In geboortekaartje laten weten dat het een tweeling was?

Discussie in 'Geboortegedichten' gestart door moontjejl, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Zoals het onderwerp laat weten..Ik was dus zwanger van een tweeling.
    Helaas heeft een kindje zich na 5,5 week niet verder ontwikkeld, waardoor onze Priegel er nu alleen voor staat! Gelukkig doet hij/zij het goed..
    Alleen zat nou een beetje te denken om er in het geboortekaartje er iets van te vermelden...Iedereen om heen weet het natuurlijk omdat ik een bloeding heb gehad en me vreselijk zorgen heb gemaakt....

Wat zouden jullie doen?

Ik dacht zelf aan zoiets als
    Er is een Engeltje hoog boven ons hoofd,
    We zullen het niet vergeten dat hebben we beloofd!( beetje gepikt na wat geneusd te hebben)

2. Als er meerdere mensen in jouw omgeving zijn die dit wisten en je hebt er zelf toch behoefte aan dan moet je dat doen. Erg mooie tekst ook.
    Stel dat mensen dit niet wisten dan kan het zijn dat ze schrikken. Kan ik me voorstellen.
    Maar waarom niet? Het is tenslotte je zoon of dochter geweest. Anders zou hij/zij in de vergetelheid komen? En via dat mooie zinnetje trek je ook niet de volledige aandacht daar naartoe.

3. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ja vind het erg moeilijk.Mijn man heeft echt zoiets van het is iets van ons en wij weten het! Maar eigenlijk meer voor later als de kleine het kaartje leest dat je hem/haar uit kan leggen dat het er 1 van een 2ling was/is....

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik ben zefl van een tweeling 1 kindje is ook overleden in me moedesbuikje... al heel vroeg...
    hun hebben niet op het geboorte kaartj gedaan!
    maar geod waarom niet he?!

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    ik vind het mooi.

liefs mirre

6. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Ja we wten het nog steeds niet.
    Maar we hebben nog even om erover te denken....
    Bedankt voor de reacties!

7. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    ik zou het persoonlijk niet doen.

je kan beter jullie gevoel afwachten tegen de tijd dat het zover is en je ECHT de tekst moet bepalen.
    Misschien sta je er dan wel heel anders tegenover.

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wij doen het niet... ik heb hetzelfde als jij. 1 is met 8 weken overleden, de ander zit er nu nog allive and kicking.

Ik heb er geen behoefte aan om het met iedereen te delen, de kaartjes sturen we ook aan mensen die niet zo dicht bij ons staan (kennissen, tantes die je alleen op begrafenissen ziet enz.) Ik zal tegen deze Puk vast wel ooit vertellen dat hij/zij één van een tweeling is.

9. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    we hebben besloten het niet te doen!
    We genieten van Priegel en als het een meisje is vertellen we het haar later wel, kan ze nodig hebben als ze zelf kindjes wil/krijgt!

10. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime is ws ook een van een tweeling maar wij hebben er op het kaartje niets over gezegd.

Deel Deze Pagina