Wanneer hebben jullie de meeste harde buiken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by GewoonLinda, Apr 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik heb zelf vaak harde buiken als ik lange stukken moet lopen (doe ik niet veel i.v.m. bekkeninstabiliteit) en als ik 's nachts omdraai of uit bed ga om naar het toilet te gaan.

En jullie?

2. moielle

moielle Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    1,377
    473
    83
    Female
    Flevoland
    Helaas zodra ik 'iets' doe. In de auto stappen naar de C1000 lopen en ik heb een harde buik. Van beneden naar boven lopen, harde buik.
    Maar zit ook al drie weken thuis oa ivm harde buiken.
    xxx

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    O dat is wel vervelend. Ik kan het op de momenten die beschrijft ook wel hebben, maar niet altijd.

En je moet ook nog even he! Hopelijk blijft de kleine weg gewoon lang genoeg zitten....

4. Vlinder21

Vlinder21 Actief lid

Oct 21, 2010
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik nodig moet plassen, snachts als ik uit bed ga, als ik even een stukje ga lopen.. denk dat het meespeelt dat ik al 15 weken in de ziektewet zit(door hyperemesis) en daardoor ineens heel weinig beweging ofzo.. dus bij wat inspanning krijg k wel een harde buik ja..

5. Dana

Dana Niet meer actief

Op sommige dagen alleen als ik 's avonds zit, op andere dagen inderdaad bij alle activiteiten, erg lastig en ik het ze al 2 keer regelmatig achter elkaar gehad, gelukkig is dit altijd weer overgegaan na rust.

Soms vraag ik me wel eens af in hoeverre je eraan toe moet geven, ik bedoel anders kunnen we soms toch niks meer? Ik zit al hele dagen op de bank (uitzonderingen daargelaten) als dat niet meer voldoende is?

6. moielle

moielle Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    1,377
    473
    83
    Female
    Flevoland
    @gewoon linda: het is niet anders. Maar volgens mij heeft de kleine er bij mij absoluut geen last van hihi. Voel haar de hele dag (en nacht) lekker trappelen en verliggen enz. Niks aan te doen. Ik zit al thuis, bijna aan bed/bank rust. Meer kan er ik niet aan doen.
    Maar voor mij geeft het niks, het gaat ook wel weer snel over kan ik zeggen. Ik ga dan zitten en lekker wrijven over m'n buik, dan is het regelmatig zo weer weg.
    Ik wrijf met de zijkant van m'n hand over m'n buik, beeeeetje met druk. Dat is voor mij nét genoeg.
    xxx

7. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ok, dan wrijven helpt bij mij niet. Ik moet gewoon wachten en dan trekt het langzaam weg.

En ja, in hoeverre moet je er aan toegeven. Dat is lastig!
    Ik geef tot op zekere hoogte toe aan mijn bekkeninstabiliteit, maar aan de harde buiken, eerlijk gezegd, niet echt.

Maar harde buiken doen natuurlijk ook niet zeer. De bekkeninstabiliteit wel, dus daar geef je eerder aan toe.

Ik vraag me alleen af hoe de baby het voelt. Lijkt me voor die kleine ook wel gek, als de baarmoeder ineens samentrekt.

8. moielle

moielle Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    1,377
    473
    83
    Female
    Flevoland
    Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik vond het eerst ook heel naar. Vooral omdat ik ook dacht dat de kleine er last van zou hebben. Maar de vk weet ervan, ik voel de kleine hele dag, dus moet zeggen dat ik me niet meer zo'n zorgen maak erover. Het 'hoort' erbij.
    Ga me pas zorgen maken als ik ze achter elkaar krijg, en dat is nog niet gebeurd gelukkig.
    Schrok je niet Dana, toen je ze achter elkaar kreeg?
    xxx

9. Libra1

Libra1 Bekend lid

Dec 2, 2011
    531
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier inderdaad ook als ik een volle blaas heb.
    Maar verder vooral als ik juist rustig lig of zit. Als ik bezig ben niet. Alhoewel ook wel eens hoor, maar dan merk ik het minder en let er dan gewoon niet zo op. Ze trekken hier altijd snel weer weg. Heb er de ene dag meer last van de andere dag. Soms als de baby heel druk is heb ik er ook meer last van. Hier komen ze zeker wel dagelijks en meerdere keren op een dag. Dat is toch wel gewoon normaal? Mijn VK vond het de normaalste zaak van de wereld in ieder geval, en zei zij dat het niet altijd te maken heeft met of je te druk bent of niet. Sommige hebben het nou eenmaal veel. Het begon hier dus al met een week of 16.

