bambino looptrainer wie heeft er 1?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sila24, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hallo ik wil de bambino loopstoel kopen maar is die wel goed of niet prijs is wel goed??

2. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loopstoelen worden volgens mij juist in zijn geheel afgeraden. Kijk ook hier eens:

Veiligheid: Loopstoel

Verder vind ik het persoonlijk zonde van mijn geld. Onze dochter is zonder loopstoel ook prima groter geworden en loopt als een kievit (soms zou ik wel eens willen dat ze wat minder snel was...;)).

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb er geen en er komt er geen ook. die dingen worden door CB en fysio's afgeraden. slecht voor rug, heupen en bekken.
    en ALS je een kind erin zet dan mogen ze er maar max. 10 min per dag in. dus zonde van je geld.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

OH JEETJE IK HEB DIE SITE BEKEKEN , MAAR GOED DAT IK HIER EEN TOPIC HEB GESTART EN ER NOG GEEN 1 HEB GEKOCHT THNX DAMES IK KOOP HEM DUS NIET!! MAAR IK HEB LAATST VAN CHICCO ZO'N DUWDING GEKCHT DAT IS VOOR 9 MAANDEN PLUS HIJ MOET DAT DING DUWEN IS DIE WEL GOED ? KIJK DEZE 670561 Chicco Baby Looptrainer

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

sorry capslock vergeten uit te zetten

6. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo'n loopwagentje is volgens mij prima. Onze dochter heeft daar ook een hele tijd mee rondgedenderd door de woonkamer. Het verschil zit hem er een beetje in, dat ze daar pas mee gaan lopen als ze daar ook fysiek en mentaal aan toe zijn.

Ik zou het karretje wel pas aan je kind geven als hij of zijn aanstalten maakt om te gaan lopen. Je moet dat soort dingen (vind ik tenminste) niet overhaasten. Laat je kindje lekker zelf het tempo bepalen waarin hij of zij zich ontwikkelt. Dat werkt volgens mij echt het beste.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja dat ding zit nog in doos die ga ik pas openmaken als ie 9 maanden is want anders snapt ie er niks van haha

8. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    zo een loopding om in te zitten komt hier nooit zo loopwagentje is niks mee als ze al wat pasjes kunnen zetten maar nog niet heel stabiel.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja joh, zo'n loopkarretje is prima. Die andere wordt vaak gebruikt als ze nog niet eens kunnen zitten, laat staan lopen. Ze hangen dan in hun heupjes en dat is niet goed voor ze! Maar zo'n karretje stimuleert juist om wat stapjes te doen, en de voorkant van dit ding is volgens mij ook al wel eerder leuk om mee te spelen!

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

die van chicco die je nu hebt is wel leuk en ook al voordat hij 9 mnd is, omdat ze er ook zittend mee kunnen spelen. Dus als hij zelf kan zitten kun je hem al neer zetten.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zo'n ding om in te zittten had de oppas maar ze mocht er van mij maar max. een kwartier in per dag.
    Thuis bewust niet 1.
    Iets om achter te lopen heb ik wel gemist dus dat komt er straks voor de 2.
    Ik heb een leuke houten gezien van woezel en pip.
    Woezel En Pip Houten Babywalker Loopwagen
    Straks maar als sinterklaascadeau ofzo.

12. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    och als je ze er maar paar minuutjes in zet is het echt geen probleem hoor.. als je naar die mieperts luistert mag je helemaal niks meer tegenwoordig!

ik heb er ook in gezeten en heb ook helemaal niks aan mn rug/heupen/benen..

mn zoontje vond het geweldig om daar in rond te 'sjeezen'! maar wel toen hij kon zitten en staan en enkel een paar minuutjes per dag.

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira heeft ook zo'n babywalker Sila! Die zijn gewoon prima!
    Maar een loopstoel komt hier ook niet in huis :D

14. MichMar

MichMar Niet meer actief

Niet langer dan een bepaalde tijd gebruiken, maar hoe heerlijk is het voor de kids zelf dat ze even op andere wijze kunnen voortbewegen. Even sneller door de kamer dan kruipend of stuntelend langs de bank of tafel...
    Volgens mij staat er in de beschrijving wel hoe lang ze er max in mogen om overbelasting van lichaam te voorkomen.
    Maar inderdaad pas kind erin laten 'lopen' als het daar ook aan toe is, en dus niet forceren, maar dat snapt ieder gezond denkend mens wel, toch?;)

Als ze nog niet echt los kunnen lopen lijkt me zo'n ding om chter te lopen niet echt veilig, als het kind strompelt en voorover met gezicht tegen dat ding aanvalt, of precies op de rand. Dan zou ik toch echt eerder een loopstoel aanschaffen. Maar goed ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk:)

15. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone loopt nog niet los maar die kan rennen achter de babywalker! Ze vindt het geweldig, ik zie er geen problemen in hoor. Ze liep trouwens eerst met de kattentunnel:

Simone walking - YouTube

Simone walking with the babywalker - YouTube

16. MichMar

MichMar Niet meer actief

Ik denk dat de katten wel blij zijn met de babywalker, hebben ze hun eigen ding weer terug ;)

Als je har er zo mee ziet lopen lijkt het steviger dan ik voor ogen had, dat moet ik toe geven...

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    "Als het er aan toe is" is zo'n heerlijke opmerking waarmee je alles kunt verdedigen. Want wanneer is een kind ergens aan toe? Als hij/zij het zelf gaat doen! Spieren, gewrichten, z'n hoofdje, alles is pas toe aan een nieuwe stap als hij die zelf gaat zetten. Het ene kindje sneller als het andere, maar het is sowieso onnatuurlijk om een kind iets te laten doen waar hij niet aan toe is. Zo'n loopstoel is voor een kindje ook geen keuze. Een loopkarretje kan hij zelf opzoeken en achter optrekken en gaan lopen. In een loopstoel hangt een kind en hij heeft nog niet de kracht om zich er uit op te duwen en niet de keuze om er uit te gaan. Hoezo 'hij is er aan toe'? Hij loopt toch nog niet zelf?

En leuk vinden baby's het sowieso, maar ze vinden chocopasta ook heel lekker met 4 maanden... ;)

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Helemaal mee eens.

Maar idd, loopkarretje is echt heel erg leuk!! Daar heb ik met de oudste heel veel plezier van gehad!! Zo'n blokkenkar is ook leuk, met een duwstang en dan voor een bak vol met blokken. Moet je wel een goede zware kar hebben anders kiept hij om zonder blokken:$

19. MichMar

MichMar Niet meer actief

Volgens mij bedoelen we hetzelfde, maar maak jij er een lang verhaal van!
    Een kind wat net los kan zitten zet je toch niet in een loopkar?? Dat bedoel ik met als het er aan toe is, maar dat doet neem ik aan ieder gezond denkend mens.
    Als het een loopkar niet leuk vind merk je dat snel genoeg en haal je het kind er uit. Ik snap dus daarom de opmerking 'het heeft geen keuze' niet allemaal...

20. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat niet alleen om het al dan niet los kunnen zitten. Bedenk je ook even dat een baby in een loopstoel van het ene op het andere moment de hele woonkamer ter beschikking krijgt... Daar zijn ze mentaal vaak nog helemaal niet aan toe (ze zien onder andere geen gevaren).

Daarbij: ik snap als ouder de lol ook niet. Ik was blij dat onze dochter pas ging lopen en optrekken toen ze ook enigszins begreep wat 'afblijven' en 'niet doen' betekende (en dat ook heel beperkt ging onthouden).

Deel Deze Pagina