Ik ben er nog niet uit... Via de website waar ik ons kaartje heb gevonden (kaartje2go) kunnen ze de kaartjes direct versturen. Je geeft alle adressen op en zij sturen ze direct weg. Je kunt dan ook nog kiezen om bijvoorbeeld 10 kaartjes met envelop bij je zelf te laten bezorgen om uit te delen of te bewaren. Je kunt ze ook allemaal naar je huis laten sturen en gewoon zelf schrijven en op de bus doen. Voor de snelheid vind ik dat laatste prima, maar het enige onhandige is dat je de enveloppen volgens mij niet eerder krijgt om vast te schrijven, dus dat betekend 2 dagen lang enveloppen schrijven. Ik had wel het idee om dan adresstickers te kopen, zodat ik die vast kon schrijven en we die er op konden plakken, maar dan nog kost het natuurlijk wat tijd. Maar ja, dat versturen via de website vind ik eigenlijk een beetje eng. Wat als er iets fout gaat, mensen hun kaart niet krijgen, noem het maar op. Het is minder erg dat ik maar 89 kaarten krijg thuisgestuurd, dan wanneer mijn oma geen kaart krijgt bijvoorbeeld. In het eerste geval kies ik zelf uit wie er dan op dat moment even pech heeft, in het laatste geval is dat natuurlijk onhandiger en jammer! Wie heeft ervaring met een van beiden en kan me adviseren?
Ik heb een kaartje ontworpen via geboortecollectie.nl en daar kan je de enveloppen al vooraf toegestuurd krijgen. Ik denk dat ik ze op laat sturen aan het begin van mijn verlof, dan kan ik rustig schrijven. Na de geboorte alleen de kaarten nog bestellen en dan kunnen ze weg. Dat is vast ook een optie bij degene waar jij de kaartjes besteld, iedereen zou daar immers tegenaan lopen..
Adreslabels printen met de computer? Opslaan in een documentje en die kan je ook weer met kerst oid gebruiken.
Ik zou even navragen of je niet de enveloppen eerder kan laten komen dan de kaartjes, de meeste websites bieden die service namelijk wel. Dan kun je rustig adressen schrijven en hoef je later dus alleen de kaartjes er nog maar in te doen. En anders inderdaad adressen op labels printen, labels plakken is toch sneller gedaan dan alle adressen schrijven.
wij hebben de adressen op vellen geprint en op geplakt. Wij zijn blij dat we dat gedaan heben want de drukker had de kaartjes niet gedrukt, is wel keurig opgelost maar je moet er niet aan denken dat mensen de kaartjes gehad zouden hebben
En misschien ben ik dan een zeur: ik vind het over het algemeen ook niet zo prettig om mijn hele adressenbestand aan een derde te geven. God knows wat ze er mee doen... Ik heb onze adressen standaard in het format van een stickervel staan. Het is voor ons straks dus een kwestie van even uitprinten en plakken. Ideaal!
Gentle, ik bestel ook via kaartje2go en heb ervoor gekozen om een pakket naar mijzelf te versturen. Ik weet wel zeker dat niemand overgeslagen zal worden (veel goede ervaringen met kaartje2go) maar ik vind de envelop zelf helemaal niet mooi als hij vanuit kaartje2go direct wordt verstuurd. Dan wordt het adres van de ontvanger nl op de achterkant van de kaart gedrukt en komt er een rond venster met een schreeuwerig logo op de envelop... Ik heb etiketten gekocht bij de hema en beschreven. Als de kaartjes dan binnen zijn hoef ik de kaarten alleen nog maar te beplakken (10 min werk?)
Wij hebben ze dan wel ergens anders vandaan maar alle kaartjes worden vanuit hun verstuurd, vind ik juist ideaal!! Geen enveloppen schrijven, kaartjes vouwen of dingen op de bus doen.. nee ik bel zodra ze geboren is en dan mail ik de foto's en maken hun alles af, in elkaar en sturen t op! Bij zoonlief ook helemaal perfect gegaan.. zelfs erg snel! Ik vond het dus alleen maar fijn dat het zo kon
Wij hebben vorige jaar ook via kaartje2go.nl het geboortekaartje uitgezocht. Wij hebben er voor gekozen om het door kun te laten versturen. Ik vond het ideaal! Geen enveloppen schrijven, geen kaarten vouwen enzovoorts. Ik zou het bij een volgende weer zo doen.
