geboortekaartjes bij drukkerij

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ukkie11, 25 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar gaan jullie de geboortekaartjes bestellen.

1. internet

2. drukkerij

3. geen voorkeur

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    Waar blijft de goede oude tijd dat dingen nog zonder internet gingen.
    Ben vandaag aan het orienteren geweest betreft geboortekaartjes, in de stad waar ik woon zijn welgeteld nog 3 drukkerijen die de gewone ouderwetse mappen met geboortekaartjes hebben.
    Ik wil graag zien en in mn handen hebben wat ik koop (of ik moet het terug kunnen sturen) dat dus ook met het kaartje.
    Mensen (ook ik) denken misschien dat het via internet veel goedkoper is wat dus echt niet het geval is is vandaag wel gebleken.

De drukkerij gaf ook aan dat ze met bosjes failliet gaan vanwege het hele internet gebeuren. Ik was de eerste deze maand die voor geboortekaartjes kwam.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie hier over denken?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh gewoon bij de drukker! hebben wij bij beide gedaan en scheelde ons......jaja 150 euro!! Was zoveel goedkoper!

Die man zei wel....voor de winst doen we het niet. Was ook onder de toonbank, want al die moeite van een factuur kostte hem meer als dat het opleverde....Gelukkig was het niet zijn hoofdinkomen, maar hij had wel altijd boeken aanwezig want er druppelden wel eens mensen binnen. Ik heb iedereen die ik ken naar hem verwezen! en mijn schoonzus en broer hebben daarook gekocht! Was die blij mee zei die ;)

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben hier maar 1 in de woonplaats, maar die had wat mij betreft keus genoeg;) Wij doen t ook niet via internet, wil t inderdaad ook eerst in mijn handen hebben, en persoonlijk alles doorspreken.
    Persoonlijk t ophalen en kijken of t naar wens is.

Maar dat heb ik met alle andere babyspullen ook..

4. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Na heel wat kaartenstress (schoonzus bleek dezelfde smaak en had dezelfde kaart uitgekozen) zijn wij naar uiteindelijk op advies van mijn buren naar de drukkerij bij ons in de stad gegaan. Wat ik nooit had verwacht, we waren echt veel goedkoper uit dan dat we het via internet hadden gedaan. Ik ben ook supertevreden over de service. Persoonlijke aandacht, ze denken met je mee. Ik vond het ook fijn om de kaartjes te zien ( en te voelen :D ). En ze konden kaartjes ook aanpassen naar persoonlijke wensen wat ik heel leuk vond. Was bij ons niet nodig.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

bij de 1e via de drukkerij gedaan en was een fortuin kwijt
    nu dadelijk via internet. zelfde kwaliteit en gratis proefdruk, en stukken goedkoper

6. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inprincipe geen voorkeur... kwam bij het orienteren op kaartjes online een leuke tegen en heb die dan ook maar gelijk besteld.... proefkaartje was van goede kwaliteit en de enveloppen hebben we al in huis... dus ben ook erg tevreden over de internet aanbieder

7. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Wij hebben het beide keren bij de drukkerij gedaan.
    Heerlijk die boeken doorneuzen.
    En uiteindelijk was het nog goedkoper ook.

8. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Wij hebben bij zowel de eerste als bij deze de geboortekaartjes helemaal zelf ontworpen. Laten drukken bij een drukker is dan A goedkoper en B sneller. Bij zoonlief had manlief 's nachts om 4 uur de kaart doorgemaild en om 12 uur 's middags waren ze al klaar en konden we ze ophalen! Hopelijk gaat het nu weer zo snel :)

9. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze kaarten zijn beide keren van de drukker gekomen.
    En inderdaad vlak voor wij de 2e x geboortekaartjes moesten regelen ging de drukker bij ons om de hoek failliet....

10. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik denk dat wij ook naar de drukker gaan. We hebben een hele leuke in de stad. De kaartjes van internet die wij van anderen kregen vond ik tegenvallen. De papierkwaliteit was een stuk minder en bij eentje stond er een foto op waarvan de pixels te tellen waren.

Dat laatste ligt uiteraard aan de foto die de ouders geupload hebben. Ik denk wel dat een goede drukker ervoor zal zorgen dat zo'n foto niet zomaar gebruikt wordt door het geven van tips etc.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben het nog anders gedaan.
    Vriend heeft ze zelf ontworpen, en bij een drukkerij laten drukken. Voor ons dus ook niks eerst in handen, en volledig maatwerk.

12. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Hier ook net iets anders. Maar ik zit wat kaartjes betreft ook in een erg luxe positie, ik werk in een copyshop en ben vormgever haha.
    Heb het kaartje zelf ontworpen,(en uiteraard proefkaartje of vijftien gemaakt) en toen ik met verlof ging gewoon een usb stick met het bestand op het werk achtergelaten. Na de bevalling heeft vriend de laatste gegevens doorgegeven aan mijn collega's, en 3,5 uur later waren de kaartjes klaar.:D

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    Hier ter orientatie wel bij een drukkerij geweest, waar we uiteraard ons oog lieten vallen op een van de duurste kaartjes waar je zelf ook nog een foto en lintje aan moest knutselen. Uiteindelijk een kaartje zelf ontworpen via internet, je krijgt inderdaad gewoon proefdrukken, en VEEL goedkoper dan het drukkerij-kaartje!

14. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wij zijn ook naar de drukker geweest, maar kan er gewoon geen leuk kaartje vinden. Ik vind het heel jammer, want het is toch wel fijn om goede tips en controle op de kaart te krijgen van een drukker. De trouwkaart hadden we wel van de drukker en toen kregen we tips over lettertype, kleurgebruik en grootte van de tekst.
    Nu is toch het plan via internet, omdat de keuze veel groter (en leuker vind ik persoonlijk) is.

15. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.502
    1.853
    113
    Hier heel lang gezocht, en dan op internet en bij 2 verschillende drukkers.
    De eerste drukker was niet klantvriendelijk genoeg (die hielp me niet) en de tweede was heel klantvriendelijk en deed alle moeite om het kaartje wat ik in mijn hoofd had, te vinden.
    Op internet ook vele avonden druk gezocht naar een leuk kaartje, en zelfs kaartjes zelf ontworpen met diverse sites. Ik kon alleen HET kaartje niet vinden.
    Heb het nu bij de vriendelijke drukker besteld. Die waren ook erg blij dat ik het niet via internet deed. Alhoewel ik daarmee een stuk duurder uit ben, heb ik het er toch besteld. Omdat ze ten eerste HET kaartje gevonden hebben en ten tweede omdat ik mensen die tegen de druk van internet in hun best doen, gun om ook hun brood nog te verdienen.

16. Maia

Maia Niet meer actief

ons trouwen en Fleur via de drukkerij gedaan. Inderdaad, heerlijk die boeken met kaartjes!
    Dit keer hebben we het kaartje zelf ontworpen (a.d.h.v. het kaartje van Fleur) dus we doen het wel via de drukkerij alleen geen boeken gehaald dit keer.

17. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    de eerste keer via de drukker gedaan... nu de kaarten blanco via internet besteld en we gaan ze zelf bedrukken.

Via de drukker kostte het ons al 50 euro minder dan bedrukt via internet. Nu we het zelf gaan drukken zijn we nog eens 80 euro goedkoper uit dan bedrukt bij de drukker...

Al met al betalen we nu dus 130 euro minder als we de kaarten zelf drukken dan als we ze bedrukt via internet bestellen.

18. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Een vriendin van me ontwerpt het kaartje en via internet zullen we het gaan bestellen waarschijnlijk.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben beide keren de kaartjes bij de drukker hier besteld. Voordeel vind ik het persoonlijke contact en dat de kaartjes snel klaar zijn. Eva is 's avonds geboren, de volgende ochtend belde mijn man de drukker en kon hij de kaarten om 12 uur ophalen en we hebben ze die dag nog op de bus gedaan (ingeleverd bij het postkantoor --> oudjaarsdag :)). Lisa was 's ochtends geboren om 11 uur, om 12 uur de drukker gebeld en om 13 uur konden ze afgehaald worden :). De kaartjes zijn die dag nog de deur uit gegaan!

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.252
    10.926
    113
    Wij hebben de tijd genomen met de kaartjes, op dinsdag is ze geboren, op woensdag "de" foto's gemaakt, op donderdag kaartjes besteld (we wisten natuurlijk niet van tevoren wat voor foto we precies gingen krijgen, dus de buitenkant van het kaartje moest ook nog grotendeels gelayout), op vrijdag in huis, en op maandag verstuurd... heerlijk rustige kraamweek! Zou t de volgende keer weer hetzelfde doen.

Deel Deze Pagina