Hallo meiden, Ik ben momenteel alweer bijna 27 weken zwanger van ons meisje...maarre.......beetje domme vraag mss........kan het zijn dat je een tweede kindje gewoon veel beter/eerder/vaker voelt schoppen? Bij mijn zoontje lag de placenta aan de voorkant en ik voelde hem rond een week of 18-19. Toen ik rond de 30+ weken was kon hij hard genoeg "schoppen" dat ik mijn buik aan de buitenkant zag bewegen. En hij was niet aan de kleine kant hoor, ruim 8 pond bij de geboorte! Maar ons meisje voel ik al vanaf een week of 14 en die kan dr wat van zeg! Placenta ligt nu weer aan de voorkant maar die buik gaat al enkele weken alle kanten op.....is dat eigenlijk wel "normaal" met deze termijn? Kunnen ze nu al zo sterk zijn? Ik voel haar ook echt ALTIJD...als ik wakker wordt, als ik bezig ben, als ik stil ben..maakt niet uit...alsof ze nooit slaapt....dat belooft nog wat zeg! Maarre..is dit wel herkenbaar bij jullie?
Hier wel herkenbaar hoor, tweede schopt vele malen meer en harder dan de eerste. Maar de placenta ligt wel op dezelfde plek.
Ja dat kan. Vooral als de placenta achter ligt maar lees bij jou dat deze nu weer voor ligt. Mijn tweede was wel drukker (in het echt ook) en nu heb ik een hele rustige dame in mijn buik. Hoeft dus denk ik niet aan een tweede of derde kindje te liggen maar is hier echt karakter
Hier een hele bewegelijke baby, manlief voelt de baby ook al goed. Vanmiddag had ie de hik. Nu placenta achter, eerste zwangerschap voor. Wellicht voel ik t daarom nu ook intenser!
Als bij je eerste de placenta voor lag, dan zal het verschil best duidelijk zijn, lijkt me. Mijn oudste voelde ik rond 19 wkn en was best aanwezig. Mijn tweede voelde ik al bij 13 wkn, placenta ook weer aan achterkant, maar dat was (en is ) een veel rustiger kind. Die voelde ik vrij weinig (hoe vaak ik op het punt gestaan heb om VK te bellen ), maar had dus meer met 'aard van het beestje' te maken. Dus tweede kindjes hoeven helemaal niet beweeglijker te zijn... Deze derde heb ik (denk ik, ben nog steeds niet helemaal overtuigd) heb ik ook weer rond 12-13 wkn voor het eerst gevoeld, maar daarna slechts heeeeeel af en toe en heel zacht, heel anders dan bij mijn andere 2. Heb nu dus het vermoeden dat placenta wel eens voor zou kunnen liggen, itt de andere 2 .
kan zeker!!! Hier juist omgekeerd...onze dochter was echt meeeeegadruk en beweeglijk, de hele dag door. Deze beeb is veel rustiger, maar nu heb ik de placenta aan mn buikkant en bij onze dochter achter, dus dat verklaart bij mij wel.
Hmmm..bij mij ligt de placenta dus beide keren aan de voorkant dus dat kan het verschil niet maken. Maar mijn zoontje was dus vrij rustig in de buik en nu heel druk... Mss wordt dit dan wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeel rustig kindje!
kan zeker! Deze beeb is veeeeel drukker als de eerste! En dat terwijl dit keer de placenta voor ligt en bij de eerste achter! Deze beeb is trouwens ook veel drukker qua draaien ed
Heeft niet zozeer met de placenta te maken (ja oke speelt wel mee) of met tweede kindje, maar gewoon met het temperament van je baby Nmr 1 was in de buik druk en nu nog, nmr 2 vice versa.