Kinderwagen en Peugeot 107

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Desii, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Goedemorgen!

Ben me alvast aan het oriënteren op een kinderwagen maarrr.. dit is een erg lastig verhaal. Onze auto is namelijk niet zo groot: een Peugeot 107 - 5 deurs. De kofferbak is erg klein en ik heb gelezen dat de maxi cosi niet voorin mag ivm airbags dus de kinderwagen achterbank lukt ook niet echt.

Wie weet welk model we het beste kunnen aanschaffen? BVD!

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een chevrolet matiz.
    Ik denk dat van mijn auto de kofferbak nog kleiner is dan van de peugot 107.
    Wij hebben een bugaboo gekocht.
    Deze kinderwagen is een van de kleinste qua inklappen.
    Hij past prima in de kofferbak.

3. Mariloo

Mariloo Actief lid

31 aug 2010
    138
    0
    0
    ICT
    Zuid-Holland
    Ik heb een fiat 500 en wij hebben afgelopen zondag de Quinny Buzz 3 gekocht. Wielen zijn er ook met 1 druk op de knop af te halen.

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    de maxi cosi mag wel op de voorstoel als je de airbag kan uitzetten, dat heb ik steeds gedaan. Van de meeste kinderwagens kan je de voorwielen met 1 klik eraf halen, van de maxi cosi mura4 ook. Maar geen idee of hij in een kleine auto past, wij hadden toen een iets grotere hatchback.

Bij de meeste winkels mag je ook kijkenof ze wel in de auto passen, dus je kan ook een rij en pas middag doen :)

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Denk dat je het beste ff kan testen bij een winkel of het past. Bij babypark mag je iig testen of je keuze past. Hoewel ik persoonlijk de bugaboo niet mooi vindt, is het wel een superhandige wagen om mee te nemen en klein op te vouwen.

Zelf heb ik de Mura 4 en als ik de wagen meeneem, pak ik het liefst onze grote auto. In mijn Aygo gaat het onderstel wel ingeklapt achterin, wat mij erg meeviel. Maar de reiswieg laat ik in dat geval thuis, dan gaat de maxicosi op het onderstel.

6. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben laatst een Mutsy 4-rider gekocht. Als ik de wielen er afhaal dan past het onderstel met de reiswieg in de achterbak van m'n Smart. Dan kan ik de maxicosi op m'n passagiersstoel zetten.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zus had een mini cooper, zal niet veel schelen qua ruimte.. Maar onze kinderwagen, Mura 3, ging er met wat kunst en vliegwerk in, incl bak.. Alle wielen eraf en de hoedenplank eruit.. De reiswieg ingeklapt en die kon net tussen de stoelen en de achterbank..

De MC mag inderdaad op de bijrijdersstoel als je de airbag uit kunt schakelen..

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

107 is echt klein want een bierkratje past niet eens in de kofferbak. Heel misschien dat je de bugaboo in de koffer krijgt? Misschien met de auto naar een babyzaak gaan en wat wagens passen?
    Su6 ermee!

9. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de twingo kreeg ik onze mura 3 onderstel in de kofferbak, en de reiswieg zette ik dan naast de maxi cosi op de achterbank. Maar dan zat het ook echt vol! Succes met je keuze :)

10. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb een twingo model 2008.

Onderstel in de kofferbak, reiswieg op de achterbank en maxi cosi op bijrijdersstoel (airbag staat uit).

Volgens mij mag je bij sommige winkels ook kijken of die in de auto past? Misschien is dat iets...

11. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Wij hebben ook een 107. We hebben onze kinderwagen nog niet gepast omdat die nog niet geleverd is. Wel heb ik vaker de wagen van een vriendin achterin. Ze heeft een Buggaboo. Het onderstel pas gewoon in de achterbak, haar kindje is al wat groter dus de reiswieg hoeft niet meer mee maar ik ga er vanuit dat die gewoon op de achterbank past. Of als je 1 stoel naar voren doet dat de dan daar past zodat je achter nog een zitplek hebt.

12. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wij hebben een C1, qua ruimte exact hetzelfde dus, en daar past onze wagen in met ruimte over. Het is een titaniumbaby ;)

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb een 107 maar je mag de maxi cosi wel op de voorstoel zetten want je kan met je sleutel de airbag uitzetten. Kijk maar even in je boekje.
    Verder kan het onderstel van mijn kinderwagen (teutonia) op een wiel na (en je moet de hoedenplank even weghalen) gewoon in de achterbak. De bak of de inzet leg ik dan op de achterbank. Echt heel makkelijk is het dus niet maar op zich is het goed te doen.

14. mvboy

mvboy Lid

3 aug 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een 107 en een bugaboo.
    onderstel past idd precies in de achterbak evt, met 1 wiel eraf. de bak of wandelwageninzet zet ik altijd op de achterbank of tussen de voorstoel en achterbank in.

15. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook tevreden over de combi 107 en Bugaboo! :) Hoef je niet moeilijk te doen met wielen eraf halen enzo want het onderstel past in z'n geheel net in de kofferbak. De rest op de achterbank, eventueel die half ingeklapt en kindje op de andere helft.

Ikzelf ben niet zo'n hele grote voorstander van MC voorin want ja, die airbags zijn er ook niet voor niks. Er zijn ook speciale spiegels waarmee je je kleintje op de achterbank ook in de gaten kan houden.

Moet wel zeggen dat ik me afvraag hoe we het gaan doen met nummero 2....

Deel Deze Pagina