Momenteel ben ik zwanger van de 2de en de oudste loopt nog niet. Wat raden jullie aan als oplossing? Duowagen o.i.d.? Een voetenplankje is volgens mij niet de oplossing aangezien de oudste straks nog niet (goed) loopt. Zou graag de huidige wandelwagen (Maxi Cosi Mura, 4 wielen) uitbreiden met een zitje, maar ik kan niets vinden wat erop past. Iemand tips?
De kid-sit? http://www.kleinedreumes.nl/index.php/kid-sit-1.html Die hebben wij nu in gebruik en bevalt echt super! Mocht je kleine tussen nu en de geboorte gaan lopen (ook al is het nog niet hele stukken), kan hij/zij lekker zitten en meerijden en indien nodig een stukje stappen! Hij is wel wat prijzig...
Ik heb vandaag het plankje op onze wagen gedaan en even getest maar persoonlijk vindt ik het voor jonge kinderen wel lastiger Zou dan toch iets willen waar ze goed in zitten vast en ook kunnenliggen ik zou dus voor een duowagen gaan
Ook ik zit met dit probleempje. oudste is straks 15 maanden als de 2e komt. Ik wil gewoon dat onze dochter kan zitten of liggen en denk dat ik toch voor een duowagen ga. Partner vind dat we onze huidige kinderwagen wel kunnen gebruiken en dan een buggy voor onze dochter. Maar dat is alleen handig als we met z'n 2en op pad gaan. duowagen lijkt me dan toch de makkelijkste optie. Ben zelf niet zo van de draagzakken oid.
Hoi, ik ben ook erg geinteresseert in dit onderwerp, onze oudste is straks 21 maanden als nummertje 2 komt en ik heb van een vriendin begrepen dat als je bijv in je eentje gaat winkelen het toch maar wat makkelijk is als je ze allebei in de kinderwagen hebt zitten anders ben je alleen naar nummertje een aan het zoeken, kijken waar die is en wat hij of zij uitspookt (zo zei zij het). Wat voor een merk duowagen gebruiken jullie cq bevelen jullie aan of juist niet! Groetjes, Miriam
Het ligt er nog een beetje aan hoe snel de tweede volgt, maar als mijn zoontje nog klein is (wat ik natuurlijk wel hoop) dan komt er zeker een duowagen. Overwegingen zijn de Easywalker of Bugaboo Donkey. Laatste heb ik nog niet in het echt gezien, dus of dat een echte optie is, weet ik nog niet. Ben niet een heel grote fan van de originele Bugaboo, dus ff kijken of ik dit wat vindt.
Onze kleine meid is net 1jaar als de 3e kleine komt, wij hebben een X-adventure duo wagen aangeschaft, met baby nestje. Heb de wagen alvast uitgeprobeert met de oudste van 3 jaar en haar zusje van nu dan 9,5maand en gaat perfect. Het is wel de bedoeling dat de oudste straks gewoon mee loopt naar de winkel enz... En als we echt lang gaan winkelen in de stad ofzo dan gaat mijn partner toch gewoon mee en heb ik voor de oudste een quinny zapp staan(buggy)
Ik heb nu een baby van 2 maanden en een zoontje van 19 maanden. Bij het begin had ik ook een bugaboo plankje aangeschaft maar mijn zoontje wou er niet op staan. Ook doet hij nog regelmatig een dutje in de wagen dus heb maar besloten om een duo aan te schaffen. Hij zit nu heerlijk in de wagen aangezien ik ook veel te voet doe. Duowagen kan je goedkoop op marktplaats vinden.
Mijn oudste was ook 13,5 maand toen mijn jongste kwam. Ik heb de Phil & Teds gekocht en ben er erg blij mee. Heb mijn Mura 3 ervoor moeten inleveren, maar ben wel blij dat ik een echte dup wagen heb want mijn oudste kan echt nog geen grote stukken lopen en vind het prima om onderin de wagen te zitten als ze een beetje moe wordt. Dan kan ze lekker rustig alles bekijken.
