geboortekaartjes standaard tekst vermelden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ml80, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Nou, had ik ook, met een envelopje. Zat niet te wachten op tig keer dezelfde vraag van wat ik hebben wou of allerlei onzinprullaria, peper en zoutstelletjes etc. Geld bij elkaar gelegd en er een mooie buffetkast van gekocht. Vind dat ook prima als iemand anders het erop zet, maar goed, inderdaad wat off-topic, haha.

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wij hebben er wel opgezet dat ze moeten bellen voor ze langskomen, maar niet "wij rusten tussen dat en dat"

wel een leuk versje:
    vanaf nu, ja het is waar
    Heeft mama mij de huur opgezegd
    is het over met de pret
    en slaap ik in mijn eigen bed.

en dan de gegevens van het kindje (gewicht, datum etc...)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja, was ik vergeten te zeggen in mijn vorige berichtje. Maar die rusttijden hadden wij er ook niet opgezet, vinden we ook al stom.

4. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij zetten er wel op dat ze even moeten bellen en dat bezoek tussen dan en dan niet gewenst is. Heb nogal drammerige schoonouders en wil ook graag mijn rust hebben en genieten van ons drieën. Dus dat geld dan ook voor de hele familie!

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Wij zaten met hetzelfde probleem. We hebben het dus ook heel kort en krachtig op het kaartje gezet.

Bezoek? Leuk! Bel.....

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik was dacht ik duik ook even in die gedichtjes en vond deze:

Kleertes, beertjes en stoeltjes hebben we genoeg
    Vindt u het erg als Dana een centje vroeg!

Mijn hemel ik krijg plaatsvervangende schaamte.

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dit vind ik helemaal stom, niet zozeer vanwege de tekst op zich maar het klopt gewoon niet.
    Hoezo "vroeg" voor iets wat in het nu gebeurt. En vindt u is ook geen verleden tijd en past dus ook niet bij "vroeg".

Wij hebben trouwens gewoon n telefoonsymbool erop gezet met ons nummer erachter. Wij hadden trouwens wel meer symbooltjes op de kaart staan, o.a. voor het gewicht, lengte, tijdstip.

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Haha... maar als je geboortekaartjes en -teksten gaan screenen op spel- en stijlfouten is het einde zoek! :rolleyes: Er zitten zo vaak tenenkrommende missers in...

Ach ja...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden er ook geen rusttijden op staan en geen tekst met dat er van tevoren gebeld moest worden.

Hoe weet je wanneer je kan rusten met een baby, die slapen echt niet op vaste tijden, in ieder geval niet als ze nog geen week oud zijn ;). En 's avonds waren we altijd met z'n drietjes en 's nachts ook, vond ik meer dan genoeg. Ik heb trouwens maar 1x geslapen 's middags tijdens de kraamweek, om half slaapdronken de telefoon uit de handen van mijn vriend te grissen omdat een vriendin belde :D.
    Mijn oom en tante die 200 km verderop woonden, stonden opeens op de stoep op nieuwjaarsdag (Eva is op 30-12 geboren). Superspontaan en gezellig!

Voor een evt. volgende keer zetten we er weer niets op. Ik vond het juist heel leuk dat iedereen te pas en te onpas langskwam, we waren toch thuis ;).

10. Anique

Anique Niet meer actief

Bij ons ook een standaardzinnetje "Graag even bellen voor u vingertjes en teentjes komt tellen" .. voor mij is ie niet zo standaard want ik ben niet zo op de hoogte van de "geboortekaartjes-mode"...
    De laatste tijd gewoon erg weinig geboortes bij mij in de omgeving, en wij vonden dit zinnetje gewoon grappig.. dus we gaan hem niet schrappen omdat ie zo standaard is :)

11. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij zetten er wel zo'n standaard zin op, over het bellen en rusten. Ben er alleen nog niet helemaal uit welk zinnetje precies. Misschien niet echt origineel, maar iedereen woont hier zo in de buurt, en ben bang voor veel spontane gasten die ' toevallig' in de buurt waren, maar waar ik misschien op dat moment even geen zin in heb.

Ben sowieso van plan om de kaartjes van beste vrienden en hechte familie meteen op de post te doen en de verdere familie en kennissen een dag of 2/3 later, zodat die niet de eerste dagen op de stoep staan. Of is dat raar?

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor.. Wij hebben de kaartjes pas na een dag of 5 op de post gedaan. Ik ben op Zaterdag bevallen dus voor je ze in huis hebt ben je al 2 dagen verder. Weet je wat het is? Degene die je perse op kraamvisite wil hebben, bel je toch meteen als je kindje er is (of diezelfde dag). Ik heb heerlijk rustige kraamdagen gehad.. Lekker de tijd om mijn mannetje te leren kennen.. :D :D

13. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    he, goed idee om de kaartjes wat later te sturen!

Deel Deze Pagina