hey meiden. ik mag een wieg lenen,een erfstuk inmiddels. ik laat alleen een nieuw matrasje ervoor op maat snijden. hoe doe je dat eigenlijk met een hoeslakentje net zoals een hoeslaken voor een normaal matras? ik heb op google gekeken maar ik heb mijn antwoord helaas niet kunnen vinden.
Je hebt wieghoeslakentjes, bijv. bij Hema of Prenatal. Past meestal wel goed om de matrasjes. Wij hebben ook een nieuw matrasje laten maken (wieg was al jaaaaren niet meer gebruikt, een familiewieg) en het past perfect.
Meet het wiegje gewoon even op aan de binnenkant. De maten van de wieglakens staat wel op de verpakking denk ik. Mijn zus heeft ook een familie wieg, maar die is groter dan gemiddeld. Dus zij doet er ledikantlakentjes in. Vandaar dat ik eht even zou chekken!
Inderdaad gewoon goed kijken naar de afmetingen. Hier ook een familiewieg, ook langer dan gemiddeld, maar ovaal, dus passen wieglakentjes wel.
mijn vriendin had wat hoeslakentjes bij de spullen gedaan die ik kreeg.dacht meer dat die lakentjes die erbij zaten voor kinderwagen matrasje waren maar was dus voor de wieg dus problem solved!!
Ik weet niet welk formaat je hebt, maar ik heb als molton een flanellen luier of molton onderleggertje erop gelegd met een aankleedkussenhoes als matrasovertrek. En dan een hydrofiel onder het hoofdje. Ging prima! Zo deed ik het ook in de wandelwagenbak.
Onze familiewieg was langer als normaal, mn moeder heeft zelf een paar hoeslakentjes genaaid. 3 geloof ik, was zo gebeurd, even hoekjes erin naaien en daar elastiek in en klaar.