hoi meiden. wij willen over een paar weekjes boeken met geboortekaartjes halen bij een drukkerij. nu vroegen wij ons af of meer mensen dat doen, en hoe het bevallen is. weet iemand een goede drukkerij in de buurt van den bosch? wat zijn ongeveer de kosten voor ongeveer 100 kaartjes?
Wij hebben de geboortekaartjes ook via een drukkerij, alleen een bij ons in de buurt. Heel erg fijn want wij hoefden niet te kiezen tussen bepaalde uitgevers maar kregen wel 12 boeken thuisbezorgd en konden hieruit rustig kiezen. De prijs is erg afhankelijk van je kaartje, scheelt een aantal cent tot soms wel een euro per kaartje. Daarbij maakt het nog uit of je in zwart of kleur wilt drukken, of de voorkant bedrukt moet worden en dat soort dingen. Op internet kost een kaartje gemiddeld tussen de 1.20 en 1.60 per stuk maar daar komen dus nog drukkosten bij, en de kosten voor kleur, voorkant etc. Ook kost het soms extra om de enveloppen vooraf geleverd te krijgen. Dus dat moet je echt even bekijken bij je drukkerij.
@suusjeuh bedankt voor je reactie. mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt waren aan de geboortekaartjes. dan weten we waar we ongeveer rekening mee moeten houden
Onze offerte voor 85 kaartjes, enveloppen, drukken in kleur, voorzijde bedrukken kwam ergens tussen de 250 en 300 euro neer. Erg duur, maar we hadden zo'n moeite met een mooi kaartje vinden dat we er maar genoegen mee nemen...
Hoi hoi Ook wij hebben de kaartjes bij de drukkerij besteld. (multi copy emmeloord) We hadden diverse proefkaartjes via internet thuisgekregen waarvan wij er eentje erg mooi vonden. Omdat wij liever face to face iets kopen ipv internet zijn wij met dat kaartje naar de drukker gegaan. Met het nummer en het merk heeft hij onze kaartjes besteld. Via de mail verliep de tekst. De tekst staat in principe vast maar als wij op het laatst nog iets anders willen dan is een mail of telefoontje of bezoekje voldoende. De prijs is inderdaad erg afhankelijk van kaartje, kleur etc maar ook van aantal. Wij hadden er 100 stuks nodig maar de drukker heeft in overleg met ons 105 stuks besteld. Dit scheelde op ons kaartje 20 cent per kaartje!! Wij zijn voor 105 stuks 270,- kwijt. Daarbij hebben wij de tekst in bruintint en de voorkant en twee binnenkanten bedrukt. Als kadootje kregen wij er een bijtring met beertje bij.
Wij hebben ze vorige week bij de Drukker besteld. Het kostte 270 euro voor 100 kaartjes. We hadden een heel goedkoop kaartje, maar er kwamen veel extra kosten bij. Toeslag voor: naam op de voorkant laten drukken, tekstwissel, tekst in blauw en dan loopt het snel op.
Wij zijn het ook van plan om te doen.. maar als ik het zo lees is het wel erg prijzig. Maar dat is op internet natuurlijk net zo..
Ja dat is het op internet ook. Op bijvoorbeeld Geboortekaartjes - De grootste aanbieder en drukker van geboortekaartjes kan je een offertje maken, dan doe je alsof je een bestelling plaatst en drukt alleen niet op verzenden, dan zie je ook een totaal prijs.
Wij hebben ze ook bij de drukker besteld maar we hebben maar rond de 55 laartjes. En ik geloof dat we nog geen 150 euro kwijt zijn. Ht bevalt goed via de drukker we hadden hier ook onze trouwkaarten besteld en ht is fijn dat je in het echt ziet
Hier 2x via de drukker gedaan en nu via internet omdat we na tig boeken hebben doorgebladerd nog niks hadden gezien wat we leuk vinden. Hadden beide keren bij de drukker ong 70 kaarten en waren zo rond de 250 euro kwijt. Nu hebben we er minder (hadden er toch wat over van de vorige keer en ben wat kritischer geworden wie ik wel en niet wat wil sturen ) 50 en zijn via internet 145 euro kwijt incl verzendkosten, gratis proefdruk thuisgestuurd gekregen en 2 gratis correctie rondes waarna elke keer een digitale proefdruk. Ook kregen we staaltjes om evt. nog een andere papiersoort te kiezen. Verder waren er veel meer aanpassingen mogelijk (bepaalde afbeelding beetje opschuiven bijv. of een afbeelding groter/kleiner maken). Tekst in kleur en tekst op de voorkant is ook allemaal incl. Ik zou gewoon verschillende dingen berekenen en goed rondkijken, je hebt nog ff dus neem de tijd.
Wij hebben onze kaartjes ook laten drukken: ze waren echt prachtig geworden. Op geschept papier met een preegdruk, allemaal heel mooi. Als alles goed gaat, gaan we het voor onze tweede weer zo doen (zelfde stijl). Ik weet niet precies hoeveel kaartjes we hadden besteld, maar het kostte uiteindelijk tussen de 500 en 600 euro.
Wij willen ook onze kaartjes gaan bestellen bij de drukker. We weten alleen nog niet waar. Iemand een idee waar in Den Haag een goede (niet al te dure) drukkerij zit? We hebben bij geboorte kaartje.nl een gratis voorbeeld besteld, maar die viel een beetje tegen.