10. Dana

Dana Niet meer actief

moielle, ja ik schrok er wel van maar ben eerst eens rustig gaan liggen en ik wist dondersgoed dat ik te druk was geweest :D

11. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Je kunt beter vragen wanneer ik ze niet heb :(
    Helaas ook met 21 weken al weeen gehad wat gelukkig niet doorzette. ik zit dus veelal thuis op de bank omdat ik rust moet houden en dan nog heb ik ze af en toe.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik heb het al snel. Als ik te lang sta, langer dan een kwartier. Als ik langer dan een kwartier loop. Als ik buk, of van de wc opsta.
    T is echt niet fijn. Ga smiddags liggen dan voel ik gewoon mezelf en buik tot rust komen.
    Ik zat al thuis met BI en nu verplicht rusten erbij.

13. wennepen

wennepen Bekend lid

Dec 30, 2008
    908
    0
    0
    Ukoldaatje, krijg je iets voor de harde buiken of helemaal niks?
    Wordt je wel goed in de gaten gehouden door de vk/gyn?

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,976
    3,990
    113
    Ik heb het vaak in de auto, stom he. Waarschijnlijk heb ik dan een bepaalde houding waardoor het komt... nooit als ik druk bezig ben, heel soms als ik rustig op de bank zit. Volgens mijn "zwangerschapsjuf" is je baarmoeder dan aan het oefenen, dus niks mis mee, zolang het geen pijn doet. Ik voel het dan onderin samentrekken en een paar seconden later weer ontspannen.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,215
    10,839
    113
    Merk t vaak als ik bijna thuis ben en na de trein en zo'n 7 min fietsen de trappen in t portiek op loop. Zeer doet t eigenlijk nooit, maar het valt gewoon op.

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Nee krijg er niets voor.
    Alles ziet er goed uit. Omdat het bij mij puur door beweging komt, en weggaat in rust, is dat het enige wat ze me adviseren. Smiddags rusten.

Ik heb het ook echt niet in rust. Ook niet in regelmaat. En ze doen ook geen pijn.

Ben inmiddels over moeten stappen naar gyn ivm zw suiker, voel me daar wel wat prettiger dan bij de verloskundige zeg maar.

17. sarientje3

sarientje3 Actief lid

Jan 7, 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Ik kan me niet herrinneren dat ik al harde buiken heb gehad, misschien wel(nu 22,5dgn) maar dan he ik er niks van gemerkt of ik weet niet dat t dat is... Doe zelf ook niet heel erg veel overdag, meestal achter de computer en soms gaan we t huis uit boodschapjes doen bij iemand op stap...

18. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Na een drukke dag, na fysieke inspanning, als ik nodig naar de wc moet, als mijn dochter bij me drinkt, als ik in de auto of bus zit :)?) en als de baby heel druk beweegt. In de loop van de dag meer dan 's ochtends, maar 's ochtends wel op werkdagen (na een vrij lang stuk fietsen). Ik moet gas terugnemen omdat het te vaak is nu. Fysieke inspanning is de grootste trigger.

19. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Bij mij vaak eerder als ik wat stress heb, veel bezig ben in mijn hoofd, me zorgen maak op mijn werk over patientjes, enz dan wanneer ik fysiek druk ben. Ook vaker aan het eind van de dag dan in de ochtend. Maar ook wel als ik een volle blaas heb. Ik ben nu ruim 33 weken zwanger en maak me er niet druk om. Het is in veel gevallen heel normaal toch? Maar wel een rotgevoel inderdaad. Het dwingt mij wel om eventjes tot mezelf te komen, rustig te doen.

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ja, hier ook meestal wel bij fysieke inspanning.
    Gek dat sommigen het juist krijgen bij rust en anderen juist bij inspanning. Het is dus echt bij iedereen anders....

Share This Page