Hoeveel uren kraamzorg had jij bij 2e kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamaliev, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaliev

Mamaliev Actief lid

29 sep 2014
    138
    0
    0
    Hallo!

Hoeveel uren hadden jullie? Als de baby komt is ons eerste kindje 24 maanden oud. Ik wil graag weer bv geven en mijn partner zal ook thuis zijn tijdens de kraamperiode. Waar kan ik ongeveer op rekenen? :(:)

Groetjes!

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Volgens mij heb je gewoon recht op 49 uur, dan?

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik heb het aantal uren gekregen waar ik recht op had (gaf borstvoeding) en daarna nog verlenging (12 of 15 uur?) Aangezien ik pas dag 6 met de kleine uit het zkh kwam en nog veel last had van de medicatie die ik tijdens de bevalling heb gekregen (ben ingeleid ivm hellp) vond ik dit wel heel erg fijn. Wat ik ook fijn vond was dat ik iemand had waarbij ik mijn verhaal kwijt kon, dat had ik echt nodig na een week waarin zowel mijn oudste zoontje als ikzelf opgenomen werd in het ziekenhuis, ik bevallen ben ivm hellp en mijn pasgeboren mannetje maar af bleef vallen en bijna in het zkh had moeten blijven.

4. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik krijg 45 uur volgensmij!

5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik had geen kraamzorg bij mijn 2de en 3de... Vond het zo vreselijk de eerste keer.. Heb het lekker alleen gedaan... Maar is maar net wat jezelf prettig vind...
    Heb wel eerste dagen in het ziekenhuis gelegen dus tegen de tijd dat ik thuis was, was ik ook alweer goed te been.. Dus kon ook alles weer zelf doen.. Dat scheelt wel een hoop...

6. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Je hebt recht op 49 uur, of je dat ook wilt afnemen kan je alleen zelf bepalen. Ik heb er wel voor gekozen, je kan makkelijker minder uren afnemen dan meer. Ik zie het wel, misschien voel ik me wel ontzettend slecht en heb ik die 49 uur echt nodig en misschien wel niet.

7. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

29 mei 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Als je borstvoeding geeft heb je recht op 49 uur Kraamzorg. Wel is het zo dat andere kinderen hebben onder de 3 of 4 jaar een puntje is op het herindicatieformulier. Daar mogen dus extra uren voor gegeven worden mits de verloskundige hiermee akkoord gaat en de Kraamzorg samen met jullie en de verloskundige het ook nodig vinden rond de laatste dagen van de kraamweek.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier 3 uur per dag tot dag 6. Was meer dan voldoende.

9. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Ik had volledige zorg en kreeg 39 uur + 4 uur vanwege een kind onder de 4 jaar in het gezin. Uiteindelijk heb ik 41 uur gebruikt, die 4 uur zijn niet verplicht maar mogen extra gebruikt worden.

Ik vond het meer dan genoeg, hoewel ik bij de 2de meer aan de kraamzorg had dan bij de 1ste gek genoeg. En toen had ik wijkzorg, dat was 3 uur per dag. Maar toen was mijn vriend ook hele dagen thuis, dat scheelde veel.

10. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Wij hebben ook de volledige uren..
    Ik vind het heerlijk dat er iemand is die ons helpt met het huishouden..
    tuurlijk ook weer even in het begin met de baby..
    Ik ben immers zowat alles alweer vergeten..dus een opfrisser is op zijn plek..
    Plus ik vind het gezellig (als je een juiste hebt natuurlijk) zoals iemand eerder schreef, je kunt je ei kwijt..
    Een bevalling is echt iets wat je weer even moet relativeren..
    Ook mijn man vind het fijn dat er iemand is om ons bij te staan de eerste week..
    Wij doen al snel weer te veel..en willen onszelf niet voorbij lopen..

Ik vind het echt een luxe.. en maak er dankbaar gebruik van ;)

11. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Ik zit erg te twijfelen. De 1e hadden we volledige uren. Nu was zei ook helemaal niet leuk maar met een uurtje was mijn hele huis schoon gemaakt en zat ze beetje bij mij op de bank koffie te drinken.
    Nu woon ik wel 2 x zo groot maar dat iemand de overige 6 uur op de bank zit, zit ik echt niet op te wachten. Dan doe ik liever 3 uur per dag.

Wat zouden jullie doen?

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wij nemen wel volledig tenzij alles perfect gaat.. Maar nu voor eerst gewoon voorlopig

13. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Dan zou ik nog wel meer taken hebben die ze kan doen ;) En ook veel tijd besteden aan je andere kindje? Zodat die ook geen aandacht tekort komt.

Mijn kraamverzorgster maakte mijn ontbijt, controles, badkamer schoonmaken (is erg groot), stofzuigen, kraamvisite serveren etc. Wij hadden echt een bezig bijtje die alles voor ons regelde en gelukkig komt zij weer als ik bevallen ben :) Ik ben dus erg blij met de 49 uur die we krijgen!

14. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    dat scheelt ja. Ik had destijds een kleine badkamer. Nu wel een grote. Ontbijtje maken en visite bedienen deed ze niet.

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoorde ze wel te doen, en heel simpel; als jij je niet prettig voelt, bel het hoofdkantoor en leg het uit! Ik had bij de eerste een heel claimerige kraamverzorgster, ze pakte mijn dochter telkens op, deed haar in bad etc, ik kreeg niet eens de kans dat zelf te doen. Ik werd er helemaal dol van.
    Bij de tweede kregen we zo'n lieve kraamverzorgster! Ze liet mij juist lekker rustig alles zelf doen met de kindjes, zij deed het huishouden, maakte eten voor ons en zorgde voor mijn oudste als ik met de jongste lag te rusten. Ze voelde exact aan wat ze kon doen en wat ik zelf kon, zat ook nooit niks te doen, vond altijd wel een klusje.

Ik had bij beiden het max aantal uur + twee dagen extra.

Deel Deze Pagina