Kinderwagens: Jongens/Meisjes-gebonden?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ise Bo, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Hallo allemaal,

Ik vraag me af jullie vinden dat een kinderwagen elke kleur kan hebben, elk plaatje, ongeacht geslacht?! Ik ken meiden die een zoontje hebben ... en een roze kinderwagen! De kinderwagen is waar je zelf mee loopt ... al zit het kindje er wel zo'n 3/4 jaar in. Ik ken ook meiden die een paarse kinderwagen hadden voor een jongen ... en mensen die dat absoluut niet vonden kunnen!

Ik vraag me af: Wat is jullie mening?

Ik vind roze echt een gave kleur en heb een ele leuke prinsessenbekleding gezien voor mijn wagen ... maar dat vind ik wel erg meisjesachtig! Toch zou ik het geweldig vinden om met zo'n wagen te lopen ... maar ik ben bang dat mensen dan zullen denken dat ik van mijn kind een Meisje wil maken ... wat absoluut niet het geval is.

Dus ...... is een kinderwagen Meisjes/Jongens gebonden?!

2. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Tja als je een jongen krijgt zou ik persoonlijk niet met prinsessenbekleding en een roze kinderwagen lopen, maar ieder zijn mening toch ;)

3. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou niet met iets 'roze' gaan lopen, als het een jongen is..Zou ook snel geneigd zijn als ik een kindje in een roze wagen zie om er van uit te gaan dat het een meid is.
    Paars/blauw enzo vind ik kleuren die wel voor beide kunnen.
    Hier hebben wij een zwarte wagen besteld en zal 'm dus met roze dingetjes aankleden, omdat we een meid krijgen. Bij een jongen had ik dan wat stoerdere dingetjes gebruikt met blauw/groene kleurtjes.

4. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou niet zo snel een roze kinderwagen kopen. Ik vind dat toch wel meer voor een meisje. Een kinderwagen is toch best een dure aanschaf. Wij hebben destijds een neutrale kleur kinderagen gekocht en met accessoires kun je het dan verder aankleden. Zo hebben we voor Jasmijn een roze voetenzak etc gebruikt en nu met Morris heb ik alles in het blauw. Zo zie je ook meteen of je kindje een jongen of een meisje is.

5. nijnja

nijnja Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.177
    0
    0
    docent
    Haarlem
    Tja, het kan natuurlijk wel, maar ik denk toch dat je het signaal afgeeft dat er een meisje in ligt. Ik denk niet dat je dan van een jongen een meisje wilt maken, eerder dat je de wagen al had en geen zin had om een nieuwe aan te schaffen voor je zoon.

6. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    ik had ook een mooie roze/fuchsia kleur kinderwagen voor mijn meissie, aangezien dat niet goed gelopen is heb ik deze bij mijn moeder tijdelijk neer gezet. en ben nu in verwachting van een jongen en heb dan ook een nieuwe kinderwagen lime groen gekocht.

persoonlijk zou ik mijn zoontje neit in een roze kinderwagen doen:$ hoe leuk die kleuren ook kunnen zijn haha...

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik wist dat we een meisje kregen voordat we de wagen kochten, maar heb een eige met bruine bugaboo gekocht. Misschien krijg ik nog wel een kindje en is het een jongetje. Ik zal nooit met een roze wagen met een jongetje gaan lopen.

8. Ise Bo

Ise Bo Bekend lid

8 okt 2010
    885
    0
    0
    *
    Thanks voor alle reacties! Ik vind een roze wagen ook meer voor een meisje ..... al twijfel ik wel over een roze voetenzak ...:(:);)

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind roze wel echt voor een meisje, maar een aqua blauwe wagen kan bv wel voor een meisje en een jongen. Wij hebben een erg stoere wagen ( Jeans kleur ) en de meesten denken daarom dat we een jongen krijgen, maar met een meisje in roze kleertjes en een roze dekentje erin maken we er toch echt wel een meiden wagen van! Maar echt roze zou ik toch niet voor een jongen doen... Mn nichtje wist het geslacht van haar baby niet, maar kon bij buggaboo extra bekleding kopen, die had dus toch roze bekleding op de wagen maar groene voor het geval 't een jongen zou zijn of als ze nog een 2e zouden krijgen.

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik vind persoonlijk roze echt een meisjeskleur! Daar zou ik geen zoontje inleggen. Maar je hebt bijvoorbeeld wel weer bepaalde kleuren blauwe wagens die ook prima voor een meisje kunnen, het hangt een beetje van de kleur af! Ikzelf heb expres een zwarte wagen gekocht, en zodra de beeb er is, koop ik wel een leuk dekentje in de kleur die ik wil!

11. polkadot

polkadot Actief lid

2 mrt 2010
    476
    0
    0
    Engeland
    Och ik zit net zo! Ik wil zo graag een roze kinderwagen :D Maar ja stel je voor je krijgt een jongetje. Ik vond ook al van ja ik als mama loop er mee, maar toch.. ik denk dat ik het toch maar liever opleuk met roze dingetjes. Paars vind ik wel kunnen! Wel donker paars dan, ik ben naar een opzoek dus als je tips hebt ;)

Ik heb wel een leuke Icandy peach gezien in blauw met groen, daar was mijn vriend ook helemaal weg van. Ik zit nog te tobben hihi.

12. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    De meeste mensen vinden denk ik dat het wel geslachtsgebonden is. Maar als het jou niet uitmaakt als mensen soms vragen, 'hoe oud is ze?', en het je niet kan schelen als sommigen het raar vinden, dan kun je best een jongetje in een roze wagen leggen natuurlijk. Het is wel een beetje eigenwijs dus. Maar als je over straat loopt zien mensen in eerste instantie jou en de wagen, dus vind het niet gek om de wagen op te vatten als jouw accessoire.

