Wij hebben de vorige keer het volgt gedaan: alleen mensen een kaartje gestuurd waarmee me contact hebben dus ook van de familie met het gevolg dat mijn ene nicht er wel een kreeg en de ander niet. Naja die zie ik dus ook nooit. Je krijgt van zoveek mensen een felicitatiekaartje dat het wel heel veel kaartjes worden als je iedereen een geboortekaartje terug stuurt dus dat hebben we ook niet gedaan. Vind ik zelf ook een beetje raar want daarvoor stuur je ook geen.kaart. Mijn ouders hebben een cafe en van bijna alle stamgasten een kaart gekregen dan zou ik enorm veel kaartjes moeten versturen. Zo doen we her deze keer weer.... En eerlijk gezegd scheve gezichten heb kk me nog nooit iets van aangetrokken. Onnozel van hun denk ik dan! Xxx
Eerlijk gezegd snap ik dat 'die wel die niet' nooit zo. En dat je daarbij uitgaat van hoe anderen jou behandeld hebben. Persoonlijk kies ik voor hoe ik zélf behandeld wil worden. En dat is een kaartje krijgen. Ook van verre familieleden. En óók als ik teleurgesteld ben ik hun reactie of interesse. De wereld wordt er anders niet gezelliger op. Maar goed dat vroeg je niet Ik zou kiezen voor een bedankje en geen geboortjekaartje achteraf. Juist omdat ik het geen 'voor wat hoort wat' actie vind. Als je dan later toch nog een bedankje krijgt is dat vor je familie alleen maar een leuk extra'tje.
Wij hebben ervoor gekozen om iedereen gewoon maar een kaartje te sturen bij onze dochter. Geen scheve gezichten en geen gedoe. De doorslag gaf het feit dat hoe meer kaartjes je bestelt, hoe goedkoper ze zijn. Je betaalt dan alleen wel de postzegels nog natuurlijk. Dat is goed voor je gemoedsrust, en het levert geen stress op. Dan geef je zelf het goede voorbeeld: ik heb van jullie niks gehoord, alleen negatieve reacties over het kan ook misgaan, maar lekker puh: kijk eens wat voor prachtdochter of zoon we gekregen hebben ondanks jullie negatieve gedoe En als iemand je wel een felicitatiekaart stuurt die je geen geboortekaartje gestuurd hebt, tja, als het vage kennissen zijn die viaviavia gehoord hebben dat je bent bevallen, en die je zelf nauwelijks kent, dan zou ik geen kaartje sturen hoor. Wel als het familie is, of mensen over wie je twijfelde of je ze wel of geen kaartje zou sturen. Of buren of zo.
Ik heb gewoon iedereen een geboortekaartje gestuurd, ook familieleden waar ik verder geen contact mee heb (en alle buren, vrienden, veel kennissen, een paar collega's). Hoe de verhoudingen ook liggen, ik wilde ze graag laten weten dat er een klein neefje/nichtje bij was gekomen. Ik heb niemand een kaartje gestuurd om te bedanken voor de goede wensen. Dat vind ik persoonlijk wat overbodig. Maar een geboortekaartje hoort er in mijn ogen wel bij. En ik kan me heel goed vinden in de post van Stella80. Zo zit ik er ook in.
Hier kunnen mijn oom, tante en twee nichten de pot op. Na het overlijden van mijn dochter heb ik niets van ze gehoord. Zeker dat ze nu ook niets krijgen en op bezoek hoeft ook niet.
hier krijgt iedereen die we regelmatig zien of spreken een kaartje. Mijn vriend heeft veel ooms en tantes met minimaal 3 volwassen kinderen (zijn nichten en neven) maar we sturen alleen naar zijn Ooms en tantes. Mijn familie is minstens zo groot maar heb nog meer zeer weinig contact met hen na het overlijden van mijn oma een paar jaar geleden en vorig jaar mijn moeder Ben er toen echt achter gekomen wie mn vrienden zijn en er altijd voor je zijn dus 'vage' kennisen horen het via via wel, zitten nu op zo'n 40 kaartjes btw. nu nog een leuke vinden
hier wordt ook selectief verstuurd. volgens mijn vriend komt iedereen langs die een kaartje krijgt . dat was voor mij nieuw, maar goed. dus hij wil er niet teveel rondsturen..... vind ik jammer. op deze manier krijgt een oom en tante van mij die we niet veel zien en zelfs de overburen geen kaart omdat hij ze niet per se een hele middag op bezoek hoeft te hebben. Wat vinden jullie hiervan??
Ik heb een andere insteek, ik stuur een kaartje aan de mensen die ik wil laten weten dat de kleine er is. Dat laat ik dan weer niet afhangen van de interesse die mensen tonen. Ja dan heb je meer kaartjes maar ik wil graag delen dat hij er is straks. Ook aan mensen die ik niet zo vaak zie. Wat niet wil zeggen dat ik al mijn neven en ichten een kaartje stuur. Maar een paar wel en de rest niet. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je kaartjes stuurt om een reactie te krijgen. Ik verwacht van de helft denk ik geen reactie, maar daar stuur ik het kaartje dan ook niet voor. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt en op de manier hoe jij het ziet. Dat is toch voor iedereen anders. Ik heb trouwens wel extra kaartjes voor als we een felicitatie krijgen van mensen die wat laten horen. Ik zou dat namelijk ook erg leuk vinden om te krijgen.
Dit is ook een beetje mijn idee. Ben bang dat mensen wie ik 'verplicht' een kaartje moet sturen (en die normaal gesproken hier nooit komen en ook geen interesse tonen) ook langs willen komen. Moet ik dan aan de telefoon zeggen 'nee, doe maar niet, was alleen een verplicht kaartje' of die middag doorbijten en nu al tegen deze bezoekers op zien?!
Hier zijn echt niet alle mensen op visite geweest die we een kaartje hebben gestuurd. Sterker nog een aantal mensen dat geen kaartje had gekregen wilde ook langskomen. De meeste mensen voelen zelf wel aan of ze gewenst zijn of niet. Daarnaast is het niet normaal dat mensen een hele middag blijven zitten. Kraamvisite duurt max. Een uur. Wat je voor de zekerheid kan doen is aangeven: je bent welkom van 15.00 tot 16.00 en daarna willen we ons kindje graag voeden, moet het naar bed, wil ik rusten, etc. Doet niemand moeilijk over hoor!
Wij sturen naar alle familieleden (behalve wat nichten en neven die we nooit zien), alle vrienden (ook die wat verder weg staan), werk, buren waar we contact mee hebben en collega's die dichtbij staan. Dan komen we uit op 90 kaarten. 5 Kaarten houd ik apart (kraamboek, geboorte-album.....). En we hebben er 105 besteld. Ik houd er nu dus 10 over. Mocht ik nog kaartjes krijgen van mensen die we niet in eerste instantie gaan sturen, dan heb ik er nog 10 over en kan ik nog nasturen. Maar als die 10 op zijn, dan is het jammer. Ik ga niet nog meer bestellen. Ik verwacht van bijvoorbeeld veel meer collega's ean kaartje, maar die ga ik echt niet allemaal terugsturen.
Precies zo. En nu zullen het er nog minder zijn dan bij Finn, er waren een aantal mensen die niet gereageerd hebben en Finn toen hij 1 was voor het eerst zagen. Dus die krijgen nu ook geen kaartje. Denk dat wij op 30 kaartjes zitten. Het maakt mij ook verder niet uit dat we die mensen niet zien. Als ik ze wel op een verjaardag tegenkom is het gezellig, maar verder...
onze kaartjes gaan idd naar de mensen die ik gewoon wil laten weten dat onze kleine man geboren is, vind niet dat er een verplichting aan verbonden is verder van hun kant en als ze langs willen komen is dat prima en gezellig wij versturen naar mensen die we niet elke dag zien, maar wel geregeld op welke manier contact mee hebben. Ik doe niet aan bedankt kaartjes verder ofzo, vind ik niet echt nodig.
Wij sturen geboortekaartjes alleen naar familie, goede vrienden en directe collega's. Ik heb ook nog een lijst met "minder goede vrienden" en "bekenden" enzo gemaakt. Daarvoor houden we wat reserve kaartjes achter de hand. De kaartjes naar het buitenland versturen we ook niet per post. Dat doet er toch belachelijk lang over (onze trouwkaart naar Antwerpen: 6 dagen!). We hebben de drukker van onze kaartjes (Geboortepost.nl) gevraagd of we ook een mooie digitale versie kunnen krijgen als PDF (dat doen ze: gratis), dan sturen we die gewoon per e-mail. Mijn man wil die dan ook op facebook plaatsen, hebben we die vrienden ook meteen allemaal gehad
ik stuur een gedeelte wel een kaartje en gedeelte niet. Ik zie sommige alleen op een begrafenis en dat was het. Spreek ik nooit zie ik nooit, tonen nooit interesse hebben nog nooit voet gezet in dit huis ( woon er al 7 jaar) dus dan ga ik ook niet een kaartje sturen. Daar in tegen heb ik een buurvrouw waar ik altijd op terug kan vallen, dus die krijgt zeker een kaartje. daar geef ik het liever aan dan aan mijn eigen familie. Mijn man sturen we maar 4 van zijn familie. de rest weten we niet eens waar die wonen of waar ze uithangen (ook zijn ouders weten we niet waar ze wonen, zij weten niet eens dat wij samen zijn... al een hele tijd... dat ik zwanger ben enz) Heb ze nooit gezien en krijgen geen kaartje ... zou niet eens weten waar het heen zou moeten :O