Ik kan het van mijn zoon niet meer herinneren maar telkens als ik met mijn moeder praat over wat ik nog moet aanschaffen voor de baby heeft ze het over handschoentjes voor als de baby lange nageltjes heeft zodat ze zichzelf niet open kan krabben... Hebben jullie dit in huis? Of denken jullie net als ik die zijn zo gekocht mocht dit nodig zijn?
Niet gebruikt, terwijl de eerste veel krabde ivm eczeem. Hij vond het vreselijk iets aan zijn handen, dus ik zorgde dat zijn nageltjes heel kort waren. Dat was baby vriendelijker, zelfs al leverde dat af en toe een krab op. Je kan het altijd nog kopen als het toch nodig blijkt te zijn. En voor de dagen dat je ze dan nog niet hebt, gebruik je gewoon sokjes.
Kraamzorg raadde handschoentjes ook af, omdat baby op de handjes sabbelt bij honger en dan op stof hapt. Mijn zoontje kraste zichzelf ook maar met purelan kp de wangen en de nagels zo kort mogelijk was het snel over.
Hier inderdaad ook niet gebruikt. Navelbandjes voor nu ook niet gekocht, handschoentjes nooit in huis gehad en nooit over gedacht die te kopen/gebruiken ook.
Mijn baby was nog geen week oud toen hij zowel die wantjes als sokjes gewoon weer van zijn handen schoof, geen succes dus Hij krabde zichzelf wel veel, ondanks veelvuldig knippen en vijlen, maar inmiddels is dat gelukkig over.
Nooit gebruikt, kindjes moeten hun handjes vrij hebben. Lekker boeiend of ze zich een beetje open halen af en toe, het geneest ook heel snel. En handjes vrij is heel belangrijk voor de ontwikkeling van hun fijne motoriek. Wat ik wel een misthave vind is een goede draagdoek, ik had een trico maar zou bij een eventuele 2de voor een geweven gaan.
Nooit krabwantjes gebruikt. Ook geen navelbandjes trouwens. Of een luieremmer. Of een geweven draagdoek. Of hoofdbeschermers in het ledikantje. Flanellen doeken/luiers. En zo kan ik als ik goed nadenk nog wel een paar dingen verzinnen
Vraag me wel af hoe jullie de nagels kort kregen. Tot 12 weken mag je niet knippen en vijl werkt hier niet. Hier all 6 weken sokken om de handen. Ze is zo sterk dat ze zichzelf anders helemaal open haalt.
Gewoon knippen en vijlen vanaf het begin, nooit misgegaan... Hij liet het gewillig toe. Desondanks zijn hele hoofd open, ook omdat hij een droge huid had/heeft en in het begin veel krabde. Maar met een week oud schoof hij de sokjes gewoon met de ene hand (waar de sok nog omheen zat) vd andere af, mij ondertussen lachend aankijkend, dus dat had gewoon weinig zin. Plus dat ik het geen fijn idee vond dat hij zijn handen op die manier in zijn mond stopte...
Ik heb ook gewoon de nageltjes geknipt. Ik zou ook niet weten waarom dit niet mag. Gewoon voorzichtig doen en niet in het velletje knippen en daarna (wanneer het grootste deel eraf is) de nageltjes bijvijlen zodat ze niet meer scherp zijn.
Hier ook gewoon geknipt. De kraamzorg zei dat nageltjes in het begin vaak velletjes zijn, en dat je daarom niet "kan" knippen. Bij mijn eerste waren het echt al harde nageltjes, die konden gewoon geknipt worden zonder problemen. Mijn jongste heeft net ander type nageltjes. Deze geven ook vanzelf een "haakje" als ze wat lang worden, en dan mag je ze afscheuren of afbijten (aldus de kraamzorg). Een nagelschaartje of vijl is bij hem dus nog niet nodig om de nagels kort te houden.