Waar unisex kleren kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stephanie20, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Bij mijn dochter wisten wij het geslacht, op zich was dit wel handig bij het kopen van de eerste kleertjes. Nu willen we bij ons 2de kindje het geslacht niet weten. Ik dacht aanvankelijk dat het nog wel mee zou vallen om een simpel wit unisex pakje te vinden...Niet dus!! Heb al verschillende winkels afgelopen, de ene winkel waar ze iets hadden vroegen ze bijna 100 euro voor het pakje maatje newborn. Ik vond het veel geld, zeker voor een eerste pakje. Dus nu mijn vraag aan de mama's die het geslacht ook niet weten, waar hebben jullie die allereerste pakjes gekocht. Ik zou graag een wit pakje hebben zonder frullen of andere dingen. Er mag een tekst op staan, maar liefst zo simpel mogelijk. Ik ben op een duur toch geneigd om bij de volgende echo toch het geslacht te vragen gewoon omdat we maar geen unisex pakje vinden...

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
  3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Bij de eerste had ik een wit overslag vestje bij de hema vandaan en een wit broekje. Bij babydump hebben ze ook wel wat kleertjes.

We weten nu het geslacht weer niet. Ga denk weer bij de babydump kijken.

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
  5. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik heb vooral kleertjes gekocht bij hema, zeeman, prenetal en c&a maar het is inderdaad erg moeilijk en beperkte keuze

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Heb een poos terug voor een vriendin gezocht en kwam hierbij uit:

* duckybeau.nl heeft hele leuke basics! Kan je ook bij de V&D en via kleertjes.com kopen!
    * hummbee.com heeft ook wel iets, maar daar heb ik onder jongens gezocht en vond ik dan wel wat snoezig spul!
    * kleertjes.com en dan van imps&elfs (in de sale betaalbaar)

Verder heeft prenatal wel wat, v&d ook(oa nijntje collectie en nog wat basics ernaast). H&M nu ook wel iets, dat bruine/beige deel van de collectie. Noppies heeft veel maar vond ik zelf geen fijn merk, valt niet lekker bij mijn kindjes. Oh en HEMA heeft ook wel wat!

Ik kan je wel aanraden om overal gewoon bij het geslachtsgerichte spul te kijken, vaak hangt het neutrale daar ook tussen! Meestal is bij de jongens het beste te slagen op de een of andere manier. Maar het is lastig, je moet haast overal iets vandaan sprokkelen want je kan echt bijna onmogelijk ergens veel vinden.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  8. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    heb een grijs joggingbroekje van de hema en een shirtje van bam bam met de tekst "i know i`m cute butt please don`t stare" kan voor beide en samen maar 15 euro

9. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    name-it heeft hele leuke shirts! Wit broekje er onder, en klaar is klara...:)

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    lache, dat shirtje heb ik van nameit gekocht voor vrienden!!!

11. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
  12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Dames alvast bedankt om mee te denken. Heb enkele leuke dingen gezien.

13. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noppies! Op de site van Noppies zelf kan je kiezen voor 'meisje', 'jongen' of 'unisex'. Ideaal denk ik dus?!

14. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Noppies heeft wel leuke unisex kleertjes.
    Bij de prenetal heb je ook een leuke lijn (a little bird told me). ze hebben ook schattige nijntje kleren wat neutraal is. Deze bijv.
    Babydump heeft ook neutraal spul, maar het is een beetje zoeken tussen de merken in.
    Hema heeft een leuke wit/grijze boerderij-lijn. die is ook schattig (gekregen van schoonouders :D)

Het is een beetje zoekwerk, maar dat maakt het wel leuk vind ik :)

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Voor onze zoon was het ook even zoeken. (Wij wisten het wel, maar wilden het nog niet bekend maken.) Uiteindelijk heb ik gedurende de hele zwangerschap een beetje 'gesprokkeld' Manlief werd er gek van dat ik met kleertjes bleef thuiskomen, haha. Hij heeft me nu ook alweer waarschuwend aangekeken. :D

Maar ik dwaal af. De winkel waar ik toen het meeste heb gevonden, is nu helaas over de kop. Ik heb toen namelijk best veel van Hans Textiel gehaald. Ze hadden daar best veel wit en (licht-)grijs. Ook bij Hema heb ik het één en ander in die kleuren kunnen kopen. Volgens mij heeft prenatal ook best veel wit en ook groen bij de new born kleertjes. Groen kan toch ook wel voor beiden?

Maar je moet inderdaad gewoon in de rekken kijken, ook de reken waar "jongens" of "meisjes" boven staat.

Deel Deze Pagina