-modellen.

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Noppies is betaalbaar en valt smal. Verder heb ik hier ook Minisu, Lili, burberry en babybarb, zijn iets duurder maar zit wel als gegoten bij een tenger kind.

Deel Deze Pagina