Geboortekaartjes... Maak je ze zelf of bestel je ze?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissMac1973, 31 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ontwerp je je geboortekaartjes?

1. Ja, doe ik zelf

2. Nee, laat ik doen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    normaal maak ik altijd kaarten (3d) maar ik ga niet me eigen geboorte kaartjes maken.
    wij nemen een kaartje van de drukker tegen die tijd.
    een tante van ons maakt dan van het geboorte kaartje een schoentje in een eitje , leuk voor in de baby kamer

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ff hele domme vraag stellen hoor, maar...
    Wat is embossing? :oops:

3. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik heb de kaartjes van m'n zoons toenertijd zelf gemaakt (de oudste heeft geholpen bij de kaartjes voor de jongste door er een afdruk van z'n hand op te zetten bij wijze van handtekening, hij was toen 20 maand) en ook deze keer heb ik de kaartjes zelf gemaakt.
    Ze zijn al helemaal klaar...
    Kon niet snel genoeg gaan :oops:

Nu ben ik bezig aan het doopsuiker. Gaat ook redelijk vlotjes. Wel veel werk...
    Zijn keramiekbeertjes van 9 cm hoog die de eerste letter van de beeb zn naam vasthouden. Zal dadelijk een foto van een afgewerkt beertje in m'n album zetten.
    Nu moeten er nog zakjes met suikerbonen aan en alles is klaar.

4. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ze staan erin, lukt me niet betere foto's te nemen... Digitale is vorige week van de tafel geduwd door poesjelief en blijkbaar scheelt er iets aan de zoom en de pixels.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb ze alle 120 zelf geschilderd, resultaat staat in mijn album.

6. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Door een mal op een lichtbak te leggen en je papier erop. Zie je de ml door je papier heen. Dan druk je het papier met een embossingspen in de mal.

Als je het omdraait staat het figuurtje in reliëf op je papier.

Wel een hele leuk techniek. Ik vind alleen dat je het van een afstand zo slecht ziet.

Linda

7. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben zelf een kaartje ontworpen en het laten drukken door geboortepost.nl maar het resultaat van de drukker zelf vind ik wat minder geslaagd. er zijn allemaalvertikale lijnen in ontstaan (en dat was helaas niet eenmalig maar bij alle kaarten), terwijl die strepen niet in de gebruikte kaartonderdelen zitten (en ook niet te zien zijn in een 400% vergrote pdf-file zoals ze zelf aanraden als manier om te checken)
    verder hele goeie service daar... maar volgende keer toch elders laten drukken

8. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Zelf maak ik ze digitaal op en laat ze drukken bij een drukkerij, nadat ik offerte heb ontvangen en 't mannetje is geboren ntl) die ook veel flyers drukt..

De kaarten die ik nu ontworpen heb zijn dubbelzijdig full colour en hebben geen standaard kaart afmetingen maar longleef afmetingen (10x23 cm ong.)

Onze trouwkaarten heb ik ook zelf ontworpen en laten afdrukken en het binnenvel (wat een soort melkglas achtig papier was) waarop de gegevens stonden hebben ik met een gaatjes prikker en raffia aan de kaart zelf vastgestrikt (was wel een paar middagen werk voor 300 kaarten, lol)

En ter herinnering had ik allemaal goudkleurige papieren doosjes besteld en gevouwen met een hartjes sleutelhanger erin (anti stress hart, hihi) en aan die doosjes had ik hele kleine bedank kaartjes gemaakt bijpassend bij de trouwkaarten.. (afbeelding van Michelangelo, die twee vingers die elkaar net niet aanraken.. )

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ook wij hebben ze gewoon bij de drukkerij besteld

groetjes susanne

10. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Wij doen een combinatie.
    We laten de binnenkant afdrukken bij de drukker en op de voorkant plakken we een mooie zwart/wit foto van onze dochter met mijn buik. De foto's moeten nog gemaakt worden, maar morgen ga ik kijken naar de kaartjes bij de drukker. Dan krijg ik het proefexemplaar te zien. Ben benieuwd.
    x Linda

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    bij geboortepost.nl hebben ze leuke kaartjes voor niet al te veel geld. misschien een idee. ikzelf ben niet zo creatief haha dus laat het aan de drukker over.

