Ik heb vanochtend voor het eerst de flessen van MvM gezien voor de deur van mijn buren. Ik heb ze zelf nog niet gesproken, dus weet nog niet officieel dat ze zwanger zijn. Ook spreek ik ze niet super vaak. Nu twijfel ik of ik wil wachten met feliciteren totdat ze het zelf laten weten of dat ik dat nu al doe. Ik neig naar de eerste optie, omdat het veiliger lijkt. Wat zouden jullie doen en waarom?
Ik zou wachten totdat ze er zelf mee komen. Anders lijkt het ook zo raar, zo van ik heb de flessen van mvm voor de deur zien staan, nog gefeliciteerd ermee. Misschien hebben ze niet door dat iemand die flessen herkent en dat dan linkt aan hun zwangerschap. Als ze de behoefte voelen om het aan je te vertellen dan hoor je het vanzelf wel
Misschien wil ze het nog helemaal niet vertellen, dan is het erg lullig als die flessen het verraden. Ik zou dus niks zeggen nog! Als je haar over een tijdje met een duidelijk buikje ziet en ze heeft het dan nog niet zelf verteld, kun je er altijd naar informeren!
Dank voor jullie reacties! Ik wacht er lekker mee. Wat ik wel nog vergeten was te zeggen dat ik zelf recentelijk met mvm heb meegedaan en ze dus ook de flessen bij mij hebben zien staan.
Het hangt denk ik helemaal van je relatie met de buren af. Ik zou zelf de flessen in een plastic tas neerzetten o.i.d. als ik niet zou willen dat mensen het al zagen. Zelf heb ik de flessen naar een afhaalpunt gebracht. Zeker als ze ze bij jou ook heeft zien staan, dan kan ze er de donder op zeggen dat jij het door zult hebben en dan is het misschien weer gek als je doet alsof je neus bloedt.. Ik zou denk ik gewoon eerlijk zeggen dat ik de flessen heb gezien en vragen of ze het al van de daken schreeuwt. Zo niet, dan zou ik een welgemeende gefeliciteerd fluisteren en aangeven dat het geheim veilig is bij mij. Maar nogmaals, dat is echt afhankelijk van de relatie met je buren. Als het wat oppervlakkiger is, is het wellicht ook makkelijker om te doen alsof je neus bloedt
ik had ze ook gespot bij de buren ( tenminste het moesten de buren wel zijn, de mensen naast hen hebben niet meer de leeftijd voor kinderen. Vorige week hoorden we dat ze zwanger was van haarzelf. Natuurlijk gefeliciteerd. Later bleek dat meer buren de mvm flessen hadden gespot en tot de zelfde conclusie waren gekomen maar hadden allemaal hun mond gehouden. mvm start volgens mij in de 6e week. Dan weet je vaak nog niet of het goed zit. En zelf laten vertellen is veel leuker
Ik zou wachten tot ze het zelf vertellen. Je kan dan altijd nog zeggen dat je het al wist ivm de flessen. Die flessen voor de deur is voor velen een reden om niet mee te doen met MVM omdat de buurt dan snel weet dat je zwanger bent. Ik heb ook meegedaan met MVM en wij konden de flessen op 2 plekken in de gemeente brengen en weer ophalen. Niemand die je er dan mee ziet. Je kan het op die manier veel beter verbergen.
Bedankt weer voor jullie reacties! Uiteindelijk had ik me er eigenlijk niet druk over hoeven maken of iig niet over hoeven nadenken. Mijn man heeft ze namelijk inmiddels al gesproken. Ze zijn al 10 weken zwanger en hebben al een echo gehad. 😀
Hier stond bij de 1e een buurvrouw met een tijdschrift voor de deur nadat ze de flessen had gespot. Vond dat zo leuk, al kende ik haar nauwelijks omdat we er pas net woonden.