Hoe doen jullie straks na de bevalling? 2e kind of meer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeanney5, 26 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik vraag me af hoe jullie het straks doen, na de bevalling..

Ik heb nog 2 andere kids van 5 en 7 jaar. Die gaan naar school, maar die moeten ook gebracht en opgehaald worden...

Hoe doen jullie het in de kraamweek? Ik weet het echt niet. Me man die werkt 5 dagen per week. Hij heeft toch in principe recht op 2 dagen vrij na de bevalling. En daarna dan? Wie helpt jullie met de andere kids tijdens de kraamweek. Brengen en ophalen naar/van school? En na de kraamweek nemen jullie de kleine naar buiten?

Liefs Jeanney

2. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Kan je een andere mama van een kindje in de klas niet inschakelen voor die eerste week?
    Misschien als de school niet ver is kan misschien de kraamhulp helpen? Weet niet of ze dat doen hoor...
    Ik zit meer met het probleem...waar blijft onze kleine man als ik ga bevallen?

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Neemt je man naast die 2 dagen niet meer op?
    Zo ja, dan kan hij dat doen.
    Zo nee, schakel familie, vrienden, kennissen of mama's van school in!

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oma's, tantes, vriendinnen, kennissen, buren mensen genoeg die even voor je naar school kunenn gaan toch?

5. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    @ Mowtom; ik kan inderdaad een andere mama vragen, waarmee ik contact heb, maar omdat we in een dorp wonen, komt bijna iedereen met fiets hun kindjes brengen. Enne ze hebben ook meerdere kinderen...De jongste bij hun zijn niet eens 1 jaar oud. Kan ik dat wel vragen?

Ja school is 2 min lopen of korter... Mischien kan ik het wel vragen wie weet..Wat ik weet van me vorige zwschappen is dat ik zelf na 3 dagen de oudste naar de opvang moest brengen, want de kraamzorg deed het niet..

Oke dus je zit ook met een probleem...(ik breng me kids naar me pa als ik moet bevallen, me stiefmoeder pas dan op, als me pa moet gaan werken. Het is niet anders! Maar ik kan haar niet vragen om me kids te brengen of op te halen...Dat zit er helaas niet in..Ze gaat voor niemand haar bed vroeg uit!

@ MamaKitty; ik weet niet of het mogelijk is. Ik zal met hem vanmiddag over hebben dan kan ie dat op tijd op zn werk doorgeven.. Me man heeft vorige jaar een ongeluk op zn werk gehad, waarvoor ie bijna 8 maanden thuis moest blijven en is weer sinds een paar wkn weer aan het werk.. Kan ie dat wel vragen? Enne het ongeluk is in de eerste week van zn vaste dienst gebeurd!

Grt jeanney

6. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ouderschaps verlof kan hij toch opnemen?

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    @Imd; Dat zit helaas niet in..Familie's die wonen 3 uur rijden hiervandaan..

Me ouders die wonen hier, maar me pa die heeft zn werk..En hij gaat elke dag vroeg weg. Mijn stiefmoeder..pff nee die doet het niet..Wil haar energie besparen voor als haar eigen kinderen, kindjes nemen..Zei ze. Leuk he!

En omdat we niet eens in jaar in deze straat wonen kan ik het niet aan buren vragen...Dus moet ik op zoek gaan naar een andere oplossing.. Trouwens ook al zou ik dat willen vragen, ze werken allemaal en vetrekken rond 6/7 uur..Leuk he, wonen in een dorp!

Gr Jeanney

8. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Maar dan moet ie toch min 1 jaar een vaste dienst contract hebben?

9. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    volgens mij kan een kraamverzorgster dat ook doen hoor Bij goed overleg.

Hier zal het erom hangen of dat mijn vriend vrij zal nemen .
    Zo niet vraag ik vrienden die tegenover ons wonen .
    En anders zal de kraamzorg er toch aan moeten geloven......
    Geluk dat ik de school aan de overkant van ons huis heb liggen

10. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    mij lijkt dat wel een seriues iets om over na te denken ja
    zelf heb ik die zorg gelukkig niet,maar lijkt me wel even lastig regelen.

ik zit wel meer met de bevalling in me maag,ze mogen er niet bij zijn,maar willen dat wel,dus ze gaan al trappelen van ongeduld zodra mams na ziekenhuis gaat ;)

veel sucses met het zoekn van een juiste oplossing

11. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Zelfde probleem hier...maar ik ga ervanuit dat de kraamhulp idd mijn zoontje brengt...of mijn man de eerste week...mijn man is ook regelmatig een paar weken van huis, dus zal ik het echt alleen moeten doen..en ook mijn fam. woont verweg...gelukkig wel een aantal kennissen in de buurt...en de buurvrouw is s´middag meestal thuis...Ik heb me bedacht dat ik mijn zoon maar over laat blijven verlopig dat scheelt me alweer de middag halen en brengen en ik was eigelijk niet van plan de kleine 4 keer per dag wakker te maken en mee te nemen naar school..is niet echt heel goed voor de regelmaat van de kleine naar mijn mening...thuis laten mischien ook niet, maar wat moet je dan? Buuf heeft aangeboden als ik zoonlief s'middags haal zij een oogje in het zeil houd...dus alleen de ochtend heb ik niemand...ik ben in 5 minuten heen en terug...en heb een babyfoon die reikt tot 5 km..en briefje in mijn zak dat op mijn adres een baby ligt te slapen..dit is mijn oplossing...ik hoop dat het gaat werken. ..in ieder geval als ik alleen ben...als manlief thuis is is er niets aan de hand...maar ja....we zullen zien als de kleine er is hoe het gaat...

