Weet iemand van jullie welke Quinny dit is? De verkoper weet het niet. Voor onze vakantie ben ik op zoek naar de Quinny Zapp, omdat deze zo lekker klein en compact opgevouwen kan worden. Maar ik weet dat deze niet in de ligstand kan. (De Quinny Zapp Xtra wel, maar die kun je niet zo compact opvouwen en hij bestaat bovendien uit 2 delen - voor zover ik heb begrepen. Dus dan neemt het nog relatief veel plek in beslag in onze kleine kofferbak. ) Ik dacht nu dus de Quinny Zapp gevonden te hebben, maar de verkoper zegt dat de buggy WEL in de ligstand kan en ook dat deze buggy niet heel klein op te vouwen is. Toch niet de Quinny Zapp dus? Maar welke Quinny is dit dan? Herkent iemand dit type? Is het dan de Zapp Xtra? Maar die heeft aan de zijkant toch een extra beugel/buis? De buggy op de foto is ca. 4 jaar oud. Tips voor een andere buggy die klein en compact is op te vouwen, zijn overigens ook van harte welkom.
Het ziet er inderdaad uit als een Zapp.. Op de site van Quinny kan ik alleen inderdaad niet vinden dat deze in ligstand kan..
Lijkt mij ook de zapp.. Maar er was er nog 1, die lijkt erop, maar kon wel in ligstand. Die wordt nu niet meer verkocht, misschien weet iemand daar de naam van en is dat deze... Titanium of zoiets?
Ja, je bedoelt de Titanium Baby Snooze. Dat is toen een rechtzaak geweest omdat hij te veel op de Zapp zou lijken. Maar die is het zeker niet. Ik heb met de verkoper gemaild. Hij zegt dat het een Quinny is, hij weet alleen niet welk type. Het lijkt me de Zapp, maar de verkoper zegt dat deze buggy in slaapstand kan en dat kan de "gewone" zapp niet (alleen de zapp xtra).
Het nadeel is dat de verkoper niet in mijn woonplaats woont. Anders zou ik wel vragen of ik even mag langskomen om te kijken. Maar ik moet er een stukje voor rijden. En dan is het natuurlijk wel balen als het toch een andere blijkt te zijn. Vandaar dat ik het hier vraag. Heeft iemand de Zapp Xtra? Zou die het kunnen zijn?
Als het een echte quinny is dan is het een zapp en die kan niet in ligstand. Dit is mijn zapp xtra en zoals je ziet heeft die twee buizen (een van de buggy en een van het zit gedeelte) dus dat is hem ook niet. Ik weet niet wat de verkoper er voor vraagt maar het ziet eruit als een heel oud model.
Hij vraagt er 45 euro voor. In de advertentie staat dat het om een quinny gaat van 4 jaar oud. In mijn eerste e-mail heb ik hem gevraagd of het om de zapp gaat. Maar hij schreef dat hij niet weet om welk type het gaat. Om te achterhalen of het inderdaad de zapp is, heb ik hem toen gevraagd of de buggy in de ligstand kan en heel compact is op te vouwen. Zo kon ik controleren of het inderdaad om de zapp gaat. Maar toen schreef hij me terug dat de buggy wel in de ligstand kan, maar niet compact is op te vouwen. En nu weet ik het dus niet meer. Want die omschrijving komt niet overeen met de zapp. Jullie denken dus eigenlijk hetzelfde als ik, namelijk dat het wel om de zapp gaat. Maar de informatie van de verkoper zou dan niet kloppen. De zapp xtra vind ik overigens ook prima (zeker voor deze prijs!) maar die is het dus ook niet (?). Ik denk dat ik maar even verder ga kijken. We hebben nog ruim een maand voor onze vakantie... Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb even gegoogled en het lijkt inderdaad om een model uit 2008/2009 te gaan. Op de zijkant zou quinny moeten staan (zoals in mijn foto) maar dat is er waarschijnlijk afgesleten. Dan weet ik zeker dat het om een quinny zapp gaat. Dus compact in te klappen, maar geen ligstand. 45,- lijkt me geen gekke prijs voor een zapp van 4 jaar oud. Maar ik vind het wel "verdacht" dat ze zegt dat hij in ligstand kan, want dat is gewoon niet waar. De bekleding zit vast aan het frame zoals je op de foto kan zien. Verder kan je de quinny zapp ombouwen door een zapp xtra met een zitting die je los kan kopen. Nieuw kosten die ongeveer 90,- maar ze zijn vast ook op marktplaats te krijgen.
