Zoals de titel het al zegt zijn wij aan het twijfelen tussen beide buggy's voor ons 9 maanden oude zoontje. Ook al zijn ze verschillend qua design, toch vinden we ze beiden wel mooi, de ene heeft weer wat voordelen tov de anderen enz, maar het lijkt me fijn om eens ervaringen te horen van mensen die één van deze buggy's hebben.... Dus shoot
Persoonlijk vind ik de Zapp mooier en wat makkelijker qua wendbaarheid vanwege de drie wielen. Ik vind het alleen jammer dat hij over tegels heen een beetje een ratel geluid maakt. Meeste buggy's hebben dit wel maar bij deze vind ik het meer opvallen. Wat ik ook fijn vind is dat je de zitting beide kanten op kunt doen en dat hij redelijk klein op te vouwen is. Je hebt bij de Zapp extra 2 alleen geen fietsdrager. Ik heb hem daarom verkocht en de quinny yezz gehaald zodat ik hem in het fietsmandje kan doen. ( deze heeft trouwens ook betere bandjes) Ohja ik ben 1,80 lang en de quinny is de enigste waarbij ik niet constant met mijn voeten tegen de buggy kom.
Ik ben eerst de normale Zapp gehad maar was daar niet tevreden over. Ik vond het inklappen een crime, het zitje behoorlijk ruim dus mijn dochter verkoop erin toen ze 1 was en ik kon hem onmogelijk met 1 hand besturen. Hij is wel klein inklapbaar. Recent de Maclaren Techno XT gekocht. Hele fijne wagen, goede bescherming voor de zon, kan geheel plat zonder losse onderdelen, fijne opbergruimte, soepele wieltjes, geen gekke geluidjes en mijn dochter lijkt er fijn in te zitten. Nadeel is wel dat de buggy lang is en daardoor maar net in onze kofferbak past (Ford Fiesta).
Wij twijfelden tussen de Nuna Pepp en de MacLaren Techno XT. Na proefrijden absoluut de Nuna gekozen. De MacLaren heeft een andere constructie, waarbij gekozen is om overal iets speling op te laten. Daardoor vind ik hem nogal zwalkend rijden en niet met 1 hand te besturen. De Nuna vind ik geweldig, super wendbaar, met 1 hand te besturen en makkelijk in te klappen. De Quinny niet eens geprobeerd omdat we vier wielen wilden.
Ben vandaag de Quinny en de Maclaren gaan uittesten in de winkel. Ik vind de Quinny absoluut mooier maar hij voelde er fragiel aan. Dat had de Maclaren dan weer niet. Het zitje kan bij de Maclaren dus enkel maar van je af gericht staan en dat zit me nog wat aan het twijfelen te brengen, maar misschien fixeer ik me daar te hard op. Het is echt wel de bedoeling dat we onze combi kinderwagen verkopen en dat de Quinny of de Maclaren dus als enige wagen overhouden. Ik weet niet zo goed of dat wel verstandig is omdat ik her en der weleens lees van mensen die de buggy náást hun gewone kinderwagen gebruiken...