banden pijn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Aurin, Feb 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hai meiden

ik heb eventjes een vraagje.

Ik heb sinds gister behoorlijk last van mijn onderbuik.
    Ik gok dat het mijn buikspieren/banden zijn.

Soms steekt het ook echt alsof er eventjes een mes in gezet wordt. En verder zeurt het de hele dag.

Heb bij op staan, of gaan zitten in de auto ook echt even hou vast nodig, voelt zeg maar alsof er kracht weg is, en of (ja klinkt stom) mijn buik eruit valt (haha).

Ik voel me echt belachelijk er door, moet voor mijn gevoel steeds ergens steunen of mijn buik ondersteunen.

Ik werk in de kinderopvang, en t is nogal vervelend met lange stukken lopen, schoentjes aantrekken en kindjes helpen met aankleden zeg maar.

Maar goed.. is dit nou banden pijn? of is t wat anders?

thanks

2. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    die steekjes kunnen zekers heel goed bandenpijn zijn
    en dat zeurende gevoel had ik ook meerdere malen,en dat is volgens mijn gyn groeipijn
    dus het is gewoon vollop bezig binnen ;)

3. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    sluit ik mij bij aan
    allemaal erg herkenbaar momenteel :) maar idd banden en groei pijntjes

4. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Fijn om te weten dat het er gewoon bij hoort!

En dat t groeit is inderdaad niet te missen de laatste weken haha!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Klinkt als bandenpijn.

Je kan een pantybroek met ingenaaide buikband kopen bij de Prenatal van Anita of Carriwell. Niet charmant, maar wel doeltreffend!

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    zijn er nog meer dingen tegen te doen en heeft extreme vermoeidheid hier ook mee te maken?
    ik heb ook erge last van steken, vooral in mijn liezen en onderin mijn baarmoeder/bovenin mijn vagina. Ook mijn bovenbenen en rug zijn gevoelig. Gister avond lag ik op mijn zij en de baby was aan het draaien en schoppen. Dit deed gewoon zeer.

7. booboo22

booboo22 Bekend lid

Oct 14, 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik denk niet dat ik last kan hebben van banden pijn? heb al n paar dagen een pijnlijk zeurend gevoel dat uitstrijkt naar mijn benen, en word er helemaal gek van, ik kan niet relaxed op de bank liggen of normaal zitten..
    weten jullie wat dit is?

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb daar net een prettige oefening voor gekregen!
    Ja ik ben pas 7wkn en helaas heb ik nu al heel erg veel last van de lichamelijke moeilijkheden van een zwangerschap. :(

De oefening: je gaat voorover op de tafel of aanrecht hangen, je volledige onderarmen leunen op het blad. Zo sta je goed voorover. Dan heb je een goede houding om je buik te ontspannen en te laten hangen. Als je dit prettig vind kan je met je billen van links naar recht bewegen.........een soort "kwispelen". Dit help met het ontspannen van je buik.

Ik hoop dat dit een beetje helpt voor je! :D

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat is wsl gewoon het groeien van de baarmoeder. Ik had met 5 weken vreselijk last van een kruising tussen heftige menstruatiekrampen en spierpijn (de baarmoeder is ook een spier).
    Omdat je baarmoeder nog heel klein is, kunnen het eigenlijk nog geen banden zijn. Zodra de baarmoeder echt gaat groeien, ga je die wel voelen.

Share This Page