geboortekaartje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door angietjuh, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist even niet in welk topic ik dit moest plaatsen maar ik heb een soort van probleem.
    Wij zijn bezig met tellen hoeveel geboortekaartjes we moeten hebben. Nu het volgende Mijn vriend en zijn zusje hebben onderling een errge ruzie zei kent mij wel van zien ( ik werk in een winkel dus ze ziet mij regelmatig)maar kent mij persoonlijk niet ze praat nooit tegen mij en negeert mij volkomen.
    Dit maakt mij op zich niet veel uit maar snap niet wat ik haar gedaan heb, heb alleen een relatie met haar broer heb haar nooit iets gedaan ofzo.
    Nu wil mijn vriend straks toch een geboortekaartje sturen omdat hij dit wel zo netjes vind.
    ( hij heeft ook meerdere malen geprobeerd de ruzie bij te leggen alleen zij is erg koppig)
    Ik heb hier eigenlijk niks mee te maken en om 1 geboortekaartje lig ik echt niet dubbel maar ik heb eigelijk zoiets van dat meisje heeft zich nooit eerder bekommerd om hem of om mij ( zelf niet geprobeerd me te leren kennen) ze kijkt vaker na me buik maar eens vragen hoe het met haar toekomstige neefje/nichtje gaat doet ze niet. Zelfs via de mail hebben ik haar willen benaderen maar ze antwoord op geen mogelijke manier ze wil echt niks met haar broer en evt. gezin te maken hebben.
    Wat zouden jullie doen gewoon uit goed fatsoen een kaartje sturen of niet? Het is wat ik zeg ik sta hier in principe buiten maar ik ben heel eerlijk ik wil ( in mijn ogen dan) als de uk er straks is ook geen vreemde aan me bed hebben staan met haar felicitaties.

2. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Persoonlijk, zou ik dan ook geen kaartje sturen, maar idd, het is wel de zus van je man..
    Maar aan de andere kant; zij wil, zoals ik het lees, ook geen contact meer met jullie..
    Ik zou het niet doen dnek ik :)

3. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zoiets heb ik ook. pfff lastig niet zozeer dat het me 1 kaartje kost maar meer stel ze heeft dan zoiets ik wil wel graag komen zit ik daar met iemand die ik niet ken en zich nooit de moeite heeft genomen me te willen kennen nja anders toch eens even afwachten moet nog 5 maanden wie weet wat er dan nog gebeuren kan.

4. MeisjeA19

MeisjeA19 Actief lid

22 feb 2010
    124
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het ook niet doen!
    als ze toch niks aan je vraagt of wat dan ook.

5. pijman

pijman Niet meer actief

Waarom denk je dat ze zou komen als ze niet eens iets tegen je zegt als je elkaar ziet? En wat vind je ervan stel ze wil wel komen, misschien wordt de relate onderling daar juist beter van, zou je dat willen of hoeft het voor jou helemaal niet meer?

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ja, ik zou het dus wel doen. Als mijn man dat graag wil, prima, het is immers zijn zus. Het getuigt m.i. van een volwassen houding dat hij toch een kaart wil sturen.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Daar sluit ik me bij aan! Houdt de eer aan jezelf..

8. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bloeme nou ik weet ook niet of ze dan wel zou komen maar stel ze komt misschien heeft ze op dat moment iets van ik zou toch graag de kleine willen zien. Ik vind het opzich niet zo erg als ze zou komen maar hoe reageer je op elkaar waar praat je over er is toch iets voorafgegaan en hoe ga je er op misschien wel een onbekend moment mee om? Je kan natuurlijk over de baby praten maar je voelt je toch wel ongemakkelijk. Ik zou wel willen dat dat goedkomt tussen die 2 alleen weet ik niet zo goed hoe ik straks moet reageren zou ze langs komen

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Het is de zus van je man. Ik vind het heel goed van hem dat hij een kaartje wil sturen en zou dat zeker ondersteunen. Het is zijn zus, zijn keuze. Wel een kaartje sturen dus.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou ook gewoon een kaartje sturen.
    Man heeft geen contact meer met zijn vader, maar we hebben toch een kaartje gestuurd.