Mijn dochter was 1;5 jaar oud toen zoontje werd geboren. Ze liep toen net een maand. Ik heb daarna een duo-buggy van MacLaren aangeschaft. Kan helemaal plat voor de baby. Ik ben er erg blij mee. Zeker als je veel wandelingetjes maakt zou ik zeker voor een duowagen/ buggy gaan. Op zo'n loopplankje lijkt me niks voor een kleintje. Wel voor kleine stukjes/ boodschapje. Dan mis ik hem wel want pak ook nog vaak de bugaboo en neem Lotte dan gewoon zo mee. Ze kan nu goed lopen. Maar dan kost alles wel meer tijd, ze pakt spullen in de winkel, loopt niet door..... hahaha. Maar ik neem er vaak gewoon de tijd voor en dan vind ze het ook wel leuk om mee te mogen lopen. Bijv. als we het dorp in gaan of naar het park. Maar vaak vraagt ze na even ook: mama dragen..... en dat is toch wel onhandig hoor, haha. We hebben overigens dus onze bugaboo ook nog. En ook nog een enkele buggy. Een hele uitzet dus. Maar wel zo handig. Want ik, opa's/ oma's gaan ook geregeld met 1 kind weg. En als we met hele gezin gaan (laatst bijv. naar efteling) pakken we ook de losse wagens. Terwijl op wintersport wegens ruimte-efficientie natuurlijk maar 1 wagen meeging en dat was de duo-buggy. Als ik echt nog zin had om meer geld uit te geven zou ik OOK nog een plankje/ en liefst de kid-sit kopen. Maar vind het allemaal wel erg duur worden voor de tijd dat je het gebruikt. Marktplaats vond ik ook nog duur......... Suc6 met je keuze. Overigens kun je ook nog na de bevalling kiezen. Misschien weet je dan beter wat je wil. En op MP genoeg duo-wagens te koop!
De oudste begint nu wat te lopen. Maar ik denk dat ik toch voor de duowagen ga. Al moet ik zeggen dat de buggypod ook handog lijkt. Ik kende deze oplossing niet. Voordeel van de duowagen lijkt mij dat je daarmee minder breed bent en beter door de gangpaden van de winkels komt. En de oudste kan zoals iemand al aangaf een dutje doen als hij moe is.
Wij hebben voor als we met z'n tweeën met de kids weggaan een extra buggy voor de oudste, en voor als ik alleen loop of korte stukjes (zoals boodschappen doen of naar de opvang) een 'aanhangfietsje', de Bibi Strolli Rider. Die werkt echt super! Ik kende hem niet en zag hem een tijdje geleden bij iemand in de stad en heb er een op marktplaats gevonden. echt ideaal! De kleine man vind hem erg leuk en je loopt er zelf erg makkelijk naast. Ons zoontje zat er vanaf 21 maanden op en hij is nog lang te gebruiken. Zo ziet het er uit: (dit was het eerste ritje, inmiddels staan de voetsteuntjes lager dus zit hij beter rechtop) Je krijgt echt van iedereen leuke reacties er op!
Phil and teds! Perfect, mijn kinderen schelen 18 maanden. Hij is echt super handig. De baby ligt onderin en de dreumes zit er als het ware bovenop. De kar is niet te lang of te breed zodat je ook nog prima door de winkels kan. Als je baby ook toe is aan een zitje kun je die onderin doen in plaats van de wieg.
Tussen onze dochters zit ruim 19 maanden. De oudste loopt al vanaf dat ze een jaar is, maar meestal niet de goede kant op... Wij hebben daarom een Phil & Teds gekocht! Ben er tot nu toe echt super blij mee! De oudste zit er graag in en de jongste ligt lekker in haar babynestje onderin. Hij rijdt ook heerlijk soepel en lichter dan verwacht. Wij hebben net als Marijntje ook onze Bugaboo en buggy gehouden, voor als we (of opa's en oma's) met een van beide weg gaan. We kijken gewoon welke wagen als eerst niet meer gebruikt wordt. Die gaat dan op Marktplaats.
ik heb de Phil&Ted's gekozen en de Quinny Buzz via Marktplaats verkocht! Dochtertje is 18mnd als nr 2 geboren wordt en ze loopt nou nog niet dat je zegt je-dat. Zeker voor langere stukken niet... en ik heb gehoord dat aan de Quinny Buzz de plankjes en zitje allemaal nét niet mooi passen... Oh ja en de Mac Laren kleine buggy ernaast gehouden omdat je soms met 2 ouders ieder een kindje kunt duwen en soms moet je 2 kindjes in je 1tje verplaatsen...
Ik ben echt superblij met mijn duowagen! Echt waar! Mijn dochter (inmiddels bijna 3) was 20 maanden toen haar zusje werd geboren en liep wel maar niet waar ik heen ging . We gebruiken hem nog steeds! Wij hebben een Kees duowagen, met zitjes naast elkaar en dan een babynestje. Nu komt er weer een baby en zal de jongste 18-19 maanden zijn als de baby wordt geboren dus dan gaan we hem natuurlijk weer gebruiken. We kopen alleen wel nieuwe bekleding voor de wagen want helaas is er het weer in gekomen door een verkeerde opslag... Bij mijn oudste twee had ik een tandemwagen maar daarvan vind ik het onhandig dat de oudste en dus de zwaarste zit voorop en dat stuurt vrij zwaar, en ik heb bekkenklachten dus voor mij niet geschikt. Een PHil en teds vind ik een beetje zielig... dat kindje zit zo onder de wagen...