Jeuk en littekens...ik heb 2 vraagjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kellly, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Hey Dames,
    Ik heb twee vraagjes.....
    Ik ben nu 4 weekjes zwanger maar ik heb gigantisch veel last van jeuk en echt overal maar het meeste op mijn rug en de achterkant van mijn bovenbenen.
    Dit is echt niet leuk meer .....heeft hier nog iemand last van gehad het is echt pas sinds 2 weken dus ik denk wel dat het met de zwangerschap te maken heeft want ik heb voor de rest helemaal niets veranderd in of om het huis.

Mijn tweede vraag:
    ik heb vorig jaar meerdere operaties gehad aan mijn blaas.
    Daardoor heb ik dus ook verschillenden streepen op mijn buik ;)
    een heb ik nog binnen de bikinilijn horizentaal een beetje in een smile net boven mijn schaambeen. en het andere litteken loopt vertikaal van mijn navel tot presies aan mijn schaamstreek.

Nou is mijn vraag wie heeft nog meer littekens op haar buik gehad en hoe is dat gegaan tijdens de zwangerschap ......dijen die mee uit? en als die mee uitdijen komen die na de zwangerschap dan wel weer in hun orginele vorm terug?

groetjes

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Mijn ervaring is dat littekens gewoon meerekken. Ik heb een inmiddels 14 jaar oud litteken van een blinde darm operatie en daar nooit last van gehad.

Die jeuk is erg herkenbaar, het enige wat mij hielp was goed blijven smeren!

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,
    gefeliciteerd met je zwangerschap

Ik heb zelf ook een litteken van ong 10 cm lang, op mijn onderbuik. (blinde darm operatie)

tot nu toe is deze mooi mee gerekt. hoe hij weer terug gaat weet ik niet maar denk wel dat het iets minder rekbaar is dan een gewone huid. dus ik houd er rekening mee dat het litteken ietsje slapper wordt. dan kan het alleen maar meevallen.

overigens zeg je vlak boven je schaambeen een litteken te hebben, daar wordt het niet heel veel dikker hoor. tenminste totaan 30 weken niet ;)

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Overal kan je vitamine E creme kopen, deze huideigen vitamine kan je volop smeren bij beschadigde/ littekenhuid. Het houd de huid namelijk soepel, verbetert de huidconditie. Zelfs jaren na dato , kan je deze gaan aanbrengen. Wel consequent blijven aanbrengen uiteraard.

5. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    ik heb het ook gehad vreselijke jeuk overal, het heeft bij mij ongeveer 1,5 week aangehouden, heb me veel ingesmeerd met menthol poeder, mij heeft het heel goed geholpen

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    menthol poeder helpt heel goed

7. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    M.b.t. littekens kan ik je niet helpen, maar betreffende de jeuk... af en toe wordt ik er helemaal gek van...

Het kan te maken hebben met het feit dat tijdens je zwangerschap je lever en nieren minder goed functioneren of iig trager..

Het kan PUPP zijn, wat gepaard gaat met huiduitslag,maar dat schijnt vrij onschadelijk te zijn.. maar nu begreep ik dat je dus ook een variant van jeuk hebt, ook met uitslag enz. die dus wél schadelijk én bedreigend kan zijn voor je kindje..

Wat ik m.b.t die variant wel heb begrepen is dat daar nog vrij weinig over bekent is, ook niet bij verloskundigen en dat die variant te maken heeft met vrij ernstige storingen in de lever en nieren..(buiten de 'gewone' zwangerschapswerking)

Dus ik zou het zeker even goed in de gaten houden, extra informatie zoeken en bespreken met de verloskundige, gyneacoloog en eventueel een dermatoloog..

In ieder geval zou je er verstandig aan doen om

a. Veel water te drinken, zodat je je lichaam snel ontdoet van stoffen die zich kunnen ophopen in je lever en irritatie veroorzaken en

b. je in te smeren met creme zodat je huid niet uitdroogt (want dan krijg je nog meer jeuk) of te baden met zo'n badje voor baby's tegen jeuk of bij waterpokken, hoe heet het ook al weer.. Heubnal ofzo.. kan je gewoon krijgen bij de drogist..

Ikzelf gooi liters baby olie bij mijn bad in.. doe ik dat niet.. dan weet ik dat ik helemaal gestoord wordt van de jeuk..

Lig je net lekker begint het daar te jeuken, krabben en ja hoor de volgende plek... Aaarggghhh wat ben ik toch blij dat ik nog maar 3 weken te gaan heb... Ik leef met je mee... Succes!

Deel Deze Pagina