enorm verkouden en hoest me longen uit me lijf

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ilonaganzeboer, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilonaganzeboer

ilonaganzeboer Actief lid

22 apr 2013
    364
    1
    18
    Dedemsvaart
    Hallo dames zoals de titel al zegt ben ik enorm verkouden en hoest echt zoveel dat het zeer doet.

Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en dus ook al 2 weken verkouden.
    Hoort dit bij zwanger zijn of heb ik gewoon een koudje onder de leden?

En wat mag ik nu gebruiken tegen de hoest want hoestdrankjes mogen niet toch?

En ik snap er niks van ik neem al die vitamine pillen in voor mama's van davitamon.

Dus heeft iemanf nog tips voor me ik sta er helemaal voor open

Help me

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik ben ook snot verkouden...heeft te maken omdat het heerst.. mijn dochter van 3,5 had het eerst toen mijn vriend en nu ik...begon met keelpijn en nu gewoon snotverkouden en een kriebelhoest...slecht slapen maar dat deed ik al...
    tja wat je er tegen kan doen...niet veel...kind naar mijn moeder en ik 1 dag heel de dag op bed...ik drink thee met honing en het gaat vanzelf wel weer over...wordt steeds minder...toen ik 1 dag keelpijn had, nam ik 1 paracetamol maar dat hielp geen moer dus maar niet meer genomen...en het gaat steeds beter :)
    heeft ook niets met vitamine pillen te maken hoor...ik slik ze al de hele zwangerschap en eet me scheel aan appels...maar als je eenmaal aangestoken wordt heb je gewoon pech :(
    beterschap!

3. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Dampen met dampo en tijmsiroop mag je wel

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en vanochtend voor de 3de keer in deze zwangerschap verkouden wakker geworden, volgens mij gebeurd er iets met je afweersysteem, waardoor je sneller vatbaar bent voor verkoudheden e.d. En gezien we het winterseizoen in gaan ben ik bang dat dit niet de laatste keer zal zijn deze zwangerschap :D
    Haha... Heb ook niet echt tips, vicks en zoutoplossing? Opengesneden ui naast je bed?

5. vpower

vpower Actief lid

22 dec 2013
    293
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook snot verkouden en vorige week een buikgriep gehad, niet echt tips ik stoom nu en een ui naast je bed.
    tegen het hoesten thee met honing of van die zuurtjes vicks

6. Birdies

Birdies Actief lid

18 jul 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag helaas ook verkouden geworden :(
    Je weerstand schijnt tijdens zwangerschap minder te zijn

Tips:
    keelpijn: thee met honing, paracetamol (max. 4x daags)
    hoesten: tijmsiroop of siroop met noscapine
    verstopte neus: stomen of neusspray op basis van zoutoplossing. Er zijn ook andere neussprays die je mag gebruiken tijdens zwangerschap maar dan moet je de bijsluiter even checken

Over het gebruik van Echinaforce lees ik wisselende verhalen. Dit paardenmiddel hield tot nu toe alle verkouden bij mij uit de buurt

7. Birdies

Birdies Actief lid

18 jul 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    edit: heel veel drinken en slapen :)

Deel Deze Pagina