Oef, dat lijkt me echt zooo stom! Gelukkig dat het idd bij jullie zo aan kwam en niet bij alle familieleden en vrienden!
Ik heb ook altijd een adressenlijst voor familie en vrienden, deze hebben we gemaakt voor t trouwen en gebruiken we ook voor kerst, nu dus voor de geboorte kaartjes. Heel eenvoudig, ( als je een beetje bekent met computers bent) je maakr een lijst in excel, sla deze op. sluit excel af !! Open Word en kies voor optie adres labels en of enveloppen, vaak zit er een pulldown met veel merken/ types enveloppen en of etiketten. Als je je keuze gemaakt hebt, bied word zelf een soort keuze menu die je moet doorlopen, zo vraag hij zelf om een document keuze en dan kies je dus voor je optie excel bestand. Nu maakt word zelf contact met dat bestand en kan je evt. zelf nog e.a. toevoegen. Eigenlijk spreekt het voor zich. Adresetiketten maken en afdrukken voor een adreslijst in Excel - Word - Office.com Succes !
Ik zou ze toch echt zelf versturen. Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik geef mn adressenbestand niet zomaar uit handen.. Vorige keer heb ik gewoon van te voren de enveloppen geschreven. En zelfs als dat nog na de geboorte zou moeten, ik neem aan dat je wel iemand kunt vinden (partner/familielid?) die dat eventueel wil doen als jij er niet toe in staat bent? Het hoeft ook niet meteen op dag 1 hé..
Ik heb ze 2 x via geboortepost besteld en direct laten bezorgen bij de mensen thuis, plus een klein stapeltje extra voor ons thuis. Ging prima, iedereen had de kaartjes snel in huis, ja, bij eentje duurde het een paar dagen langer, maar dat is met gewone post ook wel eens het geval.
Bwoe, volgens mij wordt er op de website duidelijk gezegd dat het adres achterop de kaart alleen bij de proefdruk er zo op staat, en niet bij de gewone kaartjes... piri piri, dat klinkt handig! Ik heb al een lijst in Excel, dus dan zou ik dat zo kunnen maken... Hmm, ik ga het proberen! En ja hoor, mijn man kan het prima doen. Dat vind ik ook niet zo'n probleem. Ik ben blijkbaar niet de enige die het een beetje eng vindt via zo'n website, al je adressen er in en geen controle controlfreak he... Ik denk dus dat we toch de boel naar ons laten versturen, en dat van die adreslabels vind ik wel een heel goed idee!! Bedankt!
Wij zijn ook van plan om ons kaartje bij kaartje2go te bestellen en laten het pakketje naar ons toesturen. Ik ben er nog niet over uit of ik etiketten ga printen of mooie haal en deze met de hand ga schrijven, maar ik heb nog even de tijd om dat te bedenken.
Wij hebben ook een kaartje uitgezocht bij kaart2go. We laten de kaartjes vanaf daar versturen. De vorige keer kwamer we er zelf niet aan toe om de kaartjes te versturen. Zal volgende week wel laten weten wat mijn ervaring is... ( dat hoop ik althans)
Ik heb ze ook bij kaartje2go vandaan en ze zelf verstuurd. groot deel wa hier in het dorp dus scheelde weer postzegels. Heb van te voren de adressen op etiketten geschreven dus was alleen een kwestie van opplakken.
Hier ook kaartjes via kaartje2go, ik heb de geboortekaartjes nu naar ons laten sturen en had adresstickers geprint dus het was zo klaar. Voor zoonlief zijn verjaardag heb ik ze wel via hun laten versturen, ging ook prima.
Ik heb geen ervaringen met de geboortekaartjes, maar wel met uitnodigingen via kaartje2go.. zij verzonden de kaartjes, is allemaal prima gegaan..
wij hebben alles viaa kaartje2 go laten versturen, is super goed gegaan hadden een week voor de geboorte alle adressen ingevoerd, op de dag van de geboorte tekst van het kaartje aangepast ( tijd en geboortedatum ) adressen aanvinken en een dag later had iedereen de kaartjes