Ja vond het ook nogal duur. Maar weet eigelijk ook niet zo goed wat 'normaal' is. Maar voor ideetjes opdoen is het leuk! Vind de grungekaartjes voor een jongen echt leuk!
Ik heb maar zo`n 50 kaartjes maar daarbij komt wel dat ik geen contact met mijn eigen familie heb alleen moeder en broers en eventueel een tante, maar ik stuur zowiezo alleen de mensen die ik wil sturen. Zo kun je iedereen wel een kaartje sturen.... Ik heb er niet zo moeite mee wilde zelfs geen kaartje aan de buren geven! Woon wel nog twee jaar hier. Alleen dus de mensen met wie ik een goed contact heb... Groetjes cindy
Ik vind het zelf zo hypocriet om ineens de hele familie, mensen die je nooit ziet een kaartje te gaan sturen. Heb dus alleen de mensen een kaartje gestuurd, waar ik ook echt daadwerkelijk mee om ga. Ja en uiteraard de h.a, de verloskundigepraktijk, de tandarts en de buren inderdaad. mn werk en m'n man's werk hebben we gewoon 1 kaart gestuurd. De rest kon het lezen op hyves Nou zit ik op sommige buren ook niet echt te wachten, gezellig in het voorbij gaan kletsen, maar niet op bezoek. Gevoel is denk ik wederzijds, want heb geen onaangename bezoekjes gehad.
Heb toevallig vandaag de enveloppen opgehaald. wij hebben er 80 besteld, behoorlijk duur maar ja...het hoort erbij. Ik zie het ook meer als aankondiging en ook lang niet iedereen gaat langs komen. Mijn moeder komt uit een gezin van 12 kinderen en die hebbben allemaal kinderen en vele alweer kinderen, met meer dan de helft heb ik geen contact die krijgen dan ook geen kaartje. Ik doe eigenlijk ook alleen iedereen uit adresboek,die ook kerstkaarten krijgen plus nog wat extra.
over de buren: wij wonen in een portiekflatje en dan kom je elkaar gewoon weleens tegen. Veel verder dan hoi/dag komen we niet. Oftewel: Geen kaartje, ze zien de slingers enzo wel . Dat vind ik voldoende aankondiging. En naar m'n werk gaan 2 kaartjes. 1 voor m'n collega's in de personeelsruimte en 1 voor de klanten, die komt op de receptie te staan, zodat de mensen die me kennen ook de aankondiging zien, wel wordt daarbij het adres eventjes afgeplakt.
bedankt allemaal voor jullie reacties en vooral voor de motivaties, ik krijg het in elk geval zo wel een stuk helderder voor mezelf van wie wel en wie niet een kaartje krijgen p.s. waarom sturen jullie naar de huisarts / tandarts etc. ?
eigenlijk alleen de mensen die met kerst ook een kaartje krijgen. gewoon omdat ik met kerst alleen mensen stuur die ik aardig vind en die wederzijds intresse hebben. zo update ik elke keer weer wie er geen kaartje heeft gestuurd de laatste paar x en die vervalt van de lijst. Op deze manier scheelt het heel wat kaartjes. de rest waar ik niet zoveel mee heb die krijgen wel een mailtje of lezen het op hyves, onze site of waar dan ook
ik stuur alleen de mensen die mogen komen een kaartje dat hebben we zo gedaan omdat er dan ineens wel mensen komen die de afgelopen 2 jaar ook niet de moeite hebben genomen om ons te bellen enzo dus ik denk dat wij een 40 kaarten genoeg hebben
Hier wel volop kaartjes gestuurd maar ook toen Reese 6 weken oud was een kraamfeest gehouden. Dus het bleef bij niet al te veel bezoek, de rest is gewoon op het feest gekomen.
Tandarts omdat die ze spaart... Heeft een hele muur volhangen, hij vroeg meteen toen hij zag dat ik zwanger was, dat als ze geboren werd, of hij ook een kaartje mocht. Huisarts, dan hoef ik niet te bellen Word ze meteen goed in het systeem opgenomen.
Goed topic dit. Zit gelijk even op mn lijstje te kijken wie er wel en niet gaan komen! Denk ook dat ik twee dagen wacht met versturen van de kaartjes. De mensen die er toe doen die worden toch wel gebeld en dan heb je even adempauze voor het circus op gang komt!
wij hebben alleen een kaartje gestuurd naar mensen die er echt toe doen, en een paar familieleden toch wel min of meer uit verplichting. wij hebben met opzet niks op het kaartje gezet over langskomen, alleen onze adresgegevens en telnr natuurlijk wel. iedereen heeft keurig van te voren gebeld, en de mensen waarvan wij liever niet hadden dat ze langs zouden komen (je kent het wel... die overgroot opa & oma waarbij je het niet maken kunt om niet te laten weten datt kindje er is, maar waarvan je eigenlijk niet zo nodig visite hoeft), zijn ook lekker weggebleven
Wij sturen alleen naar alle familieleden (ooms en tantes, neven en nichten en opa's en oma's), ouders, broers en zussen en naaste vrienden. Mijn vriend zijn werk ontvangt gewoon 1 kaartje en mijn studievereniging ontvangt een kaartje. De buren krijgen niets, maar daar hebben we ook geen contact mee (appartement). In totaal zullen het er denk ik 60 stuks zijn.