Kruiken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door moonlight159, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Goedemorgen!

Op de uitzetlijst die ik hier heb (maar ook op anderen) zie ik staan, dat je 2 kruiken moet hebben.
    Gebruik je echt 2 kruiken of heb je aan één ook genoeg?

Groetjes!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je gebruikt echt twee kruiken, :) Is ook een eis van de kraamzorg, die checken of je ze hebt...
    Maar je kindje krijgt aan beide kanten een kruik in het bedje, dus je gebruikt ze echt beide...
    Zie dat je eind januari/begin februari gaat bevallen ongeveer, dus dat is ook zeker wel een tijd waarin die kruiken nog even goed van pas komen... Als het hartje zomer zou zijn eer je zou bevallen, werd het al iets anders, :)

3. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    weet van anderen die net bevallen zijn dat het aan de omstandigheden en de kraamverzorgende ligt.
    Bij de een niet gebruikt (bevallen oktober) en bij de ander een gebruikt. (ook oktober).
    Ik heb er een klaarliggen (november uitgerekend).
    Als ik er echt twee nodig heb koop ik er nog wel een, voorlopig heb ik zoveel spullen m'n huis binnen gesleept, het houdt een beetje op. Ik weet trouwens ook niet waar ik dat weer moet laten...

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik moest er ook 2 hebben.. voor een bevalling begin augustus!
    C heeft in het ziekenhuis een halve dag een kruik gehad, maar eigenlijk had hij hem niet nodig. Thuis hebben we ze ook niet gebruikt.

Heb ze nu aan mijn zusje gedoneerd voor haar januari kindje ;)

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Erg afhankelijk of je kindje zichzelf meteen warm kan houden of niet. Maar 2 is echt geen overbodige luxe. Eén ligt vaak in de wieg om die voor te verwarmen. En als je baby dan in de wieg komt, ligt kruik 2 erbij.

6. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    In geval van een Bellywarmer i.p.v. kruiken hoef je er maar 1 aan te schaffen is mij verteld.
    Voordeel van deze bellywarmer is dat deze ook gebruikt mag worden i.c.m. een zeiltje. Daarbij lijkt me de Bellywarmer ook erg praktisch omdat je niet hoeft te werken met kokend water maar gewoon 4 minuten de stekker in het stopcontact doet (blijft dan 4 uur warm).

Ik heb daarom de Bellywarmer aangeschaft, heb deze alleen nog niet gebruikt. Ben in februari uitgerekend.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb er gewoon 1

8. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor alle reacties!

De meeste zeggen toch twee! Dan schaf ik er gewoon 2 aan!

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    wij hebben er ook 2 aangeschaft en maar goed ook , onze zoon werd 3 weken te vroeg geboren en had veel moeite om zijn temp omhoog te houden , in het ziekenhuis heeft hij zelfs 3 kruiken gehad .
    nu is hij bijna 2 weken en gebruik ik nog 1 kruik , maar niet meer als hij in bed ligt , ik leg hem in zijn bedje en ruil ze dan om , Baby in bed en kruik eruit :)

10. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik heb er 1 gekregen en die andere ga ik van een vriendin lenen. Je hebt ze toch hooguit een paar weken nodig, dus je kunt ze best ergens lenen.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik denk wel dat je er in de winter 2 ga gebruiken

als ik zie bij me broer die had er dus 2 per kind echt nodig (had 2ling dus) geboren 4 sept 2008 en het liefst hadden de kindjes er 3 nodig

dusik zou zeker gaan voor 2 kruiken
    maar de ene baby houd zig wel op temperatuur de andere niet en dan heb je die wel nodig

rozemarijke niet elke kraamzorg controleer of je ze heb of andere dingen
    hebben ze hier ook niet gedaan het is je eigen keus hier zeggen ze anders pak je gewoon dokkere dekentje hier hebben ze niets gecontroleerd

12. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    ik kreeg bij de geboorte van mijn zoontje 2 pittenzakken, dat zijn droge kruiken zeg maar, soort knuffelbeestje met pitten erin, die moet je even in de magnatron doen en klaar is kees, ze blijven lang warm, koelen niet af, en lekken niet!

ik vond ze idiaal!

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gevaar met pittenzakken is dat ze niet altijd gelijkmatig warm zijn en dat ze nog heter kunnen worden dan een heet water kruik.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    pittenzakken worden idd afgeraden. Ik gebruik m'n pittenzak momenteel weer wel, maar dan ook alleen om haar bedje (en soms kleertjes) voor te verwarmen... Als m'n dochter in ligt, check ik de warmte en gaat de zak uit haar bedje.

15. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    me broer kreeg pittenzakken in de kraamzorg pakket voor de 2ling maar mocht ze niet gebruiken om de rede dat ze inderdaad op de ene plek warmer zijn en nog wat redene dus snap niet waarom ze geleverd worden als ze niet gebruik mogen worden

16. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Vorige week intake gesprek met kraamzorg gehad en gevraagd hoeveel kruiken ik nodig heb.
    De belly warmer mogen ze niet mee werken!
    Alleen als de baby zich niet warm kan houden heb je 2 kruiken nodig, maar zeker 1.
    Ik heb er 1 gekocht en als ik er nog 1 nodig heb leen ik die wel of koop ik die bij. Ze hebben ze meestal maar 1 a 2 weken nodig, vind het anders zo zonde als het niet gebruikt in de kast ligt.
    Ook mag ik het aerosleep ondermatrasje/legger, niet gebruiken in combinatie met een kruik.Het water kan er in blijven staan als de kruik lekt. Wist ik dus niet...die gaat dus pas het bedje in als de kruik eruit kan.
    bar

17. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Thom is half juli geboren en de kraamverzorgster heeft ze evengoed allebei gebruikt. Nu staan ze al maanden niks te doen, maar ze hebben in iedergeval even nut gehad ;)

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @MarjoM: later komen ze vast wel weer van pas. Ik kan me zelf nog herinneren dat ik als kind als ik ziek was van mn moeder een kruik op bed kreeg. Heerlijk! Die tijd krijgen wij ook nog.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij mochten de belly warmer wel gewoon gebruiken van de kraamzorg. En we hoefden ook niet per sé twee kruiken te hebben. Omdat ik in augustus uitgerekend was hebben we één belly warmer gekocht (we hadden zoiets van, als we er nog een nodig hebben is die zo bijgehaald). We hebben 'm alleen nooit nodig gehad :).

20. Charly

Charly Lid

20 okt 2008
    44
    0
    0
    Wij gaan voor de elektrische bellywarmer (in combinatie met het aerosleep-slaapsysteem). Eentje zou voldoende zijn.
    Of de kraamhulp hiermee akkoord gaat? Geen idee.
    Ik ben in februari uitgeteld, en ze zijn van het kraambureau nog niet op bezoek geweest.
    De bellywarmer lijkt me zelf gewoon ideaal omdat hij niet kan lekken.
    Een warmwaterkruik zou problemen kunnen opleveren met het aerosleepsysteem (tenminste dat zeggen de zgn. experts ?), omdat deze kan gaan lekken en het warme water niet snel genoeg afgevoerd kan worden.
    De verkoper weerlegt dit echter en zegt dat het warme water wordt opgenomen in de molton. Zoveel mensen, zoveel meningen dus.............

Deel Deze Pagina