Hallo meiden, Lekker aan het uitzoeken wat we allemaal nodig hebben. Nu heb ik een vraag over de babyfoon. Welk merk hebben jullie, wat zijn de ervaringen? Pikken jullie de geluiden van de buren op? etc...... Heb gehoord dat het DECT systeem nogal straling af zou geven die ongezond kan zijn? Hoor jullie graag! Groet Eva
Ik heb geen idee wat die straling betreft, heb de babyfoon denk ik 2 meter naast zijn bed staan en een stuk hoger dan hij ligt (achterop de commode) en ik denk dat het wel meevalt zoals hij bij ons staat. Misschien als je hem direct naast / onder het bedje zet dat het slecht kan zijn. Maar aangezien de helft van die dingen DECT is zal het zoiezo wel meevallen lijkt mij. We hebben deze babyfoon Philips - DECT-babyfoon SCD525/00 - Babyfoons - Gezondheid en controle - Verzorging voor moeder en kind en ik ben er goed over te spreken. Nog nooit iemand anders gehoord, heldere verbinding, ben helemaal wild van de temperatuur indicatie(vind het veel handiger dan ik vooraf had kunnen bedenken!), leuke muziekjes op en de terugspreekfuncie is ook erg handig. Maar vooral als de oudste boven is en de jongste niet slaapt(lieverddddddd kom je thee drinken!?!?! whahaha)! Verder heb ik voor mijn gastouderkindje een goedkoopje bij de Dirx gekocht, ook DECT, deze bevalt ook super! Ik mis alleen wel de temperatuur er op. Zal morgen even het merk voor je nakijken, ligt op de slaapkamer en manlief ligt op een oor. Heb er eentje (niet DECT) van Alecto gehad en dat ding kraakte de hele tijd, wat een miskoop. Dus ben wel happy met DECT Zelfs twee naast elkaar stoort niet!!
Nooit gehoord over die straling... maar veel anders is er tegenwoordig niet meer toch? Wij hebben de alecto dbx-85. Prima, prettig en simpel ding!