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik wilde ze ook zelf ontwerpen maar had de pech veel te snel te bevallen, en toen kwam het er echt niet meer van. Dus we hebben het internet afgespeurd naar het voor ons perfecte kaartje.

13. Niet meer actief

STEL dat het toch een ander geslacht is (ze kunnen het fout hebben) wat doe je dan? Ik durf ze niet te drukken tot na de geboorte (de naam en gegevens in elk geval enzo)

14. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Wij doen eigenlijk een combinatie van beiden, we ontwerpen ze zelf, maar laten ze maken via Poobies.

Groetjes Mona

15. Lenthe

Lenthe Bekend lid

2 mrt 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Ik had al in m'n hoofd wat ik ongeveer wilde, een vriendin kan goed schilderen en samen met haar heb ik een heel mooi schilderijtje gemaakt. Daar heb ik een foto van gemaakt en dat is de voorkant van ons kaartje geworden. Ik hou niet zo van gedichtjes ofzo, dus in het kaartje staat gewoon de datum (Op 8 september werd onze dochter geboren), haar naam en onze namen.
    Het schilderijtje hangt nu op haar kamer. De wieg waar ze in heeft gelegen staat er ook op. Voor de volgende wil ik graag hetzelfde; weer een schilderijtje door mijn vriendin, met dezelfde wieg er weer op.

16. Niet meer actief

Ik ben trouwens nu al begonnen want wij maken alles zelf (veel handarbeid aan) en duurt nog effe voordat we alles af hebben! ik wil alles met 30 weken klaar hebben zodat als alles te snel (vroeg) komt dan ben ik toch klaar en hoe ik mijn idee niet op te geven omdat ik geen tijd meer heb..

Heb vandaag een beginnetje gemaakt...

17. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hebben kaartjes besteld. hele simpele, ben zelf simpel ;) hoef geen poes pas er op ;)

18. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    :D #-o =D> :D :) :p \:D/ :whistle:

Je dacht toch niet dat ze al Gedrukt waren he? LOL

Er moeten nog allerlei gegevens op/ingevuld worden immers, zoals; geboorte gewicht, datum (ook niet onbelangrijk, hihi), tijd....

Ik ben blij met het digitale resultaat... Het kaartje ansich is klaar, op de gegevens die pas bekend zijn bij de bevalling na..

Héééél scherp opgemerkt... lol.. Euh.. hoe noemen ze dat ook al weer... Ohja.. zwangerschapsIQ..
    (sorry hoor, maar ik vond 'm wel steengoed) You make my day.. 8)

Greetz Hilde

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Wij laten ze drukken, we hebben vandaag de uiteindelijke keuze aan de drukker doorgegeven. Heb al even berekend wat het gaat kosten. We gaan ong. 45 kaartjes bestellen en dat komt inclusief drukkosten op 125 euro. Kaartjes zijn 1,56 per stuk en drukkosten zijn 55 euro. Dus valt op zich nog mee. Dan komen er nog wel postzegels op natuurlijk, maar dat is het duurste ook niet. (ga heus geen postzegel plakken op de kaartjes die ik hier op de buurt ga uitdelen, stuk of 10).

Groetjes Miep

20. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Over de kosten, een tipje.....: je kan natuurlijk ook een leuke email en/of powerpoint presentatie maken die je rond stuurt..

misschien handig voor de wat vagere kennisjes ofzo.. of wellicht als je veel vrienden, bekenden, familie hebt die heel digitaal gericht zijn..

Groet Hilde

Deel Deze Pagina