Hallo, Ik ben erg benieuwd hoe de ervaringen zijn met flessenwarmers. Ben borstvoeding aan het geven, en kolf zo hier en daar als ik voor een langere tijd weg ben. Maar heb geen flessenwarmer, en elke keer een pannetje water op het vuur zetten en hopen dat je niet boven de 35 graden uitkomt is zo moeilijk timen! Dus ben benieuwd welke soort flessenwarmer jullie gebruiken en welke bevallen en welke niet. Dan weet ik welke ik kan aanschaffen Alvast bedankt!
Hier ook geen flessenwarmer, maar je kan het flesje gekolfde melk ook gewoon in een bakje handwarm water opwarmen. Zo heb je geen last dat je pannetje en dus de melk te heet word.
Wij hebben vorig jaar bij de geboorte van mijn zoontje de Avent IQ gekocht. Leek een makkelijk ding, nou dat viel tegen voor het geld. Ik heb veel betere verhalen achteraf gehoord over warmers die minder kostten. Heb heb maar een tweetal weken gebruikt en later af en toe nog eens voor een potje als we op stap waren en er was geen magnetron voorhanden.
Wij hadden een Avent en vonden het ook een rot ding. Toen één van Tefal gekocht en die werkte wèl prima! Ik had ook geen zin in gedoe met zo'n pannetje. Nu hebben we hem nog niet gebruikt want madam wil nog steeds niet uit een flesje drinken.
Hier ook een Avent flessenwarmer: miskoop van het jaar wat mij betreft! Ik geef flesvoeding dus verwarm het tegenwoordig in de magnetron.
Wij hebben ook een Avant maar het ding is duur en niet nauwkeurig. Je moet meer inhoud aangeven met opwarmen anders is het nog niet goed. Mijn man wist er wel raad mee (ik hoefde het ding gelukkig niet te gebruiken ), maar voor 50.- verwachtte ik toch echt iets beters!
Mag je nog wel voeding warm maken in de magnetron? Wat een gedoe dan eigenlijk dat zo'n flessenwarmer het eigenlijk ook niet goed doet!.
Wij hebben een simpel flessenwarmertje van Prenatal, voor geloof ik 15 euro? Is even een geklooi, maar als je eenmaal door hebt hoe lang en op welke stand wordt het vanzelf routine. Nu gebruik ik m ook niet meer, maar voor afgekolfde moedermelk is het wel handig, in de magnetron schijnen de antistofjes afgebroken te worden...
Ik deed de gekolvde melk gewoon heel even in de magnetron. Schijnt gewoon te mogen..... Niels is nu bijna 8 maanden en is kerngezond dus lijkt geen schade te geven haha. Stuk makkelijker dan die domme flessenwarmers.
De antistoffen worden alleen afgebroken als de temperatuur boven de 50 graden komt. Dat zou je evt ook kunnnen overkomen als je het au bainmarie verwarmd. Even testen met water dus hoe snel je magnetron het verwarmd.
Nee, de magnetron schijnt toch een stuk schadelijker te zijn. Het wordt ook absoluut afgeraden. De kwaliteit van de melk gaat toch echt achteruit.
Ik heb vorige 2 weken geldeden de flessenwarmer van ISI (bij de Babydump) gekocht. Hij was maar 17 euro. Na wat uitzoeken op Internet hoe een flessenwarmer werkt en wat wel en niet mag ben ik tevreden met deze goedkope flessenwarmer. In de winkel twijfelde ik tussen deze en die van Avent maar het is zon prijsverschil en die van Avent vonden wij ook zo groot.