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @mamavanro: Heb je de babyfoon al een keer getest op de afstand naar school? Dat zou ik wel doen als ik jou was want de mijne zou tot 3 km moeten gaan, maar als ik aan het eind van de straat ben doet hij het al niet meer... (ongeveer 500 meter)

Ze testen die dingen op open veld, laten er een berekening op los en daar komt dan een leuk getal uit. Maar als er gebouwen, bomen en dergelijke in de weg staan word het bereik snel minder...

13. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Pff wat een gedoe zeg! Ik had al in gedachten om ze ook te laten overblijven..maar nu me jongste heeft er opeens heel erg moeite mee dat er een kleine komt...Ze vraagt of als de kleine komt of ze niet meer me schatje is? En of ze niet meer bij in bed mag? Veel vragen heeft ze opeens...En haar ineens laten overblijven? Pfff wat ben ik toch een zeikerd...

Jeanney

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Dan zou ik nu alvast beginnen met laten overblijven, zodat het niet iets is dat gekoppeld is aan de komst van de baby.

15. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ja ik denk dat ik dat eens maar gaat doen, dan heb ik tenminste geregeld voor de tussen de middag...

Grt Jeanney

16. brooke

brooke Lid

17 jan 2009
    40
    0
    0
    rotterdam
    ik begrijp je probleem ik heb hetzelfde ben momenteel zwanger van de vierde en heb geen oppas voor me andere drie kids als ik moet bevallen dus zullen ze mee moeten naar het ziekenhuis kan helaas niet anders mijn man kan gelukkig wel 1week vrij krijgen.

maar het blijft een probleem ik begrijp je heel goed mijn andere kinderen blijven over dat is el handig mar mijn dochtertje van 4 maanden ja daar heb ik ook geen oppas voor dus die l ook me moeten ach het is niet anders ben het wel gewendh heb nog nooit oppas voor 1 van me kids gehad opa en oma hebbend daar gewoon geeen zin in te veel moeite belachelijk vind ik

17. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Nog niet geprobeert...alleen hier in de buurt idd...had er ook al over na gedacht of die het in school wel zou doen...maar nog niets mee gedaan...zal het binnenkort eens uit testen...Bedankt voor de tip! :D
    --------------------------------------------------------------------------

En wat betreft het overblijven jeanney5, gewoon nu al eens af en toe doen...doe ik met mijn zoontje ook...en hij vind het geweldig...Zo voorkom je inderdaad dat het overblijven gekoppeld wordt...
    Ik snap dat je je veel zorgen maakt... maar wellicht wordt het straks heel anders als de kleine er is...dan wijst het zich waarschijnlijk vanzelf en je dochtertje zal er wellicht heel anders tegen aan kijken....Mijn zoontje wou in het begin ook niets weten van de komst van een baby...nu vind hij het heel spannend...maar laatst vroeg hij me ook al of hij dan s'morgens niet meer in het midden mocht slapen (bij papa en mama) en was erg verdrietig :cry: ..ik heb hem wat dingentjes uitgelegd en getroost en benadrukt hoe belangrijk hij voor ons is....Ik denk dat je de onzekerheid van de andere kinderen ten aanzien van de baby nooit helemaal weg kunt nemen..maar je kunt ze wel gerust stellen en zorgen dat je naar ze luistert! :D
    Succes....

18. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    bij mij deed de kraamverzorgster het gewoon.

ze bracht mijn oudste zoon naar school,en haalde hem ook weer uit school.

moet alleen niet te ver zijn,en ik moet erbij zeggen,dat ik toen geen relatie had,en er dus alleen voor stond.de school was op loopafstand.

heeft je man ook geen vrije dagen meer die hij op kan nemen?

mijn vriend heeft de vorige keer 2 weken verlof genomen,van zijn vrije dagen.

19. kimoyra

kimoyra Lid

21 jan 2009
    79
    0
    0
    Als het goed is heb je de kraamzorg al geregeld, dus 1 belletje zou voldoende moeten zijn, toch?
    Dan weet je zeker of de kraamhulp het nou wel of niet gaat doen.
    Briefje in je zak (of een sleutelhanger) ben ik zwaar voorstander van! En na de kraamweek weet je ook ongeveer wanneer de kleine slaapt en je even 5 minuutjes weg kan.
    Mocht de kraamhulp nou niks doen dan zou ik op school op zoek gaan naar een andere dikke buik, van een moeder die een maandje later bevalt. Kunnen jullie afspreken dat jullie elkaars kinderen doen. Wie weet kun je ook afspreken dat jullie later ook af en toe elkaars kinderen ophalen en brengen.
    Maar goed, ik ben heel assertief en vraag dat soort dingen altijd gewoon, zou het ook meteen aan de buren vragen.

20. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik denk niet dat je kraamhulp dit zal doen hoor. Ik vind het eigenlijk ook niet haar taak. Ik zou idd familie/vrienden/buren etc inschakelen.

Deel Deze Pagina