Ik had eerst ook een lichtblauwe luiertas omdat papa er ook mee moest kunnen lopen. Nu blijkt dat ik er de meeste tijd mee loop, heb ik ook een felroze gekocht. Ik heb dan ook wel een dochtertje, maar die tas is toch zeker MIJN accessoire en niet van de baby.

Als ik een kindje zie liggen in wagen van de 'verkeerde' kleur denk ik niet dat de moeder het kind van geslacht wil veranderen of niet blij is etc., maar gewoon dat ze óf een 2e kind in zelfde wagen als 1e heeft, óf dat het gewoon een eigenwijze mama is die lekker de kleur wagen kiest die ze zelf mooi vindt.

Een vriendin van mij heeft haar zoontje in een fuchsiaroze velours maxi-cosi liggen met een tijgerprint voetenzak. Moest er even aan wennen maar vind het nu ook wel erg stoer.

(Mijn meisje ligt in een neutrale kleur kinderwagen (kakigroen) en zelfs met roze kleertjes aan presteren oudjes op straat het nog regelmatig om te vragen 'hoe oud is HIJ'... :) Dus ja... daar hoef je het eigenlijk niet om te laten)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Wij hadden een groene bloemetjesmaxicosi met een hardroze zitverkleiner en een hardroze foto en wat kringeltjes op de stof gedrukt. Toen we terug kwamen met ons dochtertje uit het ziekenhuis na de bevalling, zeiden de buren al 'we wisten al dat het een meisje zou worden, toen we jullie maxicosi zagen. Haha, dan wisten ze meer dan wij, want we hadden geen benul van wat het zou worden.
    Een heel roze kinderwagen zou ik niet snel kiezen, al vind ik ze er wel geweldig uit zien.

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij hebben alles 'geslachts-neutraal' gekocht voor de geboorte van onze zoon. Ik vind het prima als andere moeders hun zoon in een roze kinderwagen leggen, maar ik zou het zelf toch niet zo snel doen denk ik... al merkt het kind er natuurlijk niks van! Tis misschien maar net hoe je er zelf in staat en hoeveel je je aantrekt van het gezeur van anderen? Als je dat heel irritant vindt, is het misschien handig om een iets neutraler kleurtje te kiezen. Maar als je het goed van je af kan laten glijden, heb je er toch gewoon sch**t aan? ;)

15. miffy11

miffy11 Niet meer actief

ik zou een kinderwagen niet in het roze kopen, maar een luiertas wel!!

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik vind een roze kinderwagen echt een meidending, zou het zelf niet voor een jongen gebruiken. En zeker niet met prinsessen-dekentjes enzo, maar dat is sowieso al niet mijn ding ;).

Wij hebben de kinderwagen neutraal gehouden, al wisten we dat we een meisje gingen krijgen; een Bugaboo in antraciet met offwhite aanvullende bekleding. Daarin dan wel een hardroze dekentje. Voetenzak ook in antraciet. Voor een volgende kindje gebruiken we dezelfde wagen, ik kan dan nog als ik wil een andere kleur aanvullende bekleding kopen.

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou geen roze doen voor een jongen. Dan blijf je uitleggen aan iedereen dat het een jongen is.
    Wij hebben een bruine/camel wagen gekocht, toen wisten we nog niet wat het zou worden.
    Bruin vind ik wel voor allebei kunnen. Uiteindelijk krijgen we dus een zoon.

18. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb hier dan geen roze kinderwagen maar mijn zoontje heeft thuis wel een roze difrax fles. Omdat ik die zo mooi vond. Op de opvang heeft hij gewoon een stoere blauwe :p

19. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Ik vind een roze kinderwagen of voetenzak ook echt iets voor een meisje.
    Wij kochten de bugaboo voordat we het geslacht wisten, in grijs + wit. Ben er nu heel blij mee, want weet nu het geslacht niet.

Ik vind een roosjes kap echt helemaal geweldig. Staat op mijn lijstje als we een meisje krijgen.
    Maar komt er eerdaags een jongen, dan blijft het bij de witte kap. Want vind de roosjes kap ook niet kunnen met een jongen erin.

Ook al is het niet erg dat het geslacht verkeerd genoemd wordt bij een baby, het is toch wel irritant als het steeds bij jou baby is.
    Lotte heeft m.i. echt een meisjesgezicht maar ze had heel lang weinig haar en ook nog eens blond.
    Je wil niet weten hoe vaak mensen jongetje zeiden. Zelfs nu nog wel eens.... haha.
    Met een roze wagen denk ik dat je altijd het 'commentaar' krijgt van een meisje en het lijkt mij dat je je hier wel aan gaat irriteren.

Ik zou het zelf dus niet doen bij een jongen....
    Maar ieder zijn eigen ding ;)

20. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Aah ik snap wat je bedoeld. Heb ook een super mooie roze wagen gezien. Maar ik ging er maar vanuit, omdat ik zooo graag een meisje wilde dat ik een jongen zou krijgen. Is dus ook gebeurd..
    Wij zagen ook een paarse wagen mutsy slider, die kan heel goed voor beide vind ik. En kun je altijd met extra's aankleden. Wat typisch meisje of jongensachtig is...
    Maar roze voor een jongen, nee nu nog niet. Met name dat niemand nog kan zien wat 'het' is en elke keer zeggen nee het is een jongen is ook niet leuk! Dus of de 20weken echo afwachten of een andere kleur kiezen is mijn mening!

Deel Deze Pagina