Aerosleep in (hang)wieg?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Elfje81, Apr 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

Jan 3, 2009
    509
    3
    0
    Dag allemaal,

Voor onze kleine hebben we voor in het ledikantje een aerosleep matrasje gekocht.

Nu heb ik afgelopen weekend bij de Prénatal ook voor in de wieg zo'n dekje van aerosleep gekocht. Wij hebben een hangwieg van Leander besteld. Die is ovaal en volgens de website 85 x 50 cm (weet niet of dit dan de maten van de buitenkant of van het matrasje zijn). Wij hebben het dekje van aerosleep in formaat 75 x 35 cm (ook ovaal) gekocht.

Nu begin ik echter te twijfelen of dit wel groot genoeg is. Het alternatief is een dekje van 80 x 40 cm, maar die zijn rechthoekig en niet ovaal. Daarvan vraag ik me dan weer af of hij wel in een ovale wieg past.

Wie heeft ervaring met een aerosleep dekje in een Leander wieg of andere ovale wieg??? Ik hoor graag wat jullie ervaringen / adviezen zijn! En welk dekje jullie hebben gekozen.

Verder zit ik ook nog een beetje te twijfelen (pfff, het zullen de hormonen wel zijn) of we eigenlijk überhaupt wel een aerosleep dekje nodig hebben voor in de wieg, omdat die natuurlijk alleen maar in het begin wordt gebruikt en de baby zich dan waarschijnlijk nog niet omdraait...

Hoe hebben jullie dat gedaan? Wel of geen aerosleep in de wieg en waarom wel / niet?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

2. nicole1976

nicole1976 Actief lid

Jul 23, 2008
    113
    0
    0
    Wij hebben het wel gedaan, hadden alleen een rechthoekige wieg dus ik kan je niet helpen of die wel of niet zou passen in een ovale.

Reden dat we het wel gedaan hebben in de wieg is dat wanneer ze zich per ongeluk zouden omdraaien of omrollen (omdat ze in begin op zij moeten slapen), ze zich dan nog niet kunnen omdraaien en dan is het dus superfijn als ze dan door de aerosleep goed adem kunnen halen!

Kun je de aerosleep - wiegcombi niet uitproberen in de winkel of bellen met de winkel waarbij je 'm gekocht hebt?

Succes in ieder geval!!!

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik had een rechthoekige Aerosleep in een ovalen wieg. Het matrasje in onze wieg was ook ongeveer 80x50, en daar pastte die Aerosleep prima op. Je kon alleen de elastieken van de Aerosleep niet om het matras heendoen, daar waren ze te kort voor. Maar het ding bleef prima op zijn plaats, dus dat was ook niet nodig.

Maar achteraf gezien was de Aerosleep niet nodig geweest, althans niet in de wieg. Mijn zoon is nu 3 maanden en gisteren hebben we de wieg weggehaald en zijn ledikant neergezet. Hij pastte nog wel in de wieg, maar het werd toch wat krapjes allemaal. Hij begint nu af en toe een beetje te draaien, maar zich echt omdraaien kan hij nog niet zelf.
    Die Aerosleep wordt eigenlijk pas handig als ze wel zelf kunnen draaien, en tegen die tijd liggen ze meestal al in een ledikant. Als ik je een advies mag geven: breng die Aerosleep voor in de wieg terug naar Prenatal, als je het bonnetje nog hebt ;)

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik zou die voor de wieg ook terugbrengen. Als een kindje nog een kruik krijgt word het sowieso afgeraden de aerosleep te gebruiken. Omdat als de kruik lekt het water op de aerosleep blijft staan.
    Wel een mooie wieg de leander ! Wij gaan er ook voor kijken.

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Ik had er wel 1 in de wieg, een rechthoekige wieg.
    Ik was er juist erg blij mee, in het begin spuugde mijn dochter veel, en door het aerosleeplaagje met overtrekje bleef haar bedje droog. Ze lag dus nooit op natte plekken met haar gezichtje.
    En voor een kruik is het juist veilig, want de aeosleeplaag neemt gelijk het vocht op zodat het bedje droog blijft. en sowieso had ik de dop van de kruik altijd tegen het voeteneind van de wieg liggen.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    kahrin ik werk in de kraamzorg en bij ons word de aerosleep afgeraden te gebruiken in combinatie met een kruik. een klein drupje water kan er wel tussen maar er zit toch plastic in de aerosleep verwerkt waardoor het water er ook op kan blijven staan. Aerosleep is wel veilig om te gebruiken zonder kruik. Al is het niet bewezen dat het wiegdood kan voorkomen. En dat is vaak de reden dat mensen het kopen.

7. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

Jan 3, 2009
    509
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties!!

Omdat we heel bewust voor de aerosleep hebben gekozen (ook vanwege de enorme hoeveelheid allergiën die ikzelf heb) wilde ik er toch ook graag één voor de wieg. Ook omdat ik hoop dat ons kindje daar toch echt wel een paar maanden tot een half jaar in kan liggen en tegen die tijd misschien ook al wel draait.

Ik ben nu met het dekje dat ik gekocht had terug gegaan naar de Prénatal en heb na overleg met de verkoopster toch gekozen voor de rechthoekige van 80 x 40 cm. Die lijkt beter aan te sluiten (ook in een ovale wieg) dan degene die ik had. Degene die ik had blijkt beter geschikt voor de kinderwagenbak, omdat die vaak nog wat smaller / kleiner is.

Ben in ieder geval blij dat ik toch nog een goed passend dekje heb gevonden!

Wel gek dat er zulke tegenstrijdige berichten zijn over het gebruik van kruiken in combinatie met de aerosleep. In de Prénatal zeiden ze ook dat het juist wel kan, omdat als het zou lekken het water wordt afgevoerd naar de onderste laag van de aerosleep. Vreemd... Ben benieuwd wat onze kraamhulp er tegen die tijd van zegt!

8. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Toen de fabrikant bij ons in de winkel was heeft hij het gebruik van een kruik met een aerosleep aan mij laten voelen. Ik moest me handen op het dekje leggen en hij goot er kokend water over. Het water verspreide zich in 1x over het dekje en werd in de onderste laag gezogen en ik voelde niks aan me handen en het dekje bleef droog aan voelen. Maar dit werkt alleen met de originele hoeslakentjes met de gaatjes. Want ga je er een ander hoesje overheen doen en het gaat lekken dan zal het hoeslakentje nat blijven en koelt het langzamer af.

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik werk ook in de kraamzorg en bij onze organisatie heeft iemand navraag gedaan bij de fabrikanten van aerosleep en hun zeggen dat het juist wel veilig is om kruiken te gebruiken als je dit gebruikt. Omdat het idd in de onderste laag gezogen wordt. Ook blijken kindjes die zo'n dekje in hun wieg of ledikant hebben ook minder lang een kruik te hoeven gebruiken.

10. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

Jan 3, 2009
    509
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties jawe en MamavanJordy! Dat klinkt geruststellend! Mocht onze kraamverzorgster moeilijk gaan doen laat ik haar ook gewoon naar de fabrikant bellen, of anders mag ze het zelf even proberen, haha!!

De bijpassende hoeslakentjes hebben we al gekocht. Fijn om te horen dat die in dit geval ook het beste zijn!

Share This Page