Baby sleeper

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sweetangel100, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Iemand die de babysleeper ook gebruikt (heeft) ?
    Ik wil m graag aanschaffen, maar wil graag jullie ervaringen horen!

Houdt baby's comfortabel en veilig op de zij en voorkomt doorrollen.

De meeste deskundigen raden de ouders aan de baby op hun rug of zijde te laten slapen. Baby Sleep beantwoordt hieraan en is speciaal ontworpen om de baby op een comfortabele manier in een lichte zijligging te houden. Het grootste voordeel van deze houding is dat afplatting van het hoofdje wordt voorkomen; door bij het slapen gaan de Baby Sleep om te draaien ligt de baby op de andere zijde. Daarnaast wordt meteen voorkomen dat de baby doorrolt op de buik. Baby Sleep is samengesteld uit 2 blokken schuim, overtrokken met een badstof overtrek die wasbaar is in de machine.
    De baby wordt op de zijde gelegd, met zijn rug tegen het grootste blok schuim. Het kleine blok belet hem te rollen terwijl hij vrij zijn handjes en voetjes kan bewegen.
    Baby Sleep is gemakkelijk te gebruiken en te onderhouden.
    Baby Sleep is licht, praktisch en gemakkelijk mee te nemen. Hij kan overal gebruikt worden in de wieg, de reiswieg, de kinderwagen, het bed, enz...

Eigenschappen:

Hoes: 60% katoen, 40% polyesther
    Schuim binnenzijde: polyurethaan
    Onderhoud : machinewasbaar (60°C.), Droger op lage temperatuur. Verwijder de schuim binnenzijde voor het beste resultaat.

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Is al een hele topic over!! :)

maarre ik heb hem ook gekocht..hehe..

3. sweetangel100

Ohw :oops:
    Heb je geen link?

Edit: ik heb gezocht, maar ik vind alleen mijn eigen topic...

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou neit meer weten wat de naam was..maar ik weet wel dat het een topic was waar ik ook op had gereageerd..ik zal even voor je kijken! wellicht is ie verwijderd..

5. sweetangel100

Dank je wel :)
    Maar goed, jij hebt m dus ook?
    Maar natuurlijk ook nog niet gebruikt in de praktijk he? hihi
    Ik heb m maar besteld, bij babycare.nl

Als andere zich geroepen voelen: wil graag jullie ervaringen horen!!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee hoor niks verwijderd ;)
    Het ging over wat anders. Over een dekmatrasje die zorgde dat als de baby op de buik draaide het gewoon kon blijven ademen.
    Iemand verwarde het met de babysleeper, de foto werd toen neergezet als demonstratie. ;)

pff wat ik allemaal wel niet onthou! hahahahah

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik weet ook nog hoe dat heette!
    aero sleeper!

8. sweetangel100

Hahaha dank je Natasja :)
    Geheugen van een Lollifant (he wat een toeval ;) )

9. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Isa heeft tot en met 6 mnd in de zijligger gelegen. Niet in de kinderwagen trouwens, want daar was ik natuurlijk zelf bij.
    Hij is me prima bevallen. Kon zelfs in de wasdroger, dus ik kon hem overdag wassen en er 's avonds weer opdoen.
    Isa's hoofdje is mooi rond gebleven. Ze sliep er altijd lekker in.
    Met 6 mnd was ze te veel aan het draaien, te sterk en te groot geworden, dus toen heb ik haar zonder zijligger in bed gelegd.
    Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. :p

10. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Ik heb deze gekocht voor mijn zoontje toen zijn hoofd scheef afgeplat was door een voorkeurshouding. Het is een hoop rechtgegroeid en hij kon hierin idd niet op zijn andere zijde draaien. Perfect ding dus !

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe ohja dat zou best kunnen het was een topic waarin dit onderwerp werd besproken.

Ja ik heb em ook, zag het toevallig liggen in zo'n babywinkel en heb het ook maar gekocht. Leek me wel handig :)

12. sweetangel100

Dank jullie wel voor jullie reactie's!
    Ik heb m ook besteld, dus we zullen zien. Las op de site van www.babycare.nl dat er iemand was die m gekocht had, maar die baby wilde perse niet op de zij liggen... Denk dat dat redelijk uitzonderlijk is he?.. Nog een paar weken en dan zullen we het weten ;)

13. Aichaatje

Aichaatje Fanatiek lid

14 jul 2006
    2.797
    0
    0
    Egypte
    ik heb hem ook gekocht! Ben benieuwd!

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ben ook benieuwd straks. Wij hadden m al een tijdje geleden gekocht. Hij was bij een babywinkel in Veenendaal te koop. Ik wil eigenlijk niet dat het kindje straks zo'n plat hoofd heeft vandaar dat we het gehaald hebben.

15. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Als je je kindje toch op de rug legt en het hoofdje niet steeds dezelfde kant oplegt komt het toch ook goed? Ik ken niemand met een plat hoofd, terwijl die dingen er vroeger niet waren. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening.

Pim

16. keizerin

keizerin Niet meer actief

Je moet het kindje ook steeds verleggen eerst bv op de linkerzij en als ze wakker zijn en daarna weer gaan slapen de rechterzij,je moet het steeds afwisselen zodat ze geen raar hoofdje krijgen,en mijn moeder deed het vroeger met een handdoekje in de rug toen hadden ze deze dingen nog niet.

17. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Toch heb ik het al van verschillenden in mijn kennissenkring gehoord. Eentje die bij mij op zwangerschapsgym zat en waar ik nu nog contact mee had, heeft het probleem ook aan de hand gehad. Haar ventje draaide toch steeds zijn hoofdje terug. Hij kreeg een plat achterhoofdje. Ze is toen doorverwezen naar een arts vanuit het CB. Als dit zo doorging moest ie een helmpje. Ze heeft toen ook zo'n babysleeper aangeschaft en toen is het gelukkig goedgekomen. Dus het komt voor!(Helaas)
    Ik denk dat het vroeger ook wel bestond hoor. Toen stopten ze handdoeken in het bedje (nu nog steeds volgens mij). Er zijn volgens mij nu nog mensen die een beetje een plattig achterhoofd hebben. (Waarschijnlijk al aardig bijgetrokken ;) )
    Ik vind zo'n babysleeper in ieder geval prettiger.

18. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Een beetje afgeplat achterhoofd, zie je niet echt als er een bos haar op groeit ;) (als het extrem is, zie je het overigens wel!). Maar ik denk dat er vroeger ook echt wel baby's waren met een plat achterhoofd. Het verschil met nu en vroeger is trouwens ook nog eens dat de kids nu op de rug MOETEN slapen ivm wiegedood en vroeger niet!
    Vroeger werden ze meer zij-op-zij gelegd. Ik heb de babysleep overigens ook aangeschaft en hij bevalt me (en Sibel ;) ) prima!

19. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Huh op de rug moeten slapen? En iedereen zegt dat het kindje juist NIET op zijn rug mag slapen maar dat je het steeds op de ene zij legt en dan op de andere?

20. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Kindjes mogen gewoon op hun rug en dan het hoofdje naar de zijkant draaien... mn dochter heeft nooit een plat achterhoofdje gehad dus ik vind het dna ook compleet nutteloos om zoiets bij voorbaat al te doen...

Deel Deze Pagina