Ik vind het juist wel makkelijk om het thuis vanuit de bank te regelen. Ik heb bij de eerste het ontwerp zelf gemaakt en dat doe ik nu weer. De eerste opzet heb ik vorige week gemaakt, die laat ik nu even een paar weekjes rusten en dan kijk ik er weer naar. Ik vind vormgeving juis heel leuk om zelf te doen. (was misschien ook een leuke beroepskeze geweest) Een eigen ontwerp kun je ook bij een 'echte' drukker laten maken natuurlijk. Maar ik vind het juist wel makkelijk. Even uploaden, tekst toevoegen, afrekenen en klaar. Wat betref failliet gaan... Dat is natuurlijk heel erg als het je treft. Aan de andere kant, er zijn natuurlijk wel een heleboel internetbedrijven bij gekomen. Dus voor de werkgelegenheid in z'n algemeen zal het echt weer niet zo heel veel uitmaken. Het lijkt me echt vreselijk om je bedrijf kwijt te raken hoor! Dus begrijp me niet verkeerd. Maar als we om die reden massaal zouden beslissen om naar de drukker te gaan, dan vliegen die internetbedrijfjes weer over de kop. Het is echt 'de een z'n dood is de ander z'n brood,'
De drukker kan ook kaartjes aanpassen hoor, zoek een kaartje op internet (of meerdere) en ga daarmee naar de drukker. Dat hebben onze buren gedaan en het is echt super geworden.
wij gaan deze keer ook voor een rustige kraamweek. Onze dochter is 25 december geboren en 25 december waren de kaarten in de bus... nu gaan we er dus lekker een weekje tussen laten. Zeker met een dochter die net een jaar zal zijn en een moeilijk op gang komende BV is de rust wel fijn.
Wij doen het ook bij de drukkerij. Prijzen liggen om en nabij bij elkaar (internet/drukkerij). Wij weten niet of het een jongen of meisje is dus hebben twee verschillende teksten en kleuren voor het kaartje. Als het kindje is geboren is het een kwestie van een mailtje/belletje naar de drukkerij en zij maken het verder in orde. Wel zo fijn. En bovendien: Ik steun de middenstand graag. Als we dat niet meer zouden doen, zouden er veel winkels en bedrijven straks niet meer bestaan en dat zou ik zonde vinden!
Wij bestellen ze via Geboortepost.nl. Mooie kaartjes en niet duur (1,25 per stuk). Je kunt gewoon gratis proefdruk opvragen, dus als je het niks vindt, kun je altijd nog ergens anders kijken. @Nicky Lohs: als de pixels van de foto te tellen zijn, dan is de gebruikte foto gewoon ships gewoon digitale camera op maximale grootte zetten, dan gaat dat wel goed!
Ze hebben ons ook gevraagd of ze ons kaartje als voorbeeld mochten gebruiken (niet gedaan uiteindelijk, grote foto van meiske erop, wilden we niet ongecontroleerd het web opsturen), en ze doen expres de voorbeeldkaartjes op heel lage resolutie zodat de persoonsgegevens niet leesbaar zijn - jij maakt namelijk de kaartjes aan als een bestand waar zij niets meer aan kunnen veranderen. Dus bij de "inspiratiekaartjes" kan je inderdaad een lage kwaliteit foto verwachten.
hier ook kaartjes bij de drukker besteld... Via internet weet je nooi hoe het in het echt eruit ziet en groot enzo... Wij hebben een goeie drukker en is echt druk hij doet echt vanalles en is meer bezig met grote bedijven en geboortekaartjes trouwkaartjes uitnodigingen zitten er gewoon tussen ook voor wat extra verdienste....
Ik heb niet echt een voorkeur maar tijdens het googlen kwam ik het bijna perfecte kaartje tegen bij een internetsite. Wel erg duur, iets van 2,85 per stuk, maar na wat aanpassingen wel echt ons kaartje. Proefdruk opgevraagd en gisteren thuis gehad, het is echt een prachtig kaartje op heel dik papier en ziet er echt super uit. Ik ben er, ondanks de waaaaanzinnig hoge priks, wel echt superblij mee. Het is wel een dubbel kaartje dat van voor tot achteren is bedrukt dus dat verklaart ook de prijs. Wellicht was het bij de drukker goedkoper, maar het is ook gewoon zo handig, lekker op zondag er naar zoeken vanaf de bank !
Idd! Heb ook al te veel slechte foto's voorbij zien komen door gebrek aan advies. Bovendien is het bij de drukker echt niet duurder zoals sommige mensen beweren.
Wij hadden een eigen ontwerp, dus dan is een drukker een stuk makkelijker, zodat je alles ook persoonlijk even door kan bespreken. En deze drukker was ook lekker goedkoop, en toch goede kwaliteit!
Ons kaartje wordt gemaakt met een eigen ontwerp. Ik neig ernaar om naar een drukker te gaan, maar op de sites van de drukkers bij mijn in de buurt kom ik er nog maar 1 tegen die geboortekaartjes (en huwelijkskaarten e.d.) drukt. Binnenkort, eens contact mee opnemen.
hier ook een eigen ontwerp kaartje, persoonlijk contact met zulke dingen vind ik toch wel heel belangrijk. (onze trouwkaarten wel via het internet besteld, NOOIT meer)
Gewoon bij de drukker. Ik wil ook voelen en zien wat ik koop. Plus de handige tips bij teksten en waar ze te plaatsen.
Ik heb via internet kaartjes uitgezocht, voorbeelden thuis gestuurd gekregen. Toen de kaarten besteld, die zijn gewoon naar de drukkerij hier in het dorp verstuurd.. Zij hebben toen contact met mij opgenomen om alles in orde te maken.. Dus eigenlijk van allebei een beetje