Wij verwachten een 2e zoontje en je raad het al, wel hebben stápels kleding ect. Buiten wat ik al tijdens de ZW gekregen heb hebben we nog ontzettend veel van toen de 1e klein was. We willen dus in het kaartje een briefje doen met de vraagg om géén kleding en knuffels ect te geven, maar bonnen van bijv de Hema, Kruidvat, prenatal ect. Of geld voor de spaarrekening van de kleine. Maar hoe verwoord je dat nou (evt leuk/ grappig) zonder ondankbaar over te komen? Het gaat dus om een inlegvelletje wat we er zelf bij doen. Het komt niet in het kaartje geprint.
Ik heb niets op het kaartje daarover, ik vind dat niet leuk. De meeste mensen vragen toch wel wat je graag wilt voor de kleine, ze bellen toch al om een afspraak te maken. Ik zit ook niet echt te wachten op kleding maat 50/56/62/68 vanaf 74 wel en ook knuffels hebben we al genoeg. Maar als er iemand toch met een knuffel of kleding maat 62 aan komt, ligt het of het leuk is of niet. Als het leuk is bewaren we het en anders geef ik het wel weg aan iemand die het goed kan gebruiken.
Ja, maarja daar vraagt TS juist niet naar... Je zou kunnen denken aan een text zoals "Klein als ik ben, ik zit al ruim in mijn spullen, dus heb liever iets om mijn spaarvarken mee te vullen" of gewoon eerlijk; "wij hebben nu 2 knullen, dus ruim voldoende spullen. Denk liever aan een leuke kadobon"
Dit vind ik wel een goede. Op deze manier zeg je het toch op een vriendelijk manier zonder onbeleefd te zijn. En begrijpen de mensen het wel dat je er niks aan hebt om alles dubbel te krijgen.
Hihi die van het spaarvarken hadden wij op onze trouwkaart staan. Werkt idd perfect moet ik zeggen en je bent niet onbeleefd.
Eindelijk is onze tweede zoon geboren, en de kasten zijn al gevuld, helemaal naar behoren. Papa en mama zouden daarom zelf graag iets willen kopen voor mij als ik het nodig heb, en zolang het niet gebruikt wordt, wordt het netjes op mijn spaarrekening gezet. Misschien is deze iets voor je? Succes!