Geboortekaartjes zelf maken (knutselen).

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MoniekJ, 12 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sproetjesxx

10 feb 2015
    41
    2
    0
    Het papier zelf?
    Gewoon zoeken op kraft papier a5 in google. Dubbel vouwen en je hebt een kaart ;)

2. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik heb het kraft papier bij de Boekenvoordeel vandaan! Maar ik weet niet of die in veel plaatsen zit.. 24 vellen voor €2,99. Ik doe ze door de helft om a5 te krijgen, dus haal er 48 uit 1 pak!

3. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Voordat ik tot massaproductie overga..:D
    Als je dit in de bus krijgt, denk je dan :$:$ , :(:(, ;);) of :):) ?

Of ook wel:
    :$ Jemig, hoe kan iemand zoiets versturen?
    :( Lelijk!
    ;) Niet mijn ding, maar ach, leuk geprobeerd.
    :) Leuk, verfrissend, origineel!

Ik plaats het even tijdelijk hoor, ben alleen even benieuwd of ik dit zo zou kunnen versturen.. En heeft er nog een creabea tips o.i.d. voor hoe dan anders?

4. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Je kunt ook gaan werken met stempels. De naam stempelen met een mooie (ouderwetse) stempels en een stempel erbij van een wiegje ofzo. Erg mooi op ruw karton! Karton(look) is ook erg in, merk ik! Maar je moet er van houden natuurlijk! :)

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Het is niet mijn bedoeling je te kwetsen maar ik vind het niet zo mooi. Krijg er geen geboortekaartjes gevoel bij. En het is wel heel erg zelf geknutseld. Ik hang qua reactie ergens tussen lelijk en niet mijn ding, maar leuk geprobeerd. Sorry.

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Neem aan dat de afbeelsing van mamamoon alweer weg is? Anders snap ik de post niet ;)

Bij de action standaard kaartjes gehaald, vierkante geloof ik. Bedrukt vilt en vintage papier. Hoe dat verder gedaan word, ben ik nog niet uit. Eerst nog eens bekijken hoeveel we er nodig hebben.
    Zelf schrijven vind ik er ook weer zo goedkoop uit zien.

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant
    wij hebben alle kaartjes zelf gemaakt. bij de eerste twee heeft mijn man t op de pc ontworpen en hebben we ze laten drukken. bij de derde ben ik gaan knutselen.

ik haal hem zo weer weg ivm herkenning.

(diepte effecten zie je nu niet op de foto)

Bijgevoegde bestanden:

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat ligt aan de uitwerking. Ik zie hierboven wel mooie voorbeelden staan, maar vorig jaar had iemand in mijn directe omgeving zelfgemaakte geboortekaartjes verstuurd. Ik vond die echt niet mooi. Ze had ze ook nog eens zelfgeschreven....ik vond het kaartje lelijk (maar dat heb ik niet gezegd).

9. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Babyland zaandam is failliet ik was ook voor niks heen

10. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik had die van mij inderdaad al weer even weggehaald i.v.m. herkenning (ken een aantal zwangere mama's in mijn omgeving, en het is toch een aardig bekende site dit...;))

Bedankt voor je mening Rocketscience! Ben niet gekwetst, vroeg om een mening omdat ik zelf ook nogal aan het twijfelen ben.;)
    Het is natuurlijk ook wel heel erg moeilijk om iets te maken wat iedereen leuk vindt. Er zijn zoveel verschillende stijlen en smaken! Dat zie je al heel duidelijk als je op zoek bent naar een kant en klaar kaartje!

Lastig hoor, want als je het zelf maakt, is het natuurlijk nog persoonlijker, en bijna belangrijker wat iedereen ervan vindt. En dat terwijl iedereen hem waarschijnlijk uiteindelijk in de prullenbak mikt, en jij zelf een van de weinigen bent die hem bewaart (en als het goed is vind je hem gelukkig zelf wel leuk)

Blijf toch wel nieuwsgierig naar andere zelf geknutselde kaarten!:D

Deel Deze Pagina