je kan t makkelijk op t kaartje zetten dat mensen eerst even moeten contacten. Wij hebben geen zin in onverwachts bezoek van vrienden en familie. bedoel als de baby er is, laten we t familie en goede vrienden sowieso weten dat ze er is. maar wij geven een kraam feest 4 weken na de geboorte. ik heb echt geen zin in dat t huis (voor mijn gevoel) opgeruimd moet zijn als er mensen komen. Dus dan een kraamfeest. kan iedereen komen en hebben we dat gehad. Dus bij ons komt er geen zinnetje maar een uitnodiging bij En verder moeten jullie doen waarbij jullie je goed voelen. Verder heb ik geen ideeën voor een zin 😉
Gewoon de kaartjes direct na de geboorte versturen. Mensen zullen het toch heel snel weten. Daar is tegenwoordig geen geboortekaartje meer voor nodig. Als je lang gaat wachten gaan mensen je juist benaderen met de vraag waar het kaartje blijft. En verder geen suffe teksten of gedichtjes over bezoek. Gewoon duidelijk aangeven dat bezoek op afspraak komt met een telefoonnummer erbij. Het is zeer ongebruikelijk (en onbeleefd) om onaangekondigd in de kraamweek langs te komen! Zeker als je niet tot het directe gezin behoort. Die mensen kan jij (of je kraamhulp) dan ook rustig wegsturen.
Bedankt voor de adviezen! Heb nog even uitgezocht hoe een kraamfeest zou gaan. Bij ons thuis is geen optie en ergens anders laten doen vind ik veel te prijzig😱 15 pp en we zouden zo'n 100 mensen hebben. Dus dat doen we niet. We zetten alleen het telefoonnummer op de kaart en mensen moeten bellen. Ik wil 's avonds sowieso geen visite ivm ritme van de kleine, dus doen we het alleen 's middags. Maximaal een uurtje en een visitevrije dag er tussen. Ik heb het geluk dat manlief een paar weken thuis is na de geboorte