Dat is een gewone Quinny Zapp (ik had hetzelfde model) en die kun je niet in ligstand zetten, maar wel aardig compact inklappen hoor, volgens mij haalt hij twee dingen door elkaar. 45 Euro is een redelijke prijs hoor, ik heb voor onze Zapp van een jaar of vier laatst nog 50 Euro gehad, heel veel gebruikt, dus hij zag er niet meer uit als nieuw (wel vermeld).
Moest je toch interesse hebben dan zou ik vragen om een foto te mailen met daarop de ligstand en de buggy ingeklapt. Dan kan je zelf bepalen of je al dan niet de buggy wil kopen.
De oudere quinny zapp kan niet in ligstand! De blauwe op de foto kan dat niet! Heb namelijk dezelfde in het zwart! Ik moet eerlijk zeggen dat ik het oudere model niet fijn heb gevonden, kindje slaapt er niet lekker in en als je kindje niet zo zwaar is en je aan de buggy een tas heb hangen kiepert ie zo om! Als ik je een tip mag geven.. Kijk of voor het nieuwe model die in ligstand kan en anders voor een tweedehands maclaren, is net wat duurzamer Succes
TS: dit is een zapp. oud model die niet in ligstand kan. bij een quinny zapp extra zie je nog een extra buis lopen. aan de zijkant van het frame hoort quinny te staan maar die kan inderdaad weg gesleten zijn. op mijn zapp was het ook praktisch weg gesleten. op de bekleding staat ook vaak quinny zapp. op het ruggedeelte bij de gordels en onderaan bij het voetengedeelte. daar staat zover ik kan lezen, zapp. iig 4 letters waarvan de 2e een A is.
Niet dat je er nu veel aan hebt, maar er komt (waarschijnlijk) in 2014 een quinny zapp xtra met een zitting die opvouwbaar is. Dus bijna even klein in te klappen als de zapp zonder dat je twee delen hebt. Maar wel de ligstanden en twee richtingen! Dat lijkt me echt ideaal! Hij is er al wel in Amerika, maar dan de vier wielen versie.
Dank jullie wel voor alle tips en antwoorden. Het lijkt er dus op dat de verkoper niet de juiste informatie heeft gegeven. Ik ben nu gaan twijfelen, vooral door de opmerking dat de wagen niet zo fijn is in gebruik en gemakkelijk omkiept als je er een tas aan hangt. Van de andere kant: we zoeken juist (speciaal voor de vakantie) een buggy die je kunt inklappen tot een klein pakketje. En daar voldoet hij wel aan. Na de vakantie zullen we hem niet veel meer gebruiken. Dus misschien moet ik ook maar niet te kritisch zijn...
Het lijkt de gewone zapp. Wij hebben hem ook, een rot ding, rijd vervelend. Heb 'm gekocht omdat we een kleine auto hebben en ik soms met beide kindjes wegga dan is een buggy soms handig. Zn formaat is idd zn enigste voordeel. Voor in vliegtuig is maclaren idd fijner maar ook duurder.
Nee, we gaan met de auto op vakantie. Twee weken naar Frankrijk, dus we hebben behoorlijk wat spullen mee te nemen. Ook speelgoed voor de kinderen enzo. We hebben geen station en ook geen dakdragers. Daarom zoeken we nu een buggy die maar weinig plek in beslag neemt, zodat er meer plaats overblijft voor de rest van de bagage. Voor onze dochter hebben we nooit een buggy gehad, dus ik ben echt een groentje in 'buggyland'. Dus misschien een domme vraag, maar heeft een maclaren ook verschillende types of is dat altijd dezelfde?