Hij (of eigenlijk zijn vriendin) heeft een felicitatiekaartje teruggestuurd.

Maar nu weet hij tenminste wel dat hij een kleindochter heeft en hoe die heet.
    Wat hij er verder mee wil, moet hij zelf weten.

11. Within

Within Niet meer actief

Gewoon sturen :)

Als ze nu al nergens reactie op geeft, zal ze dat ook niet doen op het geboortekaartje maar weet ze wel hoe haar neefje/nichtje heet en wanneer hij/zij geboren is.
    Gewoon de eer aan jezelf houden!

12. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Ik zou de eer aan mezelf houden en een geboortekaartje sturen. Zeker nu je man aangeeft dat hij een kaart wil sturen.

13. fafje

fafje Niet meer actief

gewoon sturen...

ze komt heel waarschijnlijk toch niet...en als ze dat wel wilt...moeten ze het maar bijleggen....zo wordt het geen vreemde aan je bed ;)...

dnek dat zij zich geen houding weet te geven naar jou toe ..

14. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik zou ook sturen

15. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    ik zit zelf ook in een soortgelijke situatie. Wij hebben ook al jaren geen contact met mijn schoonzus, en ook bij mij had de ruzie niets met mij te maken. We hebben eigenlijk niks meer met haar te maken. Mijn man wil absoluut geen contact meer met haar. We hebben zelfs geen trouwkaartje van haar ontvangen toen ze ging trouwen. Ik zou dus never geen kaartje naar haar opsturen.
    Maar jou situatie ligt dan toch weer iets anders, misschien wil jou vriend wel contact, en probeert hij het op deze manier...
    En wil jij dat ook?? Misschien moet je hem vragen of hij überhaubt weer contact met haar wil. Want uiteindelijk nodig je haar als het ware uit, als je een kaartje opstuurt.
    Succes!

16. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties ik zal er zeker eens goed over nadenken maar denk gewoon dat ik het maar doe, alleen al voor mijn vriend. Ik zie toch wel dat hem dat veel doet als wij bijv. naar mijn broer gaan en de echo laten zien en mijn broer dan helemaal trots is om oom te worden. Ik zie aan hem dat hij dit ook graag bij zijn zusje zag.
    dat ik idd. de eer aan mezelf hou en wat er daarna gebeurd zien we zelf wel weer. misschien komt ze wel niet langs maar krijgen we wel een telefoontje of een kaartje dat zou ook al veel goedmaken. Misschien doet ze er idd. ook niks mee maar dan hebben wij wel nogmaals geprobeerd iets te lijmen in de relatie van die 2. Zou het wel jammer vinden als ze totaal geen contact nam voor de kleine maar ook voor haar, want de kleine vraagt straks misschien waarom wil tante .... nooit komen? maar andersom zal zei dan denken hoe zou hij/ zij nu uitzien etc.
    Maar eens afwachten wat het allemaal brengt.misschien maak me nu wel zorgen en komt alles op zijn pootjes terrecht straks..

17. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi, ik zou ook idd een kaartje sturen als aankondiging dat de baby geboren is en hoe haar neefje/nichtje heet. hou je idd de eer aan jezelf en als je niet stuurt is wel echt een statement en dat kun je ook niet meer goedmaken, door later nog een kaartje te sturen.
    ik zou niet rekenen op een reactie want dan word je denk ik teleurgesteld als ik lees hoe ze nu reageert.
    en als ze wel reageert zou ik blij zijn voor mijn vriend/man en dan staat ze (doordat er sowieso een paar dagen overheen gaan met een kaartje) toch ook niet meer aan je kraambed? als ze komt zou ik het aan je vriend en zijn zus laten om het gesprek op gang te brengen/houden.
    succes!

Deel Deze Pagina