geboortekaartjes standaard tekst vermelden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ml80, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo,

Op dit moment zijn we bezig om de tekst op te maken voor het geboortekaartje. Een gedichtje hebben we al, en een stukje over de naam, data, adres etc...
    Maar nu vinden we het wel erg gewoon om er weer 2 regels onder te zetten over het bellen. Kun je dit niet gewoon weglaten, het lijkt me toch wel logisch dat men eerst belt..? Hoe hebben jullie dat gedaan, of hebben jullie een voorbeeld van een heel kort regeltje misschien?
    Dit is wat we hebben tot nu toe:

Liefde,
    Zo mooi
    Zo fijn
    Nog meer liefde te delen
    Nu we met z’n drietjes zijn

Dankbaar en blij zijn wij met onze dochter/zoon

………… ……… ........

Hij/Zij is op xx juli 2008
    om xx uur geboren.
    Weegt 3450 gram en is xx cm lang.

Namen + adres + tel.nr.

Ik hoor graag wat jullie doen!

Groetjes

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    teentjes tellen, even bellen!

kort toch?

3. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    hoi,

Is zeker kort, maar wel erg standaard!

Kan ik het niet weglaten?

4. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    kan wel.. maja misschien heb je dan de kans dat er opeens iemand voor de deur staat.. of dat ze met elkaar meekomen.. dus dat 1 iemand belt en zegt tegen een ander o ik ga morgen om 2 uur en dat die andere dan ook komen..

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben het ook weggelaten, denk dat het afhangt hoe het normaal in jouw vriendenkring gaat. Belt iedereen voor het langskomen of vallen ze gewoon binnen? Als dat laatste het geval is en je wilt dat nu even niet zou ik er wel iets in zetten. Anders kun je er toch wel van op aan dat je vrienden en familie even bellen voor ze komen.

Groetjes Rosa

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hebben het ook weggelaten, de ervaring is dat de meeste mensen echt wel bellen voordat ze komen.
    Ik vind zo'n zinnetje echt heel stom!

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb gewoon het adres en ons telefoonnummer op het kaartje gezet. Iedereen weet inmiddels wel dat het fijn is om even te bellen voor je komt, dus ik vond het niet nodig om dat erbij te vermelden. Het telefoonnummer op zich is een hint genoeg.

Ik vind die 'even bellen-tekstjes' vreselijk...

8. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    wij hebben het ook weg gelaten. het lijkt ons vrij logisch dat je bij zoiets als kraambezoek van te voren even belt of het gelegen komt.
    en als er wel iemand onverwachts voor de deur staat en het komt niet uit zeggen we dat gewoon, jammer dan.
    en ik zelf heb dus ook een hekel aan dat soort ''standaard'' tekstjes! zo afgezaagd, maar dat is mijn mening.

succes met kiezen!

9. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    hallo

Bedankt voor jullie reacties!
    Nu weet ik het zeker, we laten het ook weg!
    Bedankt!

10. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    had er wel iets onder staan.maar veel kwamen alsnog onaangekondigd aanzetten :(

dus weet niet wat je het beste kan doen,

11. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    wij hebben het er wel op gezet. Maar het paste dan ook wel bij onze kaart. Wij hadden een babyticket en mensen moesten eerst 'reserveren'dus het was idd niet zo'n standaardzinnetje.

12. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wij hebben het bij de eerste niet vermeld en eigenlijk ook geen onverwacht visite gehad...iedereen belde wel van te voren. Deze keer gaan we het er dus ook weer niet opzetten.

13. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

wij hadden het wel op het kaartje staan, ook wij rusten van 12 tot 14 en na 21.00 en bellen van te voren. Dit omdat wij weten hoe vrienden en familie zij en we het zelf een beetje in de hand konden houden. We hadden het er net zo goed niet op kunnen zetten want niemand deed er wat op uit. :confused:

Zelfs mijn moeder kwam tijdens de kraam week ( 3 daagjes heb eerst 3 dagen in het zk huis gelegen ivm een ks ) tussen de middag op de slaapkamer, Goh lig je in bed? :( De kraamverzorgster kon haar wel wat wahaha.

Sommige mensen hebben echt een plaat voor hun hoofd!

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Dat is ook mijn ervaring... Wij hebben het er wel opgezet en idd, de meeste mensen belden ook netjes. Een oom en tante van mijn man ook, maar ik had al de vk 's middags en die mevrouw van het Cb dus het was me al druk genoeg. Dat had ik ook gezegd tegen ze maar wat denk je... Staan ze toch op de stoep "om even het cadeautje af te geven" en "als we er dan toch zijn, mogen we heeeeel even naar de baby kijken?" Grrrrrrr! Gelukkig had ik een hele goede kz die ze meteen weer buiten had staan.. :) Daar waren ze niet blij mee, maar ja... dan hadden ze maar moeten luisteren.. :)

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Wij hadden het er ook niet op staan. En iedereen belde van tevoren. Ik dacht dat de mensen die geen fatsoen hebben toch geen boodschap zouden hebben aan zo'n tekst op het kaartje.

16. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Een beetje vroeg :oops: maar ik denk dat wij erop zetten

Voor bubbels en beschuit....072-5......

Maar ja dat zeg ik nu en ik weet niet hoe het gaat als ik bijna
    tegen de datum aan zit.... :rolleyes:

LIEFS nony

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben er niet zo een zinnetje op gezet, omdat ik het stom vind staan :oops: .
    Ook hebben wij geen telefoonnummer in het kaartje gezet (dat heeft iedereen toch :rolleyes: ) en ik wilde er eigenlijk ook geen adres opzetten, maar anders was het zo kaal 8) dus dat hebben we wel gedaan ;) .

De meeste mensen hebben gebeld van te voren, en sommige (vooral goede vrienden/opa`s en oma`s) zijn gekomen zonder te bellen, maar die weten dat ze altijd binnen mogen lopen ;) daar hebben/hadden wij dus helemaal geen problemen mee. Tis hier een zoete inval :) en hun zijn kind aan huis zegmaar. En als het iets of wat ongelegen kwam, dan bleven ze lekker met mijn vriend beneden en ging ik naar boven.

18. Konijn

Konijn Niet meer actief

Eigenlijk wilden wij ook geen telefoonnummer en adres, maar omdat we verder ook bijna geen tekst hebben, bleef er te weinig over... :rolleyes:. Het is nog best moeilijk om het kaartje zo eenvoudig mogelijk te houden...

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    Helaas zijn er nog genoeg mensen met een plaat voor hun kop die gewoon langskomen, dus wij hebben het er wel bijgezet, maar geen rijmpje ofzo, gewoon als je Robin wilt zien, graag even bellen.

20. Niet meer actief

Ik vind zo'n zinnetje helemaal niet stom haha...
    Vind het wel grappig...
    En wij zetten het er zeker op..anders komen ze dadelijk zonder te bellen..en daar hou ik echt nie van!

En heb er ook rusttijden opgezet..omdat ik weet van vriendin..dat ze de hele dag door gebeld werd..en dan kan het nog wel..maar jah...haha

Wat ik stom vind op een kaartje is bij een trouwkaartje bijv kadotip...da vind ik wel stom hhaa is wel wat anders..maar toch ;)

Deel